Meerwerk

Hier kan je alles kwijt m.b.t. de meer- en minderwerkzaamheden.
Bericht
Auteur
Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#31 Bericht door Erwin » 24-01-2011 10:33

[quote="sultanik"]Boven genoemde punten zijn, volgens mij, de blangrijkste.
Ik wil graag alleen aan jullie die nog alles te wachten staat nog paar dingen toevoegen.

- Er zit te veel staal ( ijzer) in betonpanelen ( in wanden, plafonden en... overal) met draadloos internet zou problemen optreden. Het is verstandig om extra lege leidingen meenemen. Ik bijvoorbeeld extra voor woonkamer en 1x voor eerste verdieping en 1x voor zolder gevraagd. Losse leidingen zijn van PVC met een diameter van 19mm dus genoeg groot voor twee tot drie UTP kabels. Het is handig ook voor luidsrekers ( surround bijvoorbeeld)

Khalid Sultani[/quote]

Even een aanvullende optie, i.p.v. loze leidingen t.b.v. bv. UTP-bekabeling kan je ook denken aan PowerLAN oftwel internet via de het aanwezig electriciteitsnet.
Zelf maar ik hiervan al enkele jaren gebruik en bespaart de aanleg van UTP-bekabeling en straks ook de extra kosten voor het laten aanleggen van loze leidingen.
De aanschaf van PowerLAN t.o.v. het meerwerk voor de loze leidingen vallen daarbij veel goedkoper uit en de functionaliteit/kwaliteit is zeer goed.

Doe er je voordeel mee.

Om een idee te krijgen van PowerLAN kan je eens een bezoekje brengen aan onderstaande website, er zijn meerdere goede merken die hetzelfde kunnen maar deze dient even als voorbeeld:
http://www.devolo.nl/consumer/dlan-stro ... .html?l=nl
[img]http://www.devolo.nl/consumer/dlan-85-h ... -usage.jpg[/img]
Bron: www.devolo.nl
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#32 Bericht door sultanik » 24-01-2011 11:30

Zo te zien Erwin jij bent een vakman in het gebied ICT. Ik ben het me jou helemaal eens maar ik kan de losse leiding ook voor andere doeleinden gebruiken. Ik dacht liever nu 135 euro dan later alles proberen om een leiding ergens brengen met alle gevolgen van dien. Als je een keer met eigen ogen de aangelgede op de vloer zien dan krijg je zeker een andere idee. Ik zou niet durven op de vloer of misschien ook in de wanden zomaar boren. Ik ben er zelf erg bewust voor extra losse leidingen gevraagd, maar wat betreft internet via net heb jij helemaal gelijk dit is idd een goede en goedkopere optie.

Khalid

Singelkwartier62
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 07-09-2010 10:36

#33 Bericht door Singelkwartier62 » 26-01-2011 11:57

200 mbps, is dat genoeg dan om full HD te streamen vanaf je NAS bijvoorbeeld naar je mediaplayer via zo'n stroom netwerk ?
Sandra, Dirk, Kylian & Manuel
Castorstraat 144 6846 XB Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#34 Bericht door Erwin » 26-01-2011 12:15

[b]**Even offtopic**[/b]
Je kan al full HD streamen vanaf 85Mbps, zolang je dat maar bedraad doet.
Ga je draadloos dan kan je wel happeringen verwachten dus niet draadloos doen.
200Mbps voldoet zeker om HD te streamen over je 230V dus geen probleem.

Zelf stream ik over de 230V met 85Mbps vanaf de NAS of laptop naar de PS3/TV en gaat zeer goed (loopt zelfs meer over het thuisnetwerk)

[u]Overige vragen hierover graag in een apart topic in de huiskamer!![/u]
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#35 Bericht door roy en kiona » 30-01-2011 18:54

Hallo allemaal

Wij komen op singel kwartier 3 te wonen en hebben no niet alles uit geplozen wat we allemaal misschien en zeker gedaan willen hebben.
Wel hebben we er voor gekozen om 1,2M uit te bouwen.
We zullen ook wat meer electra in de keuken nodig hebben en verder leek een buiten kraan ons erg slim.
We moeten nog eens goed naar de tekening kijken ivm leidingen en aansluitpunten die we willen.
Heb wel al een verwarming probleem gezien want ik vind die verwarming in de woonk van de gratema huizen toch niet zo geschikt geplaatst :-S
Doen ze vast express :wink:

Ideeen zijn altijd welkom en ik ga die van jullie zeker aandachtig doornemen binnenkort als wij onze lijst gaan op stellen om mee naar de koperbegeleiders te nemen.

