Gezamenlijk

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Michel & Shanna
Brons
Brons
Berichten: 21
Lid geworden op: 31-08-2010 17:09

[b]Tuin afgraven[/b]

#31 Bericht door Michel & Shanna » 25-01-2011 22:59

Hallo allemaal.

Ik sprak met een collega die al in de Schuytgraaf woont, en die gaf de volgende tip.
De grond in de Schuytgraaf bestaat voornamelijk uit klei, waarbij het water moelijk in wegloopt, dit probleem wordt alleen maar erger als er ook nog eens zwaar bouwverkeer overheen gereden is, zoals al eerder te lezen valt op dit forum
De grond wordt dan zodanig compact, dat als je daarop gaat bestraten, je altijd last blijft houden van plassen in je tuin, maar ook de beplanting krijgt zo geen water, het water blijft gewoon staan.
Aangezien er bij alle woningen zg. stalen rijpplaten door de (toekomstige) tuinen liggen, kan je aannemene dat bovenstaande het geval zal zijn.

Zijn tip was/ is: laat met zijn allen de tuin afgraven(zo'n 40CM), voordat iedereen zijn schuttingen ed. gaat plaatsen of bestraten, en daarna zand erin.
A; dit veel goedkoper, afgraven is opzich niet zo duur, en we kunnen zowel op afgraven en zand een collectieve prijs bedingen.
(Ik begrijp dat er bewoners zijn die willen wachten met de tuin vanwege hun budget, wij wellicht ook, maar dit is toch belangrijk, een mooie tuin aanleggen op klei heeft geen zin)
B; geen ellende bij regenval als je je tuin (dure?) aangelegd hebt, toch zonde als je mooie bestrating hebt en het regenwater geen kant op kan.
C; als we dit doen, voordat iedreen vol overgave aan zijn tuin begint, kan de graafmachine ook makkelijk overal bij


Gr. Michel & Shanna
Singelkwartier 1 v/d Mey, Castorstraat 140, 6846XB.

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#32 Bericht door sultanik » 26-01-2011 07:54

Op 06 december heb ik ook een oproep gedaan maar helaas niet veel reactie ontvangen heb. Ik zei later dat ik alleen mijn tuin zou laten afgraven en dan met zand+grond vullen. Maar dit is geen goede oplossing want als de buren niet meedoen dan mijn tuin zou een zwembad kunnen worden. Ik kan hem beschermen maar dan zou men over een dure graap kunnen spreken.
Ik ben het met jou eens dat dit probleem we gezamenlijk moeten aanpakken. Ik was van plan om een kuiltje graven een met een emmer water ingieten en wachten hoe en wat met hem gebeurt. Als het zaakt dan is het goed anders hebben we pech, maar die gelegenheid heb ik nog niet gehad om mijn proef te realiseren. Het is wel in algemeen goed bekend dat Schuytgraaf een kleigebied is.

Kortom het is een goed idee. Het is verstandig, denk ik, om ook even met VPA contact op te nemen of een alternatief is om ook aannemer voor ons aan het eind van project Singelkwartier 1 kunnen uitvoeren (uiteraard voor een redelijke prijs), anders zullen we andere partij opzoeken.


Khalid & Maria
VdM 069

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#33 Bericht door Erwin » 26-01-2011 08:50

Hij lijkt mij ook een goed plan om dit collectief te doen, ik vermoed namelijk ook dat de parkeerplaatsen niet meteen klaar zijn zodra de opleveringen hebben plaatsgevonden.
In die tijd kunnen de machines/vrachtwagen hier wel rijden om het zand af- en aan te voeren, de schade blijft dan beperkt aan de parkeerplaats. Zodra de parkeerplaatsen eenmaal aangelegd zijn zal de schade eventueel groter kunnen zijn en dan zijn die kosten voor reparatie wel voor onze rekening.
(zeker iets om in het achterhoofd te houden, alles wat voor die tijd kunnen doen is mooi meegenomen)

Heeft iemand toevallig al nagevraagd wat de kosten zouden kunnen zijn voor het afgraven, af en aanvoeren van het zand bij een andere partij dan de VPA?
Zou kunnen dat een derden partij goedkoper is dan de VPA bv.

Is handig als wij allen al een beetje op de hoogte zijn van het budget die vrijgehouden zou moeten worden hiervoor.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#34 Bericht door Erwin » 29-01-2011 16:39

Gisteren mijn collega gesproken die al in de Schuytgraaf woont en gaf mij de volgende tip mee.
Indien de stratenmakers daar aan het werk zijn voor de parkeerplaats of omgeving dan zullen we deze moeten gaan aanspreken of ze eventueel onze tuinen kunnen doen.
Mijn collega betaalde Eur. 900,= voor de volgende werkzaamheden:
- afgraven tuin (voor- en achtertuin)
- afvoeren grond
- leveren van nieuw grond/zand en het vullen van de tuin (voor- en achter)
- voor- en achterzijde van het huis werd bestraat.
Mijn collega is wel zelf achter de stenen aangegaan maar werd wel gelegd door hen.

