Gezamenlijk afgraven grond

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#11 Bericht door WerendTineke » 01-05-2011 13:36

Beste buurtjes,

Zo, de offerte van Grondbank Oost was al binnen en zoals beloofd zet ik het even op een rijtje:

* Diepte van afgraven is 30 cm (ivm bekabeling niet dieper). Deze grond wordt afgevoerd. De graafmachine kan de laag daaronder - waar mogelijk - wel even loswoelen. Dat is niet het extra werk, dus hier worden geen extra kosten voor gerekend. Je kan eventueel ook aangeven waar de bekabeling in je tuin loopt, dan kunnen ze natuurlijk wel evendoor die laag heen prikken en omwoelen. 30 cm diepte zou overigens in principe genoeg moeten zijn voor de watertoelating. Het is vervolgens wel verstandig om voor de zekerheid bij het bestraten en aanleggen van de tuin er voor te zorgen dat je tuin afloopt richting het binnenterrein (1cm per meter), zodat bij een heftige regenbui overtollig water niet richting je huis loopt.
* De leegte wordt naar eigen wens opgevuld met teelaard ('Gezeefd en met certificaat, direct te gebruiken, zonder compost en andere middelen toe te passen, inclusief verwerken in de tuinen.') of zand voor bestrating. Per tuin apart aan te geven, alleen in rechte vlakken, paden (dus geen s bochten ed).
* Kosten 'Prijs [b]6,25 per m2 [/b] uitgaande van 1500 m2, vrij toegankelijk.' Dit is voor afgraven, afvoeren en terugplaatsen van teelaarde en/of zand.
* Prijs wordt per tuin en dus per huishouden bepaald, berekend en afgerekend als ik het goed begrepen heb (vraag ik nog even na...)
* Verdere tuinaanleg en/of bestrating kun je vervolgens zelf doen of ergens anders een offerte aanvragen (Doeleman?). Eventueel kan dat ook via Grondbank Oost. Ik zal de contactgegevens op het forum zetten.

Tot slot moeten we even kijken hoe we nu verder hiermee gaan. Ik stel voor om een week lang jullie reacties en vragen af te wachten en dan volgende week een poll te doen om kijken of we dit willen? Eventueel kunnen we ook nog Doelmans offerte afwachten. Helma; could you help? Als er nog een tweede bijeenkomst komt met alle bewoners binnenkort, kunnen we dit natuurlijk ook bespreken en beslissen....


Hartelijke groet,

Werend
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#12 Bericht door Erwin » 01-05-2011 14:45

Even een aanvulling op het gene wat Werend goed heeft uitgezocht (compliment voor het uitzoekwerk).

Ik heb zelf ook wat info ingewonnen over het wel of niet afgraven/omwoelen van de grond zoals Werend heeft beschreven.
Als men dus besluit om de tuin alleen te bestraten is alleen het afgraven van de tuin noodzakelijk. Zodra de nieuwe grond er op wordt gestort, wordt deze ook weer met de trilplaat aangedrukt. Dit is nodig voor de bestrating (voorkomt wegzakken van de bestrating). De bestrating wordt 1cm per meter verlaagd richting de poort voor de waterafvoer.

Bestrating heeft dus een stevige en vaste ondergrond nodig en het omwoelen van de grond is niet nodig. Ga je beplanting doen dan is het advies van Werend wel op zijn plaats.
(Let hierbij trouwens wel op het soort machine wat ze gaan gebruiken i.v.m. de binnenplaats, is hier ook meer informatie over bekend?)

Houd er ook rekening mee dat conform de NEN1010 norm grondkabels min. 0,5m diep gegraven dient te worden, dit geldt dan weer niet als je de tuin laat bestraten.

Voor een offerte van de tuin kan je op dit moment kiezen tussen Doeleman en J&K bestrating (op dit forum), helaas heeft eerstgenoemde menig persoon laten schrikken wat betreft de offerte voor de tuin. Bij ons kwam J&K Bestrating beter uit de bus (zowel afgraven, aanvoer grond, bestrating als schutting).
Uiteraard staat het een ieder vrij wie men neemt maar let wel op de prijzen.

Wij laten de tuin niet omwoelen, wel afgraven, maar dat gebeurt dan door J&K Bestrating (als ik opdracht geeft natuurlijk).
Een container voor de afvoer van de grond regelen we via het informatiecentrum (geen kosten)
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#13 Bericht door Vir&Ell » 04-05-2011 22:39

Hoi Werend,

Wij hebben wel interesse in het afgraven van de tuin.
Is de prijs excl. of incl. btw?

Gr.
Elleke&Virgil

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#14 Bericht door Palantiri » 05-05-2011 01:04

Werend,
Ik doe ook graag mee.
Hoe wil je dat ik help?

