Voortuin

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

Voortuin

#1 Bericht door Palantiri » 04-06-2011 14:30

Hallo iedereen,
Hebben jullie al ideeën v.w.b. onze 'voortuin'?
Natuurlijk kan deze dichtgelegd worden met stenen. Iets verhogen en dichtleggen zou dan beter zijn i.v.m. honden en fietsen e.d. Natuurlijk kan een buxushaagje ook. Een combinatie kan ook.
Wie heeft er leuke ideeën?
Ik had niet verwacht dt ik hier ook weer over na moest denken. Maar het is wel je binnenkomer.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#2 Bericht door Marjon » 05-06-2011 09:20

Wij hebben in SK3 gekocht, maar ook hier thuis is de voortuin ter sprake gebracht. Wij hebben nu een echte voortuin met plantjes en potten... in het voorjaar een ware explosie gehad van bollen, echt prachtig gewoon. Maar... nu met die droogte echt niet prachtig. De voortuin pal op het zuiden, nou, plantjes gaan dood. Dus eerst baalden we een beetje van die meter voortuin, maar nu vinden we het eigenlijk ook best prettig. Want echt, het onderhoud in de voortuin blijft bij ons echt achter op de achtertuin.
Ons idee is bestraten, een leuk bankje erin, zodat ik de kinderen in de gaten kan houden als ze voor willen spelen en ik zomers als het heet is lekker in de schaduw kan zitten s middags of s ochtends ven een kopje koffie kan genieten in het vroege zonnetje (voortuin op het oosten) en dan een mooi windlicht erbij en een of twee potten met planten.

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#3 Bericht door Domi » 05-06-2011 22:30

Hey Marjon,
Krijgen we een voortuin in SK3?
Ons is verteld dat we helemaal geen voortuin krijgen, maar alleen een stoep voor het huis.
Zou gaaf zijn als we toch een voortuintje krijgen, want wij willen ook graag een bankje voor het huis!
Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#4 Bericht door Marjon » 06-06-2011 07:14

De fundering van het huis loopt volgens mij nog tot een meter naast het huis. Dus dit zou eigen grond moeten zijn en zou je er volgens ons dus een bankje op kunnen zetten. Tenminste, zo zien wij het. Ik hoop het wel, want vind dit wel zo leuk. Mijn zus heeft een woning in De Waarden en die hebben een delftse stoep, ook geen paaltjes of iets ervoor, maar zij heeft we potten neergezet, want volgens mij is er nog net een stukje grond dat van jouw woning is....

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#5 Bericht door Ronald » 06-06-2011 16:56

Ik denk dat ik gewoon de "voortuin" volstort met grind lekker makkelijk en weinig onderhoud.

groet,

Ronald
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#6 Bericht door Palantiri » 09-06-2011 21:26

Ik heb hem opgemeten. Hij is 1.27 m diep. En dat wordt dan ons eerste aangezicht. Voor mij geen grind. Ik ben sowieso benieuwd of het winkelcentrum een hangplek voor jongeren wordt. En dan zo'n bak met grind...
Ik heb al een leuk idee opgedaan op het internet.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#7 Bericht door sultanik » 10-06-2011 08:47

Tot het opsluitband van stoep is ca 120cm ( Volgens Sylvia is 127cm en dat klopt met o.b.). Volgens tekeningen die ik heb, hoort dit stukje grond bij elk huis ( tenminste bij VdM). De fundering is gelijk met buiten gevel en loot niet verder. Zie de printscreen. Dit komt uit detail tekening. Er zit alleen een CP ( controleput) voor de deur, als iets met huisaansluitngen gebeurt.
Ieder mag op eigen manier voortuin versieren maar als een beetje op elkaar lijken zou dit een goed beeld kunnen creëren. Misschien een beetje combi, een beetje groen en een beetje verharding of iets dergelijks. Maar eerlijk zeggen ik ben zo druk met hele huis dat we op dit moment geen tijd om hierover denken. Voor degene die wel hebben wensen we veel succes.

[url=http://postimage.org/image/10mwfimtg/][img]http://s1.postimage.org/10mwfimtg/Funde ... gelk_1.jpg[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/10n80a29w/][img]http://s1.postimage.org/10n80a29w/Voorg ... gelk_1.jpg[/img][/url]

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#8 Bericht door Marjon » 10-06-2011 12:14

Als ik het dan goed begrijp hebben we in sk3 dan geen voortuin... nou, ja, dan maar op de muur leuk aankleden!

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#9 Bericht door roy en kiona » 10-06-2011 12:38

SK3 heeft idd geen voortuin maar ach heb toch ook liever een achter tuin.....
En we hebben het middenplein waar alle tuinen op uit komen waar we lekker kunnen beppen.....
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#10 Bericht door Palantiri » 21-07-2011 10:38

Hallo medebewoners Singelkwartier.

Inmiddels heb ik mijn voortuintje bestraat en enkele bloembakken aangelegd. De bedoeling is dat er een leiboom in een van die bakken komt, precies voor het stukje muur tussen de voordeur en het raam. Waarschijnlijk zal dat een leilinde worden, of een leiplataan. De minimale hoogte moet dan wel 2.20 m zijn, want je moet er wel onderdoor kunnen. Met het leigedeelte en de wortels, kan ik deze boom niet zelf vervoeren.
Nu begreep ik van een medebewoner dat hij ook wel interesse heeft. Zijn er misschien meerdere mensen die dit willen?

Ik vermoed dat deze boom pas geplant kan worden vanaf november. De normale plantperiode voor bomen is namelijk van november tot maart.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Plaats reactie

Terug naar “Tuinaanleg”