Muren/wanden

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

Muren/wanden

#1 Bericht door Melvin » 12-09-2010 11:00

Hoi buurtjes,

Wij zijn erg benieuwd wat jullie met de muren/wanden/plafond gaan doen.

Wij willen in de woonkamer één muur behangen i.v.m. de sfeer die heet geeft. De overige muren overwegen wij te laten spuiten. Dit omdat men zegt verfspuiten beter dekt dan verven met bijv. een roller, er een dikkere laag op komt en het verven veel sneller gaat.

Heeft één van jullie ervaring met verfspuiten, weet je een goed adres? Wij horen het graag!

Ook zijn wij benieuwd wat jullie met de wanden gaan doen!

Groetjes,

Melvin en Amy
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#2 Bericht door Erwin » 12-09-2010 11:21

Wij gaan de muren doen met vezelbehang, makkelijk te doen en daarna in alle kleuren uit te voeren.

Ik denk wel dat als je de muren laat spuiten je rekening moet houden met de werking van de wanden en vocht, de kans op scheuren is er natuurlijk altijd.

Ik heb dit ook nagevraagd bij een overbuurman van mij die schilder is wat een goede methode zou zijn voor nieuwbouwwoningen en kwam met deze optie aanzetten, scheelt dat wij hier ook aan dachten. Mocht er onverhoopt toch iets met de muren gebeuren dan zie je dan niet.

Een adresje voor het behang- en schilderwerk (geen spuitwerk maar dat vraag ik na) heb ik wel dus mocht het zo ver zijn dan wisselen we die info wel uit.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#3 Bericht door Vir&Ell » 12-09-2010 12:59

Stucken jullie de muren ook? want ik dacht dat ze niet helemaal glad waren..en met spuiten krijg je er wel een motief in ofniet?

Gast

#4 Bericht door Gast » 12-09-2010 14:30

Zoals wij het begrepen hebben, worden i.i.g. de muren van de Krophollers kaal (grijs) opgeleverd. Maar daar zitten vaak dan nog miniscule gaatjes in (O2 gaatjes), die je nog wel ziet als je alleen verf op de muren doet. Met al het andere zijn deze gaatjes vaak niet meer te zien. Denk aan voorstrijk, vaak willen deze muren nog heel wat opzuigen.... Mits ze goed gedroogd zijn bij de oplevering.

Greetz,
Sven.

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#5 Bericht door Ronald » 13-09-2010 09:45

Ik dacht dat ergens in een van de zoveel papieren stond dat de wanden behang klaar zouden zijn bij opgeleverd?


groet,
Ronald
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#6 Bericht door Melvin » 13-09-2010 10:00

[quote="Ronald en Yvette"]Ik dacht dat ergens in een van de zoveel papieren stond dat de wanden behang klaar zouden zijn bij opgeleverd?[/quote]

Dat heb ik ook gelezen; de wanden worden behangklaar opgeleverd.
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#7 Bericht door Erwin » 13-09-2010 10:17

Klopt, in de koopovereenkomst, bij ons pagina 'Kleur- en materiaalstaat Woningen', staat vermeld in een tabel dat de wanden behangklaar wordt opgeleverd.
Op de voorpagina van dat gedeelte staat 'Standaard extra's van Rhynstroom, algemene verkoopinformatie en technische omschrijving.

Edit: hieronder het gedeelte waar ik net over schreef.

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aVPp8ri][img]http://s4.postimage.org/Pp8ri.jpg[/img][/url]

Ik zal het complete document onder de categorie 'Woningen -> Singelkwartier' plaatsen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#8 Bericht door MarlijnIngrid » 20-09-2010 18:13

Dag allemaal,

Wij hebben zojuist contact gehad met een stucadoor die een eigen bedrijf heeft en hij gaat waarschijnlijk onze woning stucadoren / spuiten. Er zijn dan altijd meerdere opties, afhankelijk van wat je wilt. Je kunt dan inderdaad structuur op de muren krijgen, zoals eerder hier in deze topic werd gevraagd. Ook is het mogelijk om in een bepaalde kleur te stucadoren.

Wij hebben afgelopen weekend gesproken met een hoofduitvoerder (familie) en die gaf aan dat stucadoren altijd scheurtjes kan opleveren, ongeacht of je nou een nieuwbouw woning hebt of niet. Zaak is in ieder geval om altijd goed te laten drogen en te zorgen voor goede ventilatie, met name in de eerste periode.

Wat betreft oplevering van de muren, die zijn 'behangklaar'. Dat betekent in principe dat ze vlak zijn maar er kunnen nog wel miniscule gaatjes in zitten. Als je gaat stucadoren dan los je dat probleem gelijk op.

In overleg heeft de stucadoor aangegeven dat hij bereid is om wat met de prijs te doen als hij meerdere woningen in het Singelkwartier krijgt. Dus dat is wel positief. Mochten er gegadigden zijn, dan horen we het graag.

Groet,

Marlijn & Ingrid
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#9 Bericht door Melvin » 21-09-2010 08:54

[quote="MarlijnIngrid"]In overleg heeft de stucadoor aangegeven dat hij bereid is om wat met de prijs te doen als hij meerdere woningen in het Singelkwartier krijgt. Dus dat is wel positief. Mochten er gegadigden zijn, dan horen we het graag. [/quote]

Ik heb wel interesse. Ik neem even contact met je op via een PM.
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#10 Bericht door WerendTineke » 21-09-2010 11:58

Hoi Marlijn & Ingrid,

Wij hebben ook wel interesse. Mocht je tzt actie hierop ondernemen, dan horen we graag meer. Als je nu al graag een PB hebt, laat het dan even weten. Dan nemen we contact op.

Groetje van Tineke
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Plaats reactie

Terug naar “Schilder”