Beheerdersvereniging singelkwartier 3

Vind hier alles over diverse verenigingen die te maken hebben met de woningen.
Bericht
Auteur
Robert
Brons
Brons
Berichten: 15
Lid geworden op: 28-09-2011 08:08

#31 Bericht door Robert » 06-10-2011 12:32

Ik wilde de notariskosten voor zo'n VVE gaan opvragen, maar ik begrijp van de bewoners van kwartier 1, dat je het goedkoopst uit bent als je dat laat doen bij de notaris waar dat betreffende vastgoedbureau altijd zaken mee doet. En aangezien ik nog geen flauw idee heb welke notaris dat is, of zelfs maar welk bureau het wordt, is dat een beetje lastig... :-)

Ach, ik begrijp al uit de reacties, dat we een officiële VVE nodig hebben, opgezet door een bureau, want de risico's die meekomen bij het zelf doen, wil niemand dragen. Wat ook erg begrijpelijk is.
Als we er allemaal lekker een jaartje wonen kunnen we altijd nog kijken of we het dan zelf willen gaan doen, dan hebben we ook allemaal wat meer tijd daarvoor.
Singelkwartier 3 Bouwnr 140
Polluxstraat 150 6846XP Arnhem

ceelenblokker
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 02-01-2011 13:57

#32 Bericht door ceelenblokker » 06-10-2011 14:32

Misschien ook een idee om t.z.t. ook een website voor de beheerdersvereniging op te tuigen, zodat eenieder die bijvoorbeeld niet bij een bijeenkomst aanwezig kon zijn, toch op de hoogte is van wat er binnen de vereniging is besloten c.q. speelt.
Wellicht dat een website of iets van dien aard al bij de beheersfunctie van zo'n bureau is inbegrepen, maar zo niet, dan deze suggestie.

Groetjes,

Daniël & Annemarieke
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 136 | Polluxstraat 144

ronenanna
Brons
Brons
Berichten: 31
Lid geworden op: 31-03-2011 19:56

Reactie van Erwin Singelkwartier 1

#33 Bericht door ronenanna » 06-10-2011 18:43

Gisteren een mail naar Erwin (forumbeheerder) gestuurd met de vraag of hij wat meer informatie had en waar hun tegenaan liepen. Onderstaand een korte samenvatting:


Weinig instanties die iets kunnen betekenen m.b.t. een beheervereniging t.b.v. een mandelig terrein.

Fiduci kwam voor hun het beste uit de bus kwam m.b.t. de kosten en wat men er voor doet.
Allemaal hebben zij gestemd voor een uitbesteed beheer door Fiduci maar wel voor 1 jaar, na een jaar komen ze bij elkaar om te stemmen wat ze daarna gaan doen.
Wordt dat volledig beheer, half beheer of helemaal geen beheer door een externe partij?

Voor een beheervereniging, ook bij volledige uitbesteding, is een bestuur en kascommissie nodig waarbij het bestuur bestaat uit een voorzitter, penningmeester en secretaris (waarbij laatste twee ook door één en dezelfde persoon gedaan kan worden), de kascommissie dient uit minimaal 2 personen te bestaan.

Fiducie:
Stelt in eerste instantie een concept op m.b.t. de kosten die gemaakt gaan
Daarna een vergadering om het bestuur te kiezen en het concept door te nemen.
Reacties worden meegenomen in het officiële stuk

Minimaal 2/3 deel van de woningen dienen aanwezig te zijn om te stemmen
Er mag maar één persoon per woning stemmen.

Voor de start van de vereniging is van belang dat de voorzitter een afspraak maakt met de notaris die Fiduci aangeeft. Bij het ondertekenen dienen de drie bestuursleden bij aanwezig te zijn,

Tip van Erwin: de binnenplaats niet eerder opgeleverd kan worden indien er geen beheervereniging of een al eerder gekozen voorzitter aanwezig is.
Bij oplevering moet goed gekeken worden naar aantal parkeerplaatsen, locaties en maximale toelaatbare gewicht van bijv vrachtwagens.

