Muren/wanden

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Gast

#21 Bericht door Gast » 07-02-2011 11:09

Lieve medebewoners van SK1 t/m 4 (en evt. verder?)

Iedereen kan er gebruik van maken. De afspraak is dat ik eerst zou gaan inventariseren wie, wat en hoe.
Daarna zullen we concretere afspraken gaan maken met de stucadoor. Hij is iig op de hoogte hoeveel woningen er zijn in SK1 , ook het vooruitzicht op SK2 en verder. Omdat het een grote klus kan gaan worden, wil hij graag horen hoeveel mensen er ongeveer willen meedoen en wat de keuze gaat worden. Heeft ook te maken met planning.

Dus hoe meer zielen hoe goedkoper het wordt voor iedereeen!

Groetjes,
Sven.

Maarten&Femke
Zilver
Zilver
Berichten: 57
Lid geworden op: 07-09-2010 17:24

#22 Bericht door Maarten&Femke » 07-02-2011 21:46

Hoi Sven,

Misschien dat wij ook interesse hebben. Wij zouden de woning dan gewoon willen laten spacspuiten.
Wij waren ook al met een mannetje (via via bevriend) bezig en wanneer we daar meer van wisten, wilde we het ook in de groep gooien.
Bedankt iig voor het initiatief en wij laten het ook z.s.m. weten!!

Groetjes,
Femke
Singelkwartier 1, bouwnummer 58, Van der Mey

Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#23 Bericht door Max Verhorst » 07-02-2011 22:48

Ik wil mijn huis ook graag laten spacken, misschien wat delen in een andere kleur.

Ik ben ook wel benieuwd wat de mogelijkheden daarvoor zijn, Sven!
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

lindaboy
Brons
Brons
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-11-2010 09:18

#24 Bericht door lindaboy » 08-02-2011 09:27

[quote="Melvin"]Wij zullen de wanden niet gaan stucen, maar gebruik gaan maken van [url=http://www.stucroll.eu/index/51/40/home.php]Stucroll[/url]

Dit moet hetzelfde effect geven als stucen, alleen is het minder gevoelig voor scheuren.[/quote]

Hi Melvin, ik ben zelf inderdaad ook een fan van stucen, alleen vinden we het best wel duur. Hoe zit dat met Stucroll, weet je daar al prijzen van? En ik zag allerlei instructies staan, neem aan dat je dit zelf zou moeten aanbrengen?
Boy & Linda, Auroraplantsoen 62 (Dudok 084)

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#25 Bericht door Melvin » 08-02-2011 13:05

Ja brengt dit inderdaad zelf aan (werkt hetzelfde als behangen waarbij je met stucroll de lijm direct aanbrengt op de muur i.p.v. op het "behang").

Toevallig ben ik dit weekend naar de Praxis geweest en hierbij de prijzen gezien. Een rol stucroll light is €49,95 (een rol is 25m lang en 1m breed). Een emmer met pasta à 11KG is €29,95.

Een klant van mij, die Airless Latexspuiter is, raadt aan om niet te stucen maar om stucroll/renovlies te gebruiken.

Mocht je meer info willen, dan kun je contact opnemen via PM :)
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Michael & Nadia
Zilver
Zilver
Berichten: 67
Lid geworden op: 24-12-2010 15:36

#26 Bericht door Michael & Nadia » 08-02-2011 14:21

@ Melvin

Ons spreekt de stucrol ook wel aan, alleen wij weten niet zo goed wat nou echt het verschil is tussen de light en de heavy?
En of in ons geval de light voldoende is?
Singelkwartier 2
Zietsma 202 - Boreasplatsoen

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#27 Bericht door Melvin » 08-02-2011 16:08

@Michael & Nadia,

De light versie zou mijn inziens voldoende moeten zijn.


