Muren/wanden

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Rein en Barbara
Brons
Brons
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-09-2010 22:03

#41 Bericht door Rein en Barbara » 05-07-2011 08:14

Wij hebben ons huis helemaal laten spuiten door Raymond Glaser, van Glaser afbouw. Hij is van te voren langs gekomen om door te nemen wat voor materiaal hij zou gaan gebruiken. Wij hebben ervoor gekozen om de ruimtes beneden en in het trapgat in Brander Diamant te laten spuiten. Dit heeft een fijnere structuur dan wat er bijvoorbeeld op het plafond zit en is stootvast en je kunt het bij vlekken met een borstel schrobben. Voor de andere ruimtes hebben we wel gekozen voor het normale spackspuiten, vergelijkbaar met de vlok op het plafond. Hij plakt alles af, het enige wat je zelf moet doen is de radiatoren verwijderen. Maar dat is met de nieuwe koppelingen die er op zitten heel gemakkelijk zelf te doen. Met drie man hebben ze in een dag het hele huis gespoten, eerst een onderlaag die ze messen en vervolgens de structuur naar keuze. Ze zijn alleen na een dag of vier terug gekomen om de kleur er op te spuiten, omdat het eerst goed moest uitharden. maar dan ben je wel in een korte tijd helemaal klaar.

Hij rekent de volgende prijzen:

6 euro per m2 spackspuiten
10 euro per m2 Brander diamant

Wil je ook een aantal muren in kleur, dan betaal je een kleur toeslag. maar dat kan hij je allemaal veel beter uitleggen.

Hij is bereikbaar op 06-15047519

Als je aangeeft dat het gaat om een woning in Arnhem in de wijk Singelkwartier dan weet hij verder genoeg..

Mocht je anders een keertje willen zien hoe zijn werk eruit ziet, dan moet je maar even aanbellen op de castorstraat 166.

Groetjes Rein
Rein & Barbara
Dudok 73

BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

Spackspuiten

#42 Bericht door BobbyLianne » 17-07-2011 21:19

Zijn er al bewoners van Singelkwartier 1 die hun hele huis hebben laten spackspuiten?
Bij wie hebben jullie dit laten doen en hoe is het resultaat geworden?

Wij zijn namelijk nog op zoek naar een spackspuiter.
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

Gerwin en Evelien
Brons
Brons
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-03-2011 16:33

Vliesbehang

#43 Bericht door Gerwin en Evelien » 17-07-2011 21:44

Zijn er al bewoners die vliesbehang hebben laten aanbrengen? Zo ja, wat zijn de kosten per m2 geweest?

Groetjes Gerwin en Evelien
Singelkwartier 3 | Gratema| Bouwnummer 161 | Dianaplantsoen 46

Gast

#44 Bericht door Gast » 03-10-2011 12:23

Hoi,

Iemand van singelkwartier 1 of 2 ervaring met verven??
Hoe hebben jullie dit gedaan?

Dit is me 1ste huisje, en ik heb geen idee wat er allemaal qua verven bij komt kijken.
heb begrepen van marjon, eerst voorstrijken dan plamuren en schuren weer voorstrijken en dan verven??

Groeten jaco,

Robert
Brons
Brons
Berichten: 15
Lid geworden op: 28-09-2011 08:08

#45 Bericht door Robert » 03-10-2011 14:01

Omdat de muren behangklaar zijn, betekent dat dat ze nog niet zo heel erg glad zijn afgewerkt.
Dus inderdaad een heleboel voorstrijk nodig, en alle eventuele gaatjes in de muren moeten opgevuld worden.
Kleine gaatjes worden glad gestreken door het voorstrijk middel, maar als ze ook maar iets groter zijn, moet je ze echt zelf dicht plamuren eerst.

Veel meer details heb ik ook niet, want ik heb er zelf net zo weinig ervaring mee als jij... :-)

Met zelf plamuren en verven geldt trouwens hetzelfde als met laten (spack)spuiten of stucken: Het gaat scheuren na een tijdje, daar ontkomen we niet aan.