Ik heb vandaag de offerte van Doeleman gehad. Zij vragen voor het afgraven van 44 m2 (hou je vast!) € 1426.00
Volgens hun eigen offerte zou ik voor € 600.00 meer de hele tuin, inclusief poort, schutting, terras, gras, heg en beplanting hebben! Ik snap de verhouding even niet.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

lindaboy
Brons
Brons
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-11-2010 09:18

#15 Bericht door lindaboy » 05-05-2011 10:36

Nou ben benieuwd wat er bij ons uitkomt. belooft niet veel goeds, maar we wachten het even(al meer dan 4 weken) af. Wij hebben naast Doeleman ook een offerte aangevraagd bij J&K

Maar wij houden ons onder voorbehoud zeker aanbevolen Werend
Boy & Linda, Auroraplantsoen 62 (Dudok 084)

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#16 Bericht door BarbaraJolanda » 05-05-2011 13:24

Ook wij hebben de offerte gehad, na een smoes van ik heb jullie mailadres niet meer. Euh kijk eens op het forum.

Ik zou bijna aangifte doen van diefstal! hahaha. Ontzettend duur.
Dan plaats ik zelf de schutting wel. scheelt me 1000 euro.

Wij gaan van het weekend verder kijken.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#17 Bericht door Max Verhorst » 05-05-2011 13:32

Ik zit zelf ook een beetje met de offerte in m'n maag.

Heb wat kleine veranderingen doorgevoerd, wat er voor heeft gezorgd dat de prijs verdubbeld is...

Zometeen even de grote baas van Doeleman bellen, want er moet vast wel wat mogelijk zijn :-)
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#18 Bericht door WerendTineke » 09-05-2011 16:18

Beste buurtjes,

Naar aanleiding van jullie reacties, wacht ik nog even op antwoord van Grondbank Noord Oost Brabant op onderstaande vragen. Zodra ik die heb, zal ik een inventarisatie doen wie er allemaal mee wil doen.

* Heb je voor mij gegevens van jouw hovenier?
* Begreep ik nu goed dat alles uiteindelijk per tuin wordt afgerekend, etc?
* Is de prijd incl. BTW?
* Wat gebeurt er met de prijs als niet iedereen meedoet?

Groetjes,

Werend
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#19 Bericht door WerendTineke » 09-05-2011 17:30

Zo; kreeg net al weer antwoord op mijn vragen. Hieronder even gecopy-paste:

----------------------------------
[quote]Prijs rekenen we af per tuin, een ieder heeft waarschijnlijk andere afmetingen. De werkelijke afmetingen worden belast. Wel is het zo dat we uitgaan van 1500 m2 totaal, als dit 1400 m2 of 1600 m2 TOTAAL wordt blijft de prijs 6,25 per m2. dat is geen probleem en ieder tuin wordt opgemeten en afgerekend op de aantal meters. De prijs zal niet veel hoger worden, ligt eraan, een 200 m2 minder zoiets is geen probleem, we slaan dan die tuinen over, wel van belang is dat we er nog door heen kunnen/om heen kunnen.

Prijs is excl BTW, andere mogelijkheden om te betalen zijn bespreekbaar!!!

Gegevens van de hovenier is Van Heel bedrijven, Jeroen Gordijn is de groen man, werkt al 5 jaar voor mij en kan eventueel meekomen om een en ander te bespreken en zijn licht/ontwerp er op los te laten:
Van Heel Bedrijven
Lekstraat 16
5347 KV Oss
Tel: 0412-643835
Fax: 0412-644793
E-mail: info@vanheelbedrijven.nl[/quote]
---------------

Ik heb ze net ook nog even telefonisch gesproken en 26 mei zal er iemand van de GNOB (Grondbank Noord Oost Brabant)
zijn en iemand van de tuin, maar je kan ook al eerder met deze tuinman contact opnemen. Voor vragen en een definitieve ja/nee.

Graag verneem ik nu van iedereen of ze gebruik willen maken van deze offerte of niet, zodat we kunnen inventariseren of deze prijs kunnen handhaven. Hoe meer er mee doen hoe lager de prijs blijft.....

[b]Stuur svp zo snel mogelijk even een mailtje naar mijn email adres: werend@gmail.com. [/b]
Ook als je NIET gebruik wilt maken van deze aanbieding of als je nog vragen hebt. Geef aub ook even het aantal m2 van je tuin door (exclusief schuurtje). Ik verwerk alles in een excel-sheetje en plaats die wel op het forum.

Dank je wel. Ik houd jullie op de hoogte!!!

Hartelijke groet,

Werend
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Singelkwartier62
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 07-09-2010 10:36

#20 Bericht door Singelkwartier62 » 09-05-2011 21:46

Hallo Werend,

Allereerst dank voor al je werk in deze, ik heb even voor alle duidelijkheid de volgende vragen;

* 6,25 p/m2 excl. BTW, maar welk BTW tarief wordt hier gehanteerd ? het is mij even onduidelijk als ik dat op internet opzoek, 6 of 19% ?
* het terugplaatsen van teelaarde en/of zand, is dat inclusief of dienen wij zelf grond of zand aan te leveren ?

Kortom, als ik uitga van 6%, en mijn tuin met een oppervlakte van 41,214 m2, dan zou me dat afgerond 275 euro gaan kosten ?
(6.25 x 1.06 x 41,214 = 273,04)
Sandra, Dirk, Kylian & Manuel
Castorstraat 144 6846 XB Arnhem

Plaats reactie

Terug naar “Tuinaanleg”