Edit: het is ook bekend onder de naam Renovlies. Vooral schilders e.d. die dit gebruiken. Check anders dit [url=http://www.youtube.com/watch?v=scmbPRGvIB0]filmpje[/url] om te zien hoe het exact werkt.
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#28 Bericht door Domi » 08-02-2011 18:20

Hoi allemaal,
Wij hebben ervaring met de stucrol. We hebben het gebruikt in onze huidige woning op sommige wanden en zelfs op het plafond. Je moet echt supergoed voorstrijken, want anders verdwijnt alle hechtpasta in de muur en dat kost je heel veel geld want zo'n pot is zo leeg (gelukkig zijn de muren bij nieuwbouw vrij vochtig, maar voorstrijken zou ik toch wel doen). Als je veel geduld hebt, is het resultaat wel mooi. Je ziet de naadjes nog wel een heel klein beetje, maar dan moet je echt weten waar ze zitten. Als je er daarna overheen gaat met structuurverf, zie je er bijna niets meer van. Gewoon verven kan natuurlijk ook.
Glad glasweefselbehang is ons inziens ook zeer geschikt, dit hebben we in onze huidige woning ook gebruikt. Alleen als de muren niet glad zijn, kun je beter stucrol gebruiken (dit is veel dikker en stugger), want dat zie je alles door het gladde glasweefsel heen.
Ik (Mirjam) heb al eens eerder in een nieuwbouwwoning gewoond en daar had ik glasweefsel behang met structuur en daarna verf er overheen. Dit is ook zeer geschikt voor nieuwbouw en een goedkope en mooie oplossing (vond ik zelf).
Dus als iemand nog tips wil over stucrol of glasweefsel dan hoor ik het wel. We hebben net onze huidige woning helemaal verbouwd (speciaal voor de verkoop) dus als jullie klusjesvrouwen nodig hebben kunnen jullie ons inhuren, haha :lol:
Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Gast

#29 Bericht door Gast » 09-02-2011 10:56

Voor de liefhebbers van latexspuiten.

Geachte heer Bouwmans,

Na aanleiding van u mailtje van vandaag kan ik u de volgende prijs geven voor het
latexspuiten. Dit kan alleen mits de wanden saus klaar zijn!


Latexspuiten

1e
t/m 4e
woning € 6,25 m 2

5e
t/m 9e
woning € 5,25 m 2

10e
t/m …… woning € 4,25 m 2

Al deze prijzen zijn inclusief uren, materiaal en exclusief BTW.

Voor bovenstaande geldt wel de volgende regel,

- In de woning moet minimaal 200 m2 spuitwerk zitten,
- Zitten er minder meters in een woning dan geldt daar een andere prijs voor,
- Woning moet leeg en bezem schoon zijn,
- Alle radiatoren moeten verwijderd zijn.


Wanden saus klaar maken,

Als de wanden van betonplaten zijn, zijn de kosten € 16,50 m 2
(Afhankelijk van de aantal m 2 ).

Deze prijs is exclusief voorstrijken. Voorstrijken gebeurd op basis van uren, exclusief
materiaal.

Zijn de wanden al gestukadoord dan hoeft er nog maar een dun afwerklaag overheen,
dan is de prijs € 8,00 m 2
(Afhankelijk van de aantal m 2
).



Voor bovenstaande geldt wel de volgende regel,

- Woning moet leeg en bezem schoon zijn.
- Alle radiatoren moeten verwijderd zijn.

Michael & Nadia
Zilver
Zilver
Berichten: 67
Lid geworden op: 24-12-2010 15:36

#30 Bericht door Michael & Nadia » 22-03-2011 19:05

Wij zijn ook in de ronde aan het kijken en prijzen aan het opvragen om de muren te laten stucen.

Wij vragen ons alleen af of sausklaar maken de enige optie is om de muren glad te laten stucen? Of zijn hier nog meer soorten stucwerk in?
Voor ons is het helemaal nieuw en er zijn zoveel soorten in.

@ Renate en Sven, geld de offerte nog die jullie een tijd geleden op het forum hebben gezet?
Zijn er al veel bewoners die van deze offerte gebruik maken?
Als wij hier interresse in hebben moeten wij dat dan via jullie regelen of via de stucadoor zelf?
Singelkwartier 2
Zietsma 202 - Boreasplatsoen

Plaats reactie

Terug naar “Schilder”