Ik ben op zich wel benieuwd naar de kosten. Ik laat alles spackspuiten, alle wanden in de hele woning, en ben ongeveer 1500 euro kwijt.
Daar zitten ook een aantal wanden bij, met een andere kleur dan standaard wit. En ik ben er zelf geen tijd mee kwijt natuurlijk.

Wat ben je nou kwijt als je zo'n heel huis zelf wilt plamuren/voorstrijken en sausen?
Singelkwartier 3 Bouwnr 140
Polluxstraat 150 6846XP Arnhem

Gast

#46 Bericht door Gast » 03-10-2011 17:48

Robert, hoeveel m2 heb je opgegeven??
Hoef ik het zelf niet meer te berekenen:P

Robert
Brons
Brons
Berichten: 15
Lid geworden op: 28-09-2011 08:08

#47 Bericht door Robert » 03-10-2011 17:52

Hahahaha... Ik kwam uit op ongeveer 190 vierkante meter... :-)
Singelkwartier 3 Bouwnr 140
Polluxstraat 150 6846XP Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#48 Bericht door Erwin » 03-10-2011 18:03

Even een reactie van een bewoners van singelkwartier 1.
Ik heb nu verschillende creaties gezien op de muren in de buurt en ik kan je één ding wel vertellen, de buren zijn dus ver van glad.
Putje, bultjes en andere oneffenheden zijn zeker aanwezig, wil je een strakke muur met verven dan zal je de muur moeten gaan schuren want geheid dat de oneffenheden zichtbaar zijn.

Het (spack)-spuiten/verven van wanden is mooi (als het goed gebeurt) en zoals Robert al aangaf, na verloop van tijd is de kans groot dat er scheuren ontstaan en natuurlijk zijn deze scheuren weg te werken maar je zal altijd het verschil zien van waar het bijgewerkt is. Voordeel is weer dat alles door derden wordt uitgevoerd en dat je er dus geen omkijken naar hebt. (let wel, ik heb begrepen dat je wel alles zal moeten afplakken/afschermen en eventuele handleidingen van de ventilatiesystemen even apart moet leggen want bij sommige buren zijn deze verdwenen).

De optie behangen is er ook, zelf hebben we glasvezelbehang (vissengraad) i.c.m. normaal behang gedaan, voordeel hiervan is dat je geen scheuren krijgt en het heel makkelijk weer over de schilderen is (ook bij lichte beschadiging). Ook hoef je de wanden niet spiegelglad te schuren want glasvezelbehang staat er om bekend dat deze oneffenheden al voor een groot gedeelte wegneemt. Nadeel is dat je er wel wat tijd voor mag uittrekken of laten doen maar daarvan heb ik al hele vreemde en hoge bedragen gehoord.

Dus er zijn er veel methodes mogelijk en alles hebben voor en nadelen, ga voor jezelf zuit wat je het belangrijkste vind van de voor- en nadelen.

Veel succes met de werkzaamheden die in het verschiet liggen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Gerwin en Evelien
Brons
Brons
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-03-2011 16:33

#49 Bericht door Gerwin en Evelien » 03-10-2011 18:43

Hoi,

Wij hebben lang getwijfeld, maar uiteindelijk zijn we toch op glasvezelbehang uitgekomen. Scheuren die dan in de muur komen, zie je niet. Wij laten het wel doen want wij zijn daar niet zo heel goed in :P . We hebben al een offerte opgevraagd, en dat kost ongeveer 11 euro per vierkante meter. (Inclusief behang en lijm) Dus valt op zich wel mee. Alleen het sausen zit niet inbegrepen, maar dat kunnen we prima zelf :)

Groetjes,

Gerwin en Evelien
Singelkwartier 3 | Gratema| Bouwnummer 161 | Dianaplantsoen 46

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#50 Bericht door Domi » 03-10-2011 19:14

@ Gerwin en Evelien,
Wij willen het wel voor 9 euro doen haha. Er is geen gemakkelijker behang dan glasweefselbehang. Wij willen het zelf ook gaan gebruiken, afhankelijk van hoe glad de muren worden opgeleverd. Als ze erg glad zijn verven we er zo overheen.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Plaats reactie

Terug naar “Schilder”