Groetjes Anna
Groetjes van
Ron en Anna bouwnr 138 SK3

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#34 Bericht door Domi » 13-10-2011 20:23

Hoi allemaal,

Even voor alle duidelijkheid, voordat er misverstanden gaan ontstaan... Ik merk namelijk dat er vragen komen over de bijeenkomst van dinsdagavond 11 oktober.
Er is nog niets besloten en dat kan ook niet zonder de meerderheid van stemmen. We hebben alleen met een aantal mensen vast allerlei zaken op een rijtje gezet wat betreft de beheervereniging die er moet gaan komen. Jullie hebben hier allemaal een mail over gekregen en ieder bouwnummer kan z'n stem laten horen door het formulier via de post terug te sturen naar Anna.

Er moet een beheervereniging komen voor het binnenterrein. Zolang deze er niet is, [u]kan het binnenterrein niet opgeleverd worden en mogen we het terrein alleen te voet betreden[/u]. Dit is bij SK2 nu ook het geval en dit zorgt al voor veel problemen en irritaties.
Dit willen wij voor zijn en wij willen ervoor zorgen dat ons binnenterrein wèl op tijd opgeleverd kan worden.

[u]De belangrijkste vraag is nu[/u]: willen we voor het oprichten/beheren van de beheervereniging een bureau inschakelen (dus uitbesteden) of niet?
Hierover moet eerst gestemd worden (zie mail die jullie hebben gekregen), voordat we verder kunnen.

Groetjes, Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

ronenanna
Brons
Brons
Berichten: 31
Lid geworden op: 31-03-2011 19:56

#35 Bericht door ronenanna » 17-10-2011 16:35

Hallo buurtjes,

Ik heb net een telefoontje gepleegd naar de opzichter van Gerritsen betreffende de oplevering van het binnenterrein van SK2.
Hij gaf duidelijk aan dat de oplevering daar nog steeds niet plaats vindt omdat er geen beheervereniging is. Er is nu een groepje begonnen met de eerste start hiervan. Het klopt dat één ingang nog niet te bereiken is per auto maar dat heeft niets te maken met de oplevering van het binnenterrein.
Groetjes van
Ron en Anna bouwnr 138 SK3

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

Nieuwflits 1/2012 Beheervereniging Singelkwartier 3

#36 Bericht door Marjon » 22-01-2012 15:44

Vandaag is onderstaand bericht verzonden aan alle leden van de beheervereniging Singelkwartier 3:

Goede middag allemaal,


Allereerst allemaal de beste wensen voor een heel mooi nieuw jaar... een jaar waarin we allemaal onze woning in Singelkwartier 3 zullen gaan bewonen. Sommigen zijn al druk aan het klussen, anderen wachten met ongeduld af en staan te trappelen (zo ook wij!).



VVE Commitment

Op 24 november is een groot aantal toekomstige bewoners van SK3 bij elkaar gekomen om te komen tot de oprichting van de beheervereniging van ons binnenterrein, het zogenaamde mandelig terrein. Op deze avond werd een en ander door Monique Veendaal van VVE Commitment vertelt over mandeligheid en wat daarbij komt kijken. Veel zinvolle informatie waar we iets mee moesten gaan doen. Unaniem is besloten het beheer van de vereniging extern uit te laten voeren, dus door VVE Commitment. Deze avond is tevens een bestuur samengesteld en zijn een twee-tal subcommissies gevormd: een kascommissie en een commissie om het huishoudelijk reglement (de regels waar iedereen zich aan zal moeten gaan houden). Het bestuur en de commissie voor het huishoudelijk reglement hebben niet stil gezeten. Vandaar dat wij u als bestuur op de hoogte willen stellen van de huidige ontwikkelingen.



Bestuur VVE

Op 20 december is het bestuur voor de eerste maal bij elkaar gekomen. De functies binnen het bestuur zijn verdeeld en er is van gedachten gewisseld over een aantal zaken die op dit moment spelen:

- de oplevering van het binnenterrein

- de begroting voor 2012

- communicatie met de leden



De notulen van deze vergadering zijn bijgesloten.



