Gezamenlijk afgraven grond

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#31 Bericht door WerendTineke » 14-05-2011 18:24

Beste buurtjes,

Ik ben blij dat 11 huishoudens al op mijn oproep hebben gereageerd (8 doen er tot nu toe mee en 3 niet), maar ik heb echter nog niet van iedereen een reactie gehad. Bij deze dus nogmaals een oproep aan degenen die mij nog niet gemaild hebben.
Graag hoor ik van jullie via email of als je liever wil via pm.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.


Groetjes,

Werend


NB: Laat het svp ook weten als je niet mee wil doen!!!
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#32 Bericht door WerendTineke » 29-05-2011 20:54

Beste buurtjes,

Hierbij even een update van de huidige situatie m.b.t. het afgraven en opvullen van de grond.

Even een paar zaken op een rijtje:

* [u]Planning[/u]: Afgelopen donderdag is er iemand van de Grondbank langs geweest en hij heeft even gekeken en zag dat het goed was. Hij kan in principe overal goed bij met een middelgrote graafmachine met rupsbanden. De hele zaak (30 cm afgraven + evt. doorwoelen en weer opvullen met zand/teelaarde) kan in drie dagen gebeurd zijn. Waarschijnlijk kunnen ze wel pas beginnen met afgraven na oplevering van het laatste huis in ons blokje (dus begin juli). Dit heeft er mee te maken dat Gerritsen tot die tijd wettelijk aansprakelijk is voor de kavels, die nog niet opgeleverd zijn. Hij neemt nog wel contact op met Gerritsen om te kijken of hier nog iets aan kan worden gedaan. In ieder geval kan het afgraven helemaal niet plaatsvinden zolang de weg voor bij de Krophollers nog niet klaar is.

* [u]Aantal aanmeldingen en prijs[/u]:
JA 18 825,198
NEE 8 281,216
iav reactie 7 306,734
Als ik het goed begreep, kan de prijs bij 1000 m2 sowieso €6,25 blijven. Ik heb alleen wel gevraagd wat er gebeurt als we op 825m2 blijven hangen.

* [u] Zand/teelaarde?[/u]: Je mag zelf kiezen wat je terug wilt laten plaatsen: zand en/of teelaarde. Houd er rekening mee dat je t.z.t. aangeeft waar je wat wil hebben.

Ik heb vanochtend een email gestuurd om meer duidelijkheid te krijgen over bovenstaande. Als ik antwoord heb, stel ik jullie daarvan zo snel mogelijk op de hoogte. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#33 Bericht door WerendTineke » 07-06-2011 20:52

Beste allemaal,

Ik heb nu eindelijk een definitieve prijs voor het afgraven gekregen. Jammer dat er niet genoeg mensen meededen om de prijs laag te houden. Goed aan ieder nu de keuze om mee te doen of niet voor:

€9,50 per m2 excl. btw

Hieronder nog even de reactie die ik gisteren kreeg:

Hoi Werend,

Vanmorgen de zaak even weer door genomen, we gaan nu werken met een extra shovel om de toegangsweg niet te beschadigen, we worden strikt gecontroleerd op evt beschadigingen door de aannemer.

De prijs moeten we helaas door inzet van shovel, rijplatenvoorzieningen, en minder meters aanpassen. Totaal 9,50 per m2 , uitgaande van 900 m2.

Afrekening per huis per m2, Jeroen wordt hier onze uitvoerder en zal zorg dragen voor de betalingen per huis en afwerking met aantal m2 per huis en uiteraard eventueel vragen, kort om hij regelt alles, ook met de aannemer Gerritsen
Jij hoeft niets te doen, adressen hebben we, bij akkoord gaan we bij Gerritsen een data lospeuteren wanneer we kunnen beginnen, met een dag kunnen we er zijn, alles is op voorhand aanwezig en te regelen.

Hartelijke groet,

Marcel
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#34 Bericht door WerendTineke » 07-06-2011 20:54

Vandaag nog op deze email eeen aanvulling:

Dag Werend,

Wij gaan uit van jouw lijstje tot nu toe, geef maar aan wanneer er afmeldingen komen, die schrappen we dan van het lijstje.

Wij kunnen inplannen vanaf 30 juni, we beginnen direct als de toegangsweg er in ligt uiteraard, dus voor 12 juli. Aaneengesloten werken we dan in 3 a 4 dagen al het grondwerk af. In die dagen zal men ook moeten aangeven waar eventuele terras hoeken moeten komen zodat we alles in een keer klaar hebben.
Voorzieningen zijn echt nodig om inrijdingen te voorkomen, alles is vers aangelegd.

Fijne dag , groet Marcel
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#35 Bericht door WerendTineke » 07-06-2011 20:54

Vandaag nog op deze email eeen aanvulling:

Dag Werend,

Wij gaan uit van jouw lijstje tot nu toe, geef maar aan wanneer er afmeldingen komen, die schrappen we dan van het lijstje.

Wij kunnen inplannen vanaf 30 juni, we beginnen direct als de toegangsweg er in ligt uiteraard, dus voor 12 juli. Aaneengesloten werken we dan in 3 a 4 dagen al het grondwerk af. In die dagen zal men ook moeten aangeven waar eventuele terras hoeken moeten komen zodat we alles in een keer klaar hebben.
Voorzieningen zijn echt nodig om inrijdingen te voorkomen, alles is vers aangelegd.

Fijne dag , groet Marcel
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#36 Bericht door WerendTineke » 07-06-2011 22:07

Voor degenen, die in eerste instantie mee wilden doen voor 6,25 per m2, hoor ik graag of ze dat nog steeds willen met deze nieuwe prijs.
Ik geef het dan door aan de Grondbank.

Dank voor jullie medewerking.

Groeten,

Werend
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#37 Bericht door Sylvia » 07-06-2011 22:16

[color=indigo]Hoi Werend,

Het is nog steeds een stuk goedkoper dan via Doeleman, dus ik wil het graag nog steeds via de Grondbank doen.

Die €9,50 (excl. BTW) was echt inclusief alles hè? Dan weet ik wat ik apart moet houden.

Groetjes,
Sylvia.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

nona_manis
Brons
Brons
Berichten: 14
Lid geworden op: 26-09-2010 11:06

#38 Bericht door nona_manis » 09-06-2011 12:27

Hoi Werend,

Ik wil graag voor Euro 9,50 (excl. BTW) ook nog meedoen. Hopelijk vallen er niet nog meer af en wordt het nog duurder. Duimen maar 8)
Bouwnummer 068
Castorstraat 156, 6846 XB Arnhem

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#39 Bericht door Ronald » 09-06-2011 15:34

Hoi Werend,

Ik wou ook nog steeds meedoen, maar wanneer het nog duurder gaat worden haak ik af.

groet,

Ronald
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Singelkwartier62
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 07-09-2010 10:36

#40 Bericht door Singelkwartier62 » 09-06-2011 21:26

Hoi Werend,

Jammer inderdaad, maar goed, wij willen nog steeds meedoen.

Alvast dank

Groet
Sandra, Dirk, Kylian & Manuel
Castorstraat 144 6846 XB Arnhem

Plaats reactie

Terug naar “Tuinaanleg”