Groetjes Roy en Kiona

Singelkwartier 3 bouwnr 150
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#36 Bericht door Domi » 31-01-2011 18:42

Hoi Roy en Kiona en de rest,

Let er ff op dat er op zolder geen verwarming zit. Als je dit wilt moet je dit als optie laten uitvoeren. Is wel even handig om te weten.

Wij zouden graag de keuken tegen de andere muur willen (wij hebben ook al een keuken, die hadden we al en die is net iets te lang). Zouden ze dat doen? De aansluitingen mogen gewoon op dezelfde plek zitten enzo, maar dan tegen de andere muur.
Ook willen we graag de buitendeur van de woonkamer naar de tuin aan de andere kant hebben dan waar die op de tekening zit (kunnen jullie ons nog volgen?) Dit lijkt ons logischer en handiger voor hoe we de zithoek willen.

Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Erik en Renske
Zilver
Zilver
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-01-2011 16:34

#37 Bericht door Erik en Renske » 13-02-2011 12:21

Hallo allemaal!

Wij overwegen om openslaande deuren naar de tuin te nemen. Heeft iemand een indicatie van de prijs hiervan?

Alvast bedankt!:mrgreen:

Erik en Renske
Erik en Renske
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 132 | Polluxstraat 136

Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#38 Bericht door Max Verhorst » 13-02-2011 15:09

Voor mijn woning (Zietsma) kost het 1400 euro. De twee ramen worden vervangen door openslaande deuren en de deur wordt vervangen door een raam met veiligheidsglas :-)

Ramen -> openslaande deuren: 1900
Deur -> raam: -500
Totaal: 1400
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#39 Bericht door Melvin » 13-02-2011 15:09

[quote="Erik en Renske"]Hallo allemaal!

Wij overwegen om openslaande deuren naar de tuin te nemen. Heeft iemand een indicatie van de prijs hiervan?

Alvast bedankt!:mrgreen:

Erik en Renske[/quote]

Bij SK1 kost dat €2695,- Dit bestaat dan uit het volgende:

Gevelkozijn met dubbel openslaande tuindeuren €1.900,00
Gevelkozijn met 1 draai-/kiepraam €795,00

Hoe dit is geregeld bij SK2 en 3 dat weet ik helaas niet.
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#40 Bericht door roy en kiona » 26-02-2011 12:29

Hoi allemaal,

Wij zijn gister op gesprek geweest en toch wel wat wijzer geworden....
We hadden van te voren samen al goed gekeken wat we echt wouden en wat we wellicht ook nog wouden doen enz.
We moeten voor de keuken helaas een groep extra hebben, maar dat houd dus in dat we over de 8 goepen heen gaan en dat de meterkast uitgebreid moet worden. Omdat wij de keuken ergens anders hebben gekocht mogen wij niks laten veranderen aan de standaard aansluitingen, dus 1 loze leiding erbij om een groep te verplaatsen want onze magnetron groep moet naar de andere kant. Verder moeten wij het warm/koud water verleggen maar dat is goed te doen via de kruipruimte.

Buitenkraan laten we ook zeker door de bouw doen omdat je er zelf straks niet meer goed bij kan omdat de kruipruimte ongeveer voor de helft gevuld word met klei en zand, als je het wel zelf doet wens ik je veel succes met graven! :P

Wij vinden de verwarming in de woonkamer erg onlogisch staan, er gaat nu navraag gedaan worden over wat de mogelijkheden zijn.
Markwin Evers dacht zelf voor het raam op pootjes (omdat wij niet voor de openslaande deuren gaan)
We gaan ook bekijken wat de mogelijkheden zijn en uiteraard de kosten van vloerverwarming als hoofdverwarming dus helemaal geen radiatoren, wel een mooi idee maar we denken dat de kosten dan flink hoog worden.

Wat we ook zeker doen is andere deurklinken op de begane grond en misschien een andere deur tussen het halletje en de woonkamer.

Wat we ook doen is een uitbouw van 1.2 meter.

Op de 1e en 2e verdieping laten we niet zoveel veranderen.
Wel nemen we de draadloze bedieningsunit voor ventilatie systeem, zo hoeven we na douchen niet altijd naar beneden te lopen.
Op de 2e verdieping laten we nog een afgedopte cv aansluiting zetten voor als we er ooit een kamer van maken.

Nu op naar de badkamer afspraak.

Groetjes Roy en Kiona
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Plaats reactie

Terug naar “Kopersbegeleiding”