Huishoudelijk reglement

Ook de commissie die het huishoudelijk reglement op gaat stellen heeft niet stil gezeten. Het concept reglement ligt op dit moment bij Monique Veenendaal om juridisch te toetsen en ons hierover te adviseren. Om het Huishoudelijk Reglement rechtsgeldig te laten zijn, hebben we een stemming van tenminste 2/3e van de leden nodig. Daarom zal in februari een ledenvergadering worden georganiseerd om dit punt aan de orde te stellen.

Het bestuur komt op 31 januari weer bij elkaar en zal hierna met een datum voor de bijeenkomst komen.



Ook Monique heeft niet stil gezeten: formeel is de vereniging, en daarmee ook het bestuur opgericht. De inschrijving bij de Kamer van koophandel is rond, het wachten is nu nog op een bankrekeningnummer. Zodra deze gegevens bekend zijn, zullen de inloggegevens worden verstrekt van de website waarmee we inzage hebben in alle adminstratie. Tevens kunnen dan de maandelijkse bijdragen bij de leden worden geïnd.



Vooruitlopend op de vaststelling van het huishoudelijk regelement willen wij als bestuur het volgende nog eens benadrukken:

De eerste huizen zijn opgeleverd en daarmee komen ook leveranciers, verhuizers en dergelijke in beeld. Echter, zij mogen geen gebruik maken van de binnenplaats, ons gezamenlijke terrein. Dit mag overigens sowieso niet als het vervoer zwaarder is dan 2,5 ton, maar zolang er nog niet bestraat is, mogen er nog helemaal geen auto's op het terrein.

Om uit de discussie en gedoe van aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid te blijven (verwijzend naar de problemen in de andere twee kwartieren die ons zijn voorgegaan) willen wij iedereen nog eens benadrukken dat er geen auto's op het binnenterrein mogen komen zolang er niet bestraat is, en na bestrating alleen auto's niet zwaarder dan 2,5 ton.

Het gezamenlijk terrein kan pas worden verzekerd, als de oplevering formeel is geschied. Indien er voor de oplevering beschadigen ontstaan vervallen garanties en kunnen we zelfs in een situatie komen dat de aannemer niet mee wil werken aan de formele oplevering van het terrein.



Waarschijnlijker is overigens dat het terrein met betonnen blokken wordt afgesloten tot aan de officiele oplevering (in maart?) zodat het binnenterrein alleen te voet of met de fiets kan worden betreden. Het is ook niet toegestaan om afvalcontainers, denk aan afgegraven grond uit de tuin, te plaatsen op het binnenterrein en met graafmachines over het binnenterrein te rijden. Een maximaal toelaatbaar gewicht van 2,5 ton is makkelijk te bereiken.



Website

Deze nieuwsflits wordt nu naar alle leden persoonlijk gemaild, maar het is de bedoeling dat de beheervereniging een eigen website krijgt waar elk lid in kan loggen om het laatste nieuws te vernemen en de notulen in te kunnen kijken die na elke vergadering worden gemaakt door onze secretaris. Hiervoor is Marjon in overleg met Daniel en Annemarieke, velen waarschijnlijk bekend van hun eigen website waarop de bouw van SK3 te volgens was (is). Tijdens de bijeenkomst in februari zal daarover meer worden verteld en hopen wij zelfs een kleine presentatie te kunnen geven.



Mochten er vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij deze graag via email: beheerverenigingsk3@hotmail.nl, Marjon van den Bos.



Wij hopen u allen te zien op de bijeenkomst in februari!


Liesbeth (voorzitter), Dianaplantsoen 42

Yael (voorzitter), Dianaplantsoen 78

Hanna (secretaris), Polluxstraat 170

Nathalie (secretaris), Polluxstraat 142

Miranda en Francois (Penningmeester), Dianaplantsoen 40

Huib, Dianaplantsoen 76

Marjon, Polluxstraat 184

Richard
Nieuw
Nieuw
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-11-2011 09:54

#37 Bericht door Richard » 23-01-2012 10:03

Is deze brief per post verzonden, of per mail. Wij hebben hem niet ontvangen. Graag ons op de distributielijst toevoegen: richard_m@live.nl

