Vloerverwarming

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

Vloerverwarming

#1 Bericht door Melvin » 17-11-2010 14:13

Hoi buurtjes,

Sinds kort denk ik na over vloerverwarming i.c.m. met laminaat. De vloerverwarming zou in mijn geval moeten dienen als bijverwarming. Zijn er mensen die reeds voor zo'n optie hebben gekozen of dit ook overwegen?

Ik hoor graag jullie tips en adviezen.
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#2 Bericht door sultanik » 18-11-2010 13:26

Wij hebben ook voor vloer verwarming gekozen maar i.c.m. tegels of zelfs graniet. Wij gaan voor bijverwarming maar h.t.h. geultjes (freesgeultjes) 10 tot max 15 cm en niet 18cm of 20cm ( anders moet men lang wachten tot die warm is). Er is ongeveer 4-5 groepen nodig. Voor verdeler hebben wij een plek gekozen namelijk onder trappenkast ( nu komt ook de kruipluik tegenover). Voor de voeding hebben we (een CO2 optie besteld) dat is een afgedopte leiding t.b.v. vloerverwarming. Later krijgen we een betonlaag +- 50mm deklaag op de vloer. Onder deze laag komt ook leidingen naar drie radiatoren maar geen electriciteit of ander leidigen. Hoe die gelegd worden is de vraag mits jullie al niet anders bij keuzekopers geregeld hebben. Als de leidingen kruisen met elkaar dan loopt het risico voor lekzagen ( tijdens betonvrezen) anders volgens mij geen problem te zijn. Diepte van een geulte is meestal 18mm voor verwarming buisjes. Meestal wordt niet geadviseerd om combinatie wat jullie gekozen hebben ( laminat met vverwarming). Hout is een natuur material en is minder geschikt voor vloerverwarming maar wordt er positief gesproken over gebruik van gelamineerde laminaten. Jullie zouden door deskundigen in het gebied goed laten informeren.

In ieder geval is de moiete waard om even keuzekoper vragen of de 50mm deklaag is echt voldoende is voor vrezen, want er vindt men tegenwoordig geen bedrijf die deze verantwoordelijkheid voor zich neemt.

Wij wnsen jullie veel succes met keuze en uiteraard met uitvoeren daarvan.

K. S. VdM069

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#3 Bericht door Melvin » 18-11-2010 16:04

[quote="sultanik"]Wij hebben ook voor vloer verwarming gekozen[/quote]

Heb je dit via een extern bedrijf of via koperskeus gedaan?

Gr.

Melvin
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#4 Bericht door Melvin » 25-11-2010 12:10

Neemt niemand vloerverwarming?
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Bas en Sanne
Brons
Brons
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-01-2011 00:56

#5 Bericht door Bas en Sanne » 11-02-2011 13:23

Hallo iedereen,

Wij zitten er over te denken om beneden in de woonkamer vloerverwarming te leggen. We vinden de verwarmingsellementen erg onhandig geplaats en het wordt of vloerverwarming of beide laten verplaatsen (maar waarheen?!?). Heeft iemand misschien ervaring met een volledige vloerverwarming, dus zonder bijverwarming? Verwarmt het de woning goed? Kost het meer/minder in de vaste lasten? En heeft iemand enig idee hoeveel het kost?

groetjes
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 152 | Polluxstraat 176

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#6 Bericht door roy en kiona » 11-02-2011 13:27

Die verwarming zit idd erg vervelend, wij hadden al na vraag gedaan of een confectorput kon maar helaas :-S
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#7 Bericht door sultanik » 18-02-2011 15:10

Wij nemen vloerverwarming. Ik heb al twee offertes binnen. Ik heb al eerder ( als meerwerk) leidingen langs de muren laten plaatsen.Ik wou 100% zekerheid met frezen. Op tijd heb ik foto's gemaakt en o.b.v. die heb ik in tekening klaargemaakt en dan uiteidelijk heb ik de oppervalkte berekend i.p.v. 45m2 (woonkamer + keuken) gaan we alleen ca 33m2 laten frezen dat is voor 3 groepen kosten 1200-1400 euro( goedkoopste). Buisjes komen op 10cm liggen als hoofverwarming. Radiatoren, alleen twee i.p.v. 3, blijven staan als rezerve. Die kan ik altijd vervangen voor een mooiere en leuke radiatoren. Verdeler komt onder trappenkast staan. hiervoor heb ik extra leidingen aangevraafd ( als meerwerk, kosten 220 euro) dat kan ook heel goedkoop later.
Ik vind dat vloerverwaming is een MUST i.c.m. tegels of natuursteen want anders heel koud en vervelnd kunnen zijn. Maar dat is mijn mening.

Sultani
VdM 069

Bas en Sanne
Brons
Brons
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-01-2011 00:56

#8 Bericht door Bas en Sanne » 24-02-2011 14:20

Hmm, klinkt goed.

Het probleem bij ons is dat we echt zonder de radiatoren willen werken, dus vloerverwarming als hoofdverwarming. We laten ze waarschijnlijk wel gewoon plaatsen en dan halen we ze zelf later wel weg. We hebben ook al twee offertes laten opmaken en het viel ons kwa prijs nog wel mee.

We zaten eerst te denken om laminaat te plaatsen, maar het is inderdaad niet echt aan te raden bij vloerverwarming. Waarschijnlijk gaan we daarom voor een pvc-vloer. We dachten eerst dat het heel lelijk moest zijn, maar na een paar gezien te hebben, zijn we helemaal om. Het is net laminaat (klinkt iets anders als je erover heen loopt), maar kunstof. Het schijnt makkelijker te leggen en duurzamer te zijn.

groetjes
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 152 | Polluxstraat 176

François en Miranda
Nieuw
Nieuw
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-09-2011 21:12

#9 Bericht door François en Miranda » 08-09-2011 21:27

Hallo bewoners van SK3,

We lazen dat jullie begin van het jaar zaten te denken over vloerverwarming.
Wij willen graag vloerverwarming laten leggen als hoofdverwarming.

We waren benieuwd of er nog plannen zijn om met meerdere mensen een offerte aan te vragen of dat dit al gedaan is?

Groetjes,

François en Miranda (bouwnummer 158)

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#10 Bericht door Marjon » 10-09-2011 10:02

Hallo, wij willen ook vloerverwarming, onze buren ook en een aantal bouwnummers verder van ons ook. Wij zijn eigenlijk op heatnet terechtgekomen (tip van de buren verderop), maar hebben nog niets officieel vastgelegd... Wij gaan ook de vloerverwarming als hoofdverwarming nemen, wij komen dan op 5 groepen. Vraag daar eens een offerte op en als het jullie iets lijkt en meerdere dan kunnen we misschien met heatnet gaan onderhandelen!

Plaats reactie

Terug naar “Vloeren”