Gezamenlijke binnentuin SK3

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

Gezamenlijke binnentuin SK3

#1 Bericht door Domi » 06-09-2011 19:50

Hallo allemaal,
Afgelopen zondag hebben we weer gezellig zitten borrelen met een aantal mensen van SK3. We vroegen ons toen af of er al mensen zijn die leuke ideeën hebben over de inrichting van de gezamenlijke tuin. Wel leuk om af en toe even flink op de zaken vooruit te lopen, dus laat maar komen al die ideeën. We zijn erg benieuwd...
Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

ceelenblokker
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 02-01-2011 13:57

#2 Bericht door ceelenblokker » 07-09-2011 11:02

Wij vonden dat idee van Mirjam, die picknicktafels en speeltoestellen voor kinderen wel een leuk idee.
Of we een boom moeten planten in de binnentuin, betwijfelen we of dat een goed idee is. Na verloop van tijd kun je last krijgen van die boom, doordat de wortels onder de binnenplaats op den duur naar boven zullen komen en daardoor het wegdek op de binnenplaats omhoog drukken. Maar dan hebben we het over een grote boom. Misschien dat die overlast met een kleinere boomsoort wel minder is.

Groetjes,

Daniël & Annemarieke
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 136 | Polluxstraat 144

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#3 Bericht door roy en kiona » 12-10-2011 08:26

Hoi allemaal ik denk idd dat daniel en annemarieke gelijk hebben over een boom planten, je krijgt hier vaak meer rommel van dan plezier.
Maar is het niet zo dat er beplanting word neergezet door gemeente arnhem?
Er is een bouwtekening waar dit op te vinden is (ik weet het nl niet zeker)
De rest klinkt erg gezellig, ik mis de BBQ alleen ;)

Groetjes
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

ceelenblokker
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 02-01-2011 13:57

#4 Bericht door ceelenblokker » 12-10-2011 09:52

We zijn gisteravond al even bij elkaar gekomen over de beheervereniging en toen kwam de inrichting van het groenstuk op de binnenplaats ook al even ter sprake.
Het middenblok wordt opgeleverd met gras. Over de verder invulling van ons binnenterrein gaan we natuurlijk met z'n allen beslissen.

Groetjes,

Daniël & Annemarieke
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 136 | Polluxstraat 144

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#5 Bericht door roy en kiona » 12-10-2011 10:28

Mochten er nog meer afspraken komen wil ik hier graag bij zijn, 1 omdat er wellicht ontwikkelingen zijn bij ons zelf en 2 we moeten toch van alles op de hoogte zijn.

Groetjes Kiona
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Medie&Huib
Brons
Brons
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-05-2011 09:05

#6 Bericht door Medie&Huib » 12-10-2011 12:22

Hallo,

Het zou inderdaad wel fijn zijn als we hier met z'n alle over kunnen stemmen/beslissen wat we met de binnentuin willen doen toch?
Graag willen wij dit wel overleggen..

Groetjes Medie
SK3 bouwnummer 176!

YaelenLara
Brons
Brons
Berichten: 44
Lid geworden op: 02-05-2011 12:35

bespreken

#7 Bericht door YaelenLara » 12-10-2011 16:03

Hoi Hoi allemaal,

Wellicht is het wat om weer eens informeel samen te komen en de huidige status van de vereniging van
eigenaren en ook indeling van de binnen plaats eens te bespreken..

groet Yael en Lara
SK3 Bouwkavel 177
Dianaplantsoen 78

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#8 Bericht door Domi » 12-10-2011 17:01

Hoi allemaal,

Even voor alle duidelijkheid, voordat er misverstanden gaan ontstaan... Ik merk namelijk dat er vragen komen over de bijeenkomst van gisteravond.
Er is nog niets besloten en dat kan ook niet zonder de meerderheid van stemmen. We hebben gisteren alleen met een aantal mensen vast allerlei zaken op een rijtje gezet wat betreft de beheervereniging die er moet gaan komen. Jullie krijgen hier allemaal nog een mail over en ieder bouwnummer kan straks z'n stem laten horen.

Voor de binnentuin zijn er helaas niet zoveel mogelijkheden. Het lijkt gemakkelijker dan het is. Voor een speeltoestel bijvoorbeeld moet weer een aparte verzekering worden afgesloten. Zo zijn er allemaal dingen die heel leuk lijken om met de gezamelijke binnentuin te doen, maar er zitten overal heel veel haken en ogen aan.
In ieder geval wordt het, zoals Daniël al zei, opgeleverd met een grasveld. Daarna moeten we samen beslissen wat we er verder mee gaan doen.

Groetjes, Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#9 Bericht door roy en kiona » 13-10-2011 08:39

Aan de andere kant iedereen is WA verzekert en heeft ziekenfonds.
Mocht er achter wat gebeuren met spelende kinderen dan kan je ook altijd zeggen dat in speeltuin is gebeurt.
Je kan niet alles verzekeren, je moet toch ook nog spontaan leuke dingen kunnen doen toch.
Verzeker dat wat echt nodig is, spullen die kapot kunnen, uitgleiden ivm glad weer bv.

En ik vind juist wel leuk/goed idee dat er een huisje met glijbaan of zo staat voor de kids dan hebben ze wat te doen in een redelijk veilige omgeving.
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

saskia-neal
Nieuw
Nieuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-06-2011 15:54

#10 Bericht door saskia-neal » 19-10-2011 16:07

hallo buurtjes,

is het niet een idee om wat betreft de verzekering voor schade aan derden, dit op te lossen met een bordje betreden op eigen risico. Ik werk voor een verzekeringsmaatschappij en als particulier is niemand verplicht om een aansprakeliijkheidsverzekering te hebben, is dit wel zo wanneer we met zijn alle een gezamelijk binnenterein hebben? Betreden op eigen risico lijkt mij helder en duidelijk. Tenzij iemand weet dat dit echt verplicht is natuurlijk! Ik ben van mening dat het maandelijks bedrag wat verwacht wordt dat we gaan betalen, vrij veel is. Misschien dat er toch dingen zijn die zoals een verzekering, weg gelaten kunnen worden/makkelijker kunnen worden opgelost.
Neal & Saskia | Dianaplantsoen 56 | Bouwnr 166

Plaats reactie

Terug naar “Tuinaanleg”