Groet,
Annika & Richard
Dianaplantsoen 66
Dianaplantsoen 66
Bouwnummer 171

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

Vergadering op 20 maart in De Buitenplaats te Arnhem

#38 Bericht door Marjon » 02-03-2012 13:58

Beste (toekomstige) Buurtbewoners,




In januari heeft de oprichting van de beheervereniging van ons binnenterrein plaatsgevonden, inmiddels is het bestuur al actief bezig met de voorbereidingen voor de oplevering van het binnenterrein. Ook heeft u van VVE Commitment een brief gekregen met de gegevens voor de betaling van de maandelijkse bijdrage en is het Huishoudelijk Regelement door het bestuur en VVE Commitment in concept opgesteld.


Daarom, nodigen wij u van harte uit voor de ledenvergadering van Beheervereniging Singelkwartier 3 op dinsdag 20 maart 2012 om 20.00 uur in De Buitenplaats te Arnhem (net als de vorige vergadering)


Huishoudelijk Regelement.

Tijdens deze vergadering dient het opgestelde Huishoudelijk Regelement te worden goedgekeurd. Dit gebeurt door middel van het uitbrengen van uw stem als verenigingslid.

Concept.

Binnenkort ontvangt u ter voorbereiding op de vergadering het concept Huishoudelijk Regelement. (lees dit goed door, zodat u tijdens de vergadering bekend bent met het Reglement) Tijdens de vergadering is de gelegenheid hier vragen over te stellen en eventueel samen tot wijzigingen te besluiten.

ELKE STEM TELT!
Uw aanwezigheid wordt zeer op prijs gesteld. Reserveer daarom alvast de datum in uw agenda. Graag horen wij voor 1 maart aanstaande of u deze avond aanwezig danwel verhinderd bent via email: beheerverenigingsk3@hotmail.nl.

Volmacht
Overigens is het mogelijk bij verhindering een volmacht af te geven waarmee uw stem tijdens de vergadering uitgebracht kan worden. Mocht u hiervan gebruik willen maken, geef dit dan aan bij uw afmelding. Deze volmacht ontvangt u tezamen met het concept.

LET OP: Mocht de opkomst tijdens deze vergadering laag zijn, dan zijn wij genoodzaakt de vergadering opnieuw in te plannen.

Graag tot ziens op dinsdag 20 maart a.s.!

Met vriendelijke groeten,

Liesbeth, Yaël, Huib, Francois, Hanna, Nathalie, Miranda en Marjon
Bestuur beheervereniging Singelkwartier 3

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

Annuleren algemene ledenvergadering 20 maart 2012

#39 Bericht door Marjon » 14-03-2012 14:15

Goede middag allemaal,

Gisteravond is het bestuur bij elkaar geweest in verband met de voorbereidingen voor de Algemene Ledenvergadering die op 20 maart aanstaande gepland staat. Helaas hebben wij moeten constateren dat de te verwachten opkomst op basis van de ontvangen aanmeldingen niet voldoende zijn om besluiten te kunnen nemen. [u]Daarom is besloten de vergadering te verzetten naar 17 april aanstaande.[/u]

[b]Het is in het belang van iedereen om deze vergadering doorgang te laten vinden, zodat het Huishoudelijk Regelement vastgesteld kan worden tijdens deze vergadering, deze is van het grootste belang om volledig gebruik te kunnen maken van het binnenterrein. [/b]
Graag vernemen wij dan ook van iedereen of zij aanwezig zullen zijn op 17 april of eventueel bereid zijn een volmacht te verstrekken om een stem uit te brengen. Het Huishoudelijk Regelement zal u volgende week ter inzage en voorbereiding van deze vergadering worden toegezonden.

Met vriendelijke groeten,
Bestuur Beheervereniging Singelkwartier 3

Richard
Nieuw
Nieuw
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-11-2011 09:54

#40 Bericht door Richard » 16-03-2012 13:39

Wij hebben opnieuw deze e-mail niet ontvangen, graag ons toevoegen aan de verzendlijst: richard_m@live.nl
Dianaplantsoen 66
Bouwnummer 171

Plaats reactie

Terug naar “Verenigingen”