Opleveringsdatum Singelkwartier 1

Woning opgeleverd en nu?
Plaats reactie
Bericht
Auteur
sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#61 Bericht door sultanik » 11-04-2011 20:05

Deze weg bedanken wij jullie voor de genomen moeite en intiatief.

K. Sultani
Castorstraat 158

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#62 Bericht door WerendTineke » 11-04-2011 21:20

Ook wij gaan akkoord met deze brief. Erwin, Helma, Melvin en anderen die zich in hebben gezet: bedankt hiervoor! We zijn blij dat er op deze manier vanuit alle bewoners van SK1 wordt aangegeven dat de gang van zaken niet helemaal prettig is geweest.

Groetje van Werend en Tineke
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#63 Bericht door Erwin » 11-04-2011 21:23

Geen dank.

Morgen hebben we de avond en mocht daar verder geen reactie meer vandaan komen m.b.t. de brief dan gaat de brief morgenavond (bij thuiskomst) nog richting Gerritsen Bouwgroep BV.
Mocht er reactie komen dan zal ik deze jullie zeker niet onthouden.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

nona_manis
Brons
Brons
Berichten: 14
Lid geworden op: 26-09-2010 11:06

#64 Bericht door nona_manis » 12-04-2011 12:44

Hallo buurtjes,

Hartelijk dank voor jullie inzet.
Bouwnummer 068
Castorstraat 156, 6846 XB Arnhem

Patrick
Nieuw
Nieuw
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-09-2010 16:58

#65 Bericht door Patrick » 12-04-2011 16:46

Dag allen,

Ik ben ook akkoord met de brief en dank voor degene die de brief hebben geschreven/ aangepast.

Mvg,

Patrick

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#66 Bericht door Erwin » 13-04-2011 10:09

Nadat iedereen gisteren de laatste mogelijkheid heeft gehad om de betreffende brief door te nemen en zijn/haar reactie hierop te geven is vandaag de brief richting Gerritsen Bouwgroep B.V. gegaan.
Nu is het een kwestie van afwachten wat hun reactie is / gaat worden.

[url=http://dl.dropbox.com/u/1506050/Singelk ... iening.pdf]Hierbij de definitieve brief[/url]

NB. de overige exemplaren in dit topic zijn verwijderd.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#67 Bericht door sultanik » 14-04-2011 09:34

Beste mensen,

Recent hebben we de 7e termijn factuur ontvangen. Daar staat ook tegelwerk betalling. Tot zover ik weet zijn er reguliere termijnen en betalling voor mijn meerwerk ( hier valt ook tegelwerk. Maar waarom moet ik die twee samen betallen. En wat gebeurt met laatste termijn. Volgens mij de laatste termijn wordt voldaan net voor oplevering. Hier bedoel ik niet de 5% regeling. Ik heb ooit volgende gelezen:

"Vlak voor de oplevering van uw woning door de aannemer moet u de totale koop-/aanneemsom en de eventeule meerwerknota's hebben voldaan. De laatste aanneemtermijn wordt gedeclareerd voor de oplevering en bedraagt 10% van de aanneemsom" De heelft van deze termijn gaat naar de aannemer en de andere 5% gaat naar notaris.

Graag uw reacties hiervoor

Met groetjes,
Sultani
Castorstraat 158

Rein en Barbara
Brons
Brons
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-09-2010 22:03

#68 Bericht door Rein en Barbara » 14-04-2011 12:17

Beste Sultani,

Toen wij de factuur binnen kregen ben ik ook gaan kijken naar de termijnen. De termijnen die in rekening gebracht zijn komen niet overeen met de termijnen die vooraf gecommuniceerd zijn. Bij het optellen van de betaalde facturen kwam ik erachter dat er precies nog 10 procent betaald moet worden. En dat komt weer overeen met wat jij al schreef. Dus volgens mij is het wel correct.

Wat betreft het tegelwerk. Je betaald binnen de termijnen een standaardbedrag voor het sanitair. Daarbuiten betaal je voor alle veranderingen de extra kosten via de factuur voor het meerwerk. je betaald dus niet twee keer, maar wel twee gedeeltes..

Groet Rein
Rein & Barbara
Dudok 73

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#69 Bericht door Melvin » 14-04-2011 12:32

@Sultani

Wat Rein zegt klopt. In de koopovereenkomst vind je de termijnen met bij behorend percentages. Als ik dit bereken dat klopt het bedrag wat is gefactureerd.
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#70 Bericht door sultanik » 14-04-2011 12:43

Beste Rein,
Bedank.

Ik heb nog vandaag mevrouw Marloes uit Gemeente Arnhem ( ze is verantwoordelijk voor het gebied) aan de lijn gehad. Heel sympatieke vrouw en die heeft mij verteld over stand van de zaken in het gebied. Zoals ik vermoede gaat hier veel over veiligheid van nieuwe bewoners en niet over rioolaansluitingen, die zijn bijna klaar. Hoe ons hofje appart zitten van de rest van Singelkwartier. Hoe garanderen de veiligheid. Ik kan me niet voorstellen dat BAM of Gerritsen naast onze huizen dagelijks bouwen terwijl onze kinderen buiten spelen. Alle partijen ( Gemeente Arnhem, BAM, Gerritsen,.....) zijn hard bezig om zo snel mogelijk een alternatief vinden om de woningen opleveren.

Als goed is krijgen we binnenkort bericht van Gerritsen. Verder beweerde ze dat Gerritsen werkt goed mee en ze hebben veel belang om zo snel mogelijk de woningen aan ons opleveren. Hier gaat om uitvinden van een rationele oplossing voor intreden in Singelkwartier 1 op een veilige manier.

Dus even afwachten.

Sultani

Plaats reactie

Terug naar “Oplevering”