Muren/wanden

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Gast

#51 Bericht door Gast » 03-10-2011 19:35

Thanks voor de reacties!

Denk dat ik het toch zelf ga doen.
eerst plamuren, dan schuren daarna voorstrijken en als laatst 2x verven als ik het goed heb.
Hoop alleen dat ik een beetje glad en strak resultaat krijg.

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#52 Bericht door Marjon » 04-10-2011 09:10

Wij gaan plamuren, voorstrijken, schuren, sausen, kitten... de verf heb ik laatst bij de praxis gehaald in een superaanbieding: 6 emmers voor 120 euro!! Van Histor, monodek. Je moet gewoon echt secuur werken en dan krijg je mooie muren. Liever een ronde meer doen dan het maar laten zitten als je niet helemaal tevreden bent. Tja, wat ben je kwijt voor het hele huis: 200 euro of iets, misschien 250 euro. Wij gaan overigens ook een paar muren behangen (in de kinderkamers en in de woonkamer), de rest wordt gewoon helemaal wit. Ook de kozijnen maken we spierwit (we twijfelen nog wel om de bewegende delen die nu rood zijn antraciet te verven), dan een mooi strak kitrandje erlangs en je hebt superverfwerk. En kost niet al te veel, alleen tijd en energie.
En inderdaad, dan heb ik liever hier wat scheuren in en doen we het over een aantal jaar nog eens dan dat ik het in mijn dure spuitwerk heb. Overigens is het verven bijna het enige dat we niet uit handen geven, dus dat is te doen. In ons vorige huis hadden we vliesbehang met visgraad en als ik er dichtbij stond werd ik helemaal dol in mijn hoofd. En bij mijn zus hebben we het er opgeplakt en is het niet mooi gegaan, dus dat risico durven we ook niet aan.
Maar behangen is eigenlijk best een goede optie en leuk om te doen!

hanneke & coen
Nieuw
Nieuw
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-06-2011 16:11

#53 Bericht door hanneke & coen » 14-11-2011 19:57

Beste Buren,
Wij kregen een tip over een schildersbedrijf genaamd Allinstuc.
Bij een nieuwbouwproject in Utrecht hebben wij gezien dat ze heel goed werk afleveren.

http://www.allinstuc.nl/

Wij hebben zojuist een offerte opgevraagd. Op de website wordt gesproken over een collectieve korting indien meerdere buren deelnemen. Misschien interessant.

Groet,
Coen & Hanneke

Singelkwartier 3

Krijger
Brons
Brons
Berichten: 36
Lid geworden op: 28-03-2011 23:17

#54 Bericht door Krijger » 16-11-2011 15:29

Hi Hanneke,
Dat ziet er hartstikke goed uit.
Wij weten nog niet zeker of we voor stucwerk willen gaan, over voorstrijk/schuren/sauzen, maar in beide gevallen lijkt dit bedrijf een goede optie.
Zeker als het collectief kan gebeuren.

Groeten,
Kasper & Hanna
Kasper & Hanna | Bouwnummer 149 | Polluxstraat 170 |

hanneke & coen
Nieuw
Nieuw
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-06-2011 16:11

#55 Bericht door hanneke & coen » 16-11-2011 17:43

Inmiddels heb ik de offerte ontvangen.
Ik heb hem doorgestuurd naar ons gezamenlijk e-mailadres.

Groet,
Hanneke

Plaats reactie

Terug naar “Schilder”