Muren/wanden

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#31 Bericht door WerendTineke » 04-05-2011 15:19

Beste Sven en Renate,

Misschien kan jullie 'mannetje' langskomen op de volgende kijkersdag (26 mei)?
Kunnen we kennismaken en kan ie een offerte uitbrengen voor wie dat wil. Ik heb nog iemand uitgenodigd via werkspot, die ik ook een definitieve offerte laat maken. Weet je al hoeveel mensen mee willen doen aan die aanbieding?

Groetjes,

Werend
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#32 Bericht door Palantiri » 19-05-2011 21:00

Werend,

Komt dat 'mannetje' bij jou in de woning? Ik heb ook wel interesse.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#33 Bericht door WerendTineke » 20-05-2011 08:37

Hoi Helma,

'Mijn mannetje' (Elzo Zoomers) zei dat het niet nodig was om langs te komen; '[i]alle nieuwbouw is hetzelfde; de muren zijn behangklaar, dus het komt goed[/i]'. Dat vond ik niet echt heel prettig, maar hij heeft daarentegen wel hele goede referenties op werkspot (9,1 gemiddeld cijfer; tevreden reacties van klanten en aangesloten bij NOA, door werkspot geverifieerd vakman) en een redelijke prijs: €5,75 per m2, excl. btw. Daarom ben ik benieuwd wat die van Renate en Sven doet.... Ik wil graag een keuze maken tussen beiden. Je moet wel zelf afplakken en deuren, stopcontacten en trapleuningen verwijderen. Wat betreft spuiten bij de radiatoren: '[i]Wat betreft de radiatoren verwijderen we niet dit is mede door de geen garantie van de leverancier bij eventueel lekken sluitringen achteraf.
We spuiten er zover mogelijk achter dat dit niet zichtbaar is.[/i]'


Ik heb me er overigens wel een beetje in verdiept, maar het blijft volgens mij ook wel een beetje een kwestie van geluk hebben. Een goed bedrijf met een goede naam kan ook fouten maken en het is maar de vraag hoe goed ze daar dan mee omgaan. Voor het hetzelfde (of eigenlijk voor minder) geld heb je een beginnende schilder die heel fanatiek is en nog naam wil maken en heel nauwkeurig te werk gaat.

Het blijft een kwestie van gevoel...
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#34 Bericht door Palantiri » 20-05-2011 13:09

Maar eigenlijk wilde ik zien hoe het resultaat eruit ziet. Ik heb stuc gezien bij een kennis, en dat vind ik mooi. Maar het stucwerk in mijn huidige woning (erfenis van de vorige bewoner) vind ik oerlelijk. Vandaar.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Krijger
Brons
Brons
Berichten: 36
Lid geworden op: 28-03-2011 23:17

#35 Bericht door Krijger » 27-05-2011 23:26

Vraagje!
Ik heb op andere forums veel gelezen over nieuwbouwwoningen en vooral het stucen hiervan. Ik kreeg vooral heel erg veel berichten over hoe dit geen goed idee is omdat er een grote kans is dat er barsten in ontstaan.
Dit omdat een nieuwbouwhuis nog zo'n jaar a anderhalf moet 'drogen'.
Heeft iemand hier verstand van/ ervaring mee?
Wij zouden het erg graag laten stucen maar willen dit risico gewoon niet lopen. Dan maar een jaar later o.i.d.

Alvast bedankt!
Kasper & Hanna | Bouwnummer 149 | Polluxstraat 170 |

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#36 Bericht door Marjon » 28-05-2011 09:49

11 jaar geleden kochten wij nieuwbouw en hebben wij niet gestuct ivm de scheurvorming. Gelukkig, want scheuren kwamen er.
Een jaar geleden hebben wij het huis waar wij nu in wonen gehuurd en alleen geschilderd. Er zijn inderdaad scheuren zichtbaar. Ik zou dus niet direct aan het stucen gaan. Wat tegenwoordig wel wordt gedaan is van die stripjes langs plafond en muurverbindingen tijdens de bouw al. En dat scheelt echt enorm veel met werkingsscheuren langs de randen vind ik. Maar soms ontstaat er zomaar een scheur middenop de muur en waar dat dan door komt??
Wat wij gaan doen is alles goed in de voorstrijk. Daarna goed schuren, zodat je mooi gladde muren krijgt. Nogmaals voorstrijk. De randen langs de kozijnen kitten, want ook hier ontstaan altijd van die lelijke kieren. Aangezien wij ook alle kozijnen wit maken en de muren wit krijg je daardoor een superstrak geheel. Als we ooit gaan stucen zal dat dus vele jaren later zijn. Maar ook dan, ik denk dat een scheur hier of daar niet te voorkomen is, maar alles is dan wel een stuk beter uitgewerkt.
Wil je overigens stucen met een relief of gewoon glad. Want als je mooie gladde muren wilt, is wat ik hier boven beschreef een prima optie. Wel goed schuren, dat is dan wel belangrijk!!!
Succes ermee....

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#37 Bericht door Marjon » 28-05-2011 14:29

Ach, vergeet ik nog een detail te melden: gebruik overschilderbare kit. En ik mis een stapje: voorstrijken, plamuren, schuren en voorstrijken. Gaten die in de muren zitten krijg je natuurlijk niet gevuld door te schuren. Dus koop een grote emmer vulmiddel en ga secuur aan het plamuren en daarna schuren, net zo lang tot je en mooi gladde muur hebt. Succes![/u]

Krijger
Brons
Brons
Berichten: 36
Lid geworden op: 28-03-2011 23:17

#38 Bericht door Krijger » 28-05-2011 20:07

Kijk, hier kunnen we nog eens wat mee!
Wij zaten zelf inderdaad te denken aan voorstrijk, dus we zullen het waarschijnlijk wel op jouw manier doen.
Hartstikke bedankt Marjon.
Kasper & Hanna | Bouwnummer 149 | Polluxstraat 170 |

BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

#39 Bericht door BobbyLianne » 24-06-2011 20:15

Zijn er al mensen van Singelkwartier die hun huis hebben laten stucen?
Waar hebben jullie voor gekozen? (spachtelputz, spackspuiten etc.)
En bij welk bedrijf hebben jullie dit gedaan? Hoe is het resultaat?

Wij zijn namelijk erg benieuwd, omdat we zelf ook een keus moeten maken bij wie we dit laten doen.
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

Luke & Marieke
Nieuw
Nieuw
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-11-2010 00:07

Spuitwerk

#40 Bericht door Luke & Marieke » 04-07-2011 12:52

Vandaag heeft onze 'spuiter' afgezegd, heeft iemand het nummer van een goede en niet al te dure vakman?

Marieke en Luke
Castorstraat 160

Plaats reactie

Terug naar “Schilder”