Deze werkzaamheden werden natuurlijk wel buiten hun eigen werktijden gedaan.

Dit lijkt mij een mooie optie als ze bereid zijn dit te doen.

Tevens het ik de VPA gemaild met de vraag of wij van hen een aanbieding tegemoet kunnen gaan zien (prijs per woning en collectieve prijs) en zo ja, wat zijn de kosten daarvan en wat zit daarbij inbegrepen?
Mijn voorstel naar hen was:
- afgraven van de tuin
- afvoeren grond
- leveren en storten van nieuwe grond/zand
(Zowel een aparte prijs als een gezamelijk prijs)

Op deze manier kunnen we alvast een beetje vergelijken.
Zodra ik meer weet zal ik dit hier vermelden.
Het wachten is nu nog op een antwoord.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#35 Bericht door Sylvia » 29-01-2011 16:41

[color=indigo]Heel erg bedankt dat je hier achteraan gaat, Erwin![/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#36 Bericht door Erwin » 04-02-2011 13:43

Medebewoners/buurtjes,

Vandaag heb ik contact opgenomen met de VPA (Markwin Evers) m.b.t. de de mail die ik vorige week gestuurd had over het afgraven van de tuinen.
Men heeft hier intern over gebabbeld en hebben mij medegedeeld dat men geen aanbieding richting de bewoners doet m.b.t. het afgraven van de tuinen.
Dit zullen we dus al bewoner(s) zelf moeten gaan regelen.

Lijkt mij dan het beste om dit t.z.t. aan de stratenmakers te vragen die daar dan al aanwezig zijn zoals ik eerder had omschreven.

We hoeven dus niet te wachten op de VPA.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

#37 Bericht door BobbyLianne » 04-02-2011 18:32

Lijkt me goed om dit te proberen. Misschien kan Singelkwartier 2 dan ook meedoen, zodat we nog meer korting kunnen krijgen..
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

Michael & Nadia
Zilver
Zilver
Berichten: 67
Lid geworden op: 24-12-2010 15:36

#38 Bericht door Michael & Nadia » 07-02-2011 07:59

Ons lijkt dit ook zeker een goed plan!
Het enige wat er waarschijnlijk al zal staan waar we niet om heen kunnen zijn de schuren.


Wij gaan ook even navraag doen om ons heen.
Singelkwartier 2
Zietsma 202 - Boreasplatsoen

Gast

#39 Bericht door Gast » 07-02-2011 19:44

Beste buurtjes van singelkwartier,

Zoals jullie al gelezen hebben, ben ik bezig om te inventariseren wat iedereen nu wil vwb de muren. Denk aan stukadoren, spuiten e.d. (Zie schilder). Het werk van deze Stukadoor heb ik bij meerdere projecten gezien en ziet er zeer strak uit! Zie offerte bij schilder. Overleg eens met elkaar thuis wat men wil, en laat het via een privé bericht weten wat jullie willen, hoeveel m2 meter en aan welk budget jullie dachten.

Nu weet ik dat iedereen net als ons nog niet precies weet wat ze gaan doen met de tuin. Nu heb ik ook een bedrijf gevonden die alleen maar tuinen aanleggen. Dit houdt in, schuttingen/poort/metselwerk, bestratingen e.d. Zij hadden zeker wel oor naar om "hofleverancier" te worden voor singelkwartier 1 en verder.

Mijn voorstel is dus ook om eens na te gaan denken wat jullie met de tuinen willen (even niet nadenkend wat de buren willen) en laat het weten.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Of te wel, hoe meer korting we als kopers kunnen krijgen!

Met vriendelijke groet,

Sven Bouwmans

Michael & Nadia
Zilver
Zilver
Berichten: 67
Lid geworden op: 24-12-2010 15:36

#40 Bericht door Michael & Nadia » 07-02-2011 21:58

voor de schuttingen zou het wel heel mooi zijn als iedereen dezelfde schuttingen heeft, maar ook hier geld weer voor dat iedereen een ander budget heeft om hier aan uit te geven.

In vorige berichten las ik dat de kopersbegeleiding hier misschien nog een aanbieding voor zou maken net als bij andere projecten.
Is hier al meer over bekend of geld het net als bij het afgraven dat hier geen aanbieding voor komt?
Singelkwartier 2
Zietsma 202 - Boreasplatsoen

Plaats reactie

Terug naar “Tuinaanleg”