Notaris

Heb je algemene vragen over het Singelkwartier stel ze dan hier.
Bericht
Auteur
Singelkwartier 67
Zilver
Zilver
Berichten: 58
Lid geworden op: 07-09-2010 10:02

#81 Bericht door Singelkwartier 67 » 17-09-2010 11:29

[quote="Renate & Sven"]Slordig van de notaris!!!!

OF moet ik zeggen: "uitgekookt". Wie niet leest, wie niet weet en dan kunnen we erop verdienen....... :evil:[/quote]

Het is idd niet de eerste fout die we hebben geconstateerd vanuit de notaris!
Castorstraat 154 6846 XB Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#82 Bericht door Erwin » 17-09-2010 15:00

Nou mensen, ik heb gisteren en vandaag een discussie gehad met Rhynstroom over het gevalletje MGE, het zat mij toch niet helemaal lekker dus vandaag terug gebeld.
Ook in dit gesprek hierover gesproken en het bleek dat alle woningen van De Klerk een MGE-bepaling behoorde te hebben, de grond is immers goedkoper aangekocht.

Omdat ik ook aangegeven had dat sommige woningen van De Klerk deze bepaling niet hadden en een aantal weer wel kwam er een weer een vriendelijke discussie op gang.
Het kwam bij mij namelijk dan over dat sommige een 'oor' aangenaaid werden omdat er een toch een soort van prijsverschil zit tussen de prijs van de grond tussen gemeente en Rhynstroom en de vaste prijzen van Eur. 174.500,- voor de woningen van de Klerk. Sommige zouden dus meer betalen voor hetzelfde stuk grond en ja...waar blijft dat geld.

Dit geeft natuurlijk scheven gezichten onder de kopers, ook omdat we dan eigenlijk niet binnen 5 jaar mogen verkopen en de andere wel.

Rhynstroom heeft mij weer teruggebeld met het volgende heugelijke nieuws:

Zij hebben vandaag besloten dat alle woningen van het type De Klerk [u]geen[/u] MGE bepaling in hun akte van levering krijgen, deze wordt dus geschrapt.
Het opnieuw toesturen van de akte is niet mogelijk en de afspraken die staan bij de notaris kunnen gewoon blijven bestaan.
Rhynstroom neemt contact op met de notaris hierover en dat ze de akte van levering gaan aanpassen zodat een ieder bij ondertekening een goede versie krijgen.

Let hier dus op als jullie gaan tekenen.

Wat ik begrepen had is, dat als je al wel getekend had voor De Klerk bij de notaris dit niet meer teruggedraaid kan worden, dus laten we hopen dat we hiermee op tijd zijn.

Er ontstaat nu wel een uitdaging tussen Rhynstroom en de gemeente maar daar merken wij verder niets van.

Voor de kopers van de andere singelkwartieren gaat dit niet meer op omdat in hun koopovereenkomsten dit wel goed wordt geformuleerd.

Oké, het heeft wat gespreksstof doen ontwikkelen maar er is nu eindelijk een definitief antwoord en oplossing gevonden.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Gast

#83 Bericht door Gast » 17-09-2010 15:08

Beste Erwin,

Chapeau!

Kunnen diegene die op bij jou in het rijtje komen wonen, hun voordeel mee doen!

Tenminste lees wel voor het tekenen het contract...... :!:

Gast

#84 Bericht door Gast » 17-09-2010 15:09

p.s.:

Wel lullig voor diegene die al getekend hebben en niet meer terug kunnen........

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#85 Bericht door BarbaraJolanda » 17-09-2010 15:13

Dat is mooi. Want het mag juridisch zo echt niet volgens mijn rechtsbijstand.
Wij zullen de akte van levering volgende week goed doorlezen als we bij de notaris zitten.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#86 Bericht door Melvin » 17-09-2010 15:15

Eindelijk duidelijkheid :D
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#87 Bericht door Vir&Ell » 17-09-2010 18:56

hmm dus er zit verschil in prijs van de grond voor de woningen van de klerk voor hetzelfde stukje. Dus zit er ook verschil in rente over de grond die wij moeten betalen.

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#88 Bericht door Sylvia » 17-09-2010 22:54

[color=indigo]Ik ga de 29e tekenen, woohoo![/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#89 Bericht door Ronald » 19-09-2010 00:36

@ Sylvia
JEEJ :D Nog tien daagjes en dan ben je eigenaar van een stukje van de wereld :D

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#90 Bericht door Erwin » 19-09-2010 13:00

Nou, aftellen is begonnen, morgen na 9 uur zijn wij de eigenaar van een stukje grond en een stapel betonblokken, ook wel ons huis genoemd.
Uiteraard letten we op 'die ene regel' en dat deze er niet in staat, voor de zekerheid neem ik het telefoonnummer van de heer van Ree mee. Mocht er toch een discussie zijn dan kunnen we hem per direct bellen hierover.

Onze adviseur heeft geen 'vreemde' zaken zien staan in de papieren buiten die regel om dan (maar die gaat er uit) dus kunnen we met een gerust hart naar de notaris gaan.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”