Beheerdersvereniging Singelkwartier 1 (zie brief 21-03-2011)

Vind hier alles over diverse verenigingen die te maken hebben met de woningen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

Beheerdersvereniging Singelkwartier 1 (zie brief 21-03-2011)

#1 Bericht door Erwin » 21-03-2011 09:48

Zoals in de brief / mail die vandaag naar jullie toe is gestuurd is vermeld heb ik het betreffende topic geopend.
Hier graag jullie ideeën, opmerkingen en andere gevraagde zaken in deze brief graag vermelden.

We zien graag een bevestiging tegemoet op de ontvangen brief naar singelkwartier@gmail.com, deze bevestigingen zullen worden verzamelt zodat we kunnen zien wie de brief heeft ontvangen/gaat lezen.

Hieronder nogmaal de offerte van RSA

[url=http://postimage.org/image/2kfte763o/][img]http://s2.postimage.org/2kfte763o/SCAN0026.jpg[/img][/url]

Alvast bedankt namens,

Jolanda, Barbara, Shanne, Michel, Natasha & Erwin

PS. ik merkte een foutje in de mail / brief, i.p.v. RSA stond er RDA. Helaas was de brief al verstuurd.

[b]Hier een update (03-04-2011) van de bouwnummers waarvan we nog een bevestiging moeten ontvangen:

- De Klerk 78 en 85
- van der Mey 61, 64, 68 t/m 71
- Dudok 79
- Kropholler 80, 81 en 83[/b]
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Rein en Barbara
Brons
Brons
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-09-2010 22:03

#2 Bericht door Rein en Barbara » 21-03-2011 10:39

beste buren,

Ik kreeg van het weekend de tweede offerte welke ik heb aangevraagd binnen. Deze is van het bedrijf Fiducie en zij werken nauw samen met stichting platform mandeligheid. Zij hebben dus ook ruime ervaring met deze situatie.

Wij zijn van mening dat deze tweede offerte voor onze situatie het gunstigste is. We betalen de opstartkosten apart en in de komende jaren hebben we een lagere jaarlijkse bijdrage. Verschil in het eerste jaar is
-200 euro, in de volgende jaren + 1060 euro.

offerte RSA

jaarlijks 2000 euro excl. = 2380 euro incl.

offerte fiducie:

eenmalig 1265 euro incl.
jaarlijks 1320 euro incl.

Wij hebben ook de voorkeur om voor een volledig beheer te gaan.

Groetjes Barbara en Rein


[color=red]Dhr. R. Tichelaar

Arnhem



















Almere, 18-03-2011

Offertenummer : OF20110103

Offertedatum : 18-03-2011





Betreft: Offerte opstarten en beheer Beheerverenging



Geachte heer Tichelaar,

Het doet ons een genoegen om een offerte uit te brengen voor het in beheer nemen en beheren van
een nieuw op te richten beheerverenging.

In deze offerte gaan wij uit van de situatie dat wij het opstarten begeleiden, het beheer over de vere-
niging voeren en dat er vanuit de eigenaren een bestuur wordt gevormd.

Mocht de (op te richten) vereniging gebruik willen maken van onze diensten dan zullen wij, na goed-
keuring van de offerte, een beheerovereenkomst opstellen. Deze zal voor akkoord in tweevoud aan u
verstuurd worden.

Jaarlijks zullen de genoemde bedragen worden geïndexeerd.

De offerte is 30 dagen na offertedatum geldig.

Wij vertrouwen erop u hiermee een passende aanbieding te hebben gedaan en zien uw reactie met
belangstelling tegemoet. Als u vragen heeft over deze offerte kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,





Fiducie Beheer en Adviesdiensten

Remco Slijkhuis




Het betreft de volgende te leveren diensten:

Oprichten van de vereniging:

- Organiseren, bijwonen en notuleren van de oprichtingvergadering
- Adviseren van de vereniging inzake opstellen akte van oprichting
- Afstemming met de notaris inzake de akte van oprichting
- Het aanmelden van de vereniging bij de Kamer van Koophandel
- Correspondentie met (aspirant) leden / eigenaren


In beheer nemen van de vereniging: optioneel

- Opzetten van ledenadministratie.
- Opzetten van financiële administratie.
- Openen bankrekening tbv de vereniging
- Opstellen van een begroting.
- Inzichtelijk maken van ledenbijdragen
- Opstellen van een Huishoudelijk Reglement


Opstellen van een Meer Jaren Onderhouds Plan (MJOP): optioneel

- Inventarisatie van de aanwezige bouwkundige onderdelen
- Inventarisatie van de technische installatie
- Uitgaande dat er tekeningen aanwezig zijn, bepalen van de hoeveelheden
- Ontbrekende gegevens aanvullen door middel van opname ter plaatse
- Inspectie van het object
- Opstellen van een meerjaren planning
- Opstellen van een meerjaren begroting


Beheren van de vereniging: optioneel

- Zorgdragen voor een financiële administratie.
- Incasseren en administreren van ledenbijdragen.
- Behandelen van betalingsachterstanden en evt. uitsturen van betalingsherinneringen
- Administreren van één bankrekening ten name van de vereniging.
- Jaarlijks opstellen en verzenden van de balans en de exploitatierekening aangaande de baten
en lasten van het afgelopen verenigingsjaar.
- Jaarlijks opstellen van een begroting van de baten en lasten van de vereniging en het bereke-
nen van de per eigenaar verschuldigde bijdrage.
- Het behandelen van alle assurantiezaken aangaande de gemeenschappelijke delen van de
vereniging, met inbegrip van de begeleiding van schadeafwikkeling en dergelijke.
- Het voeren van de correspondentie en de archivering van de financiële en administratieve za-
ken.
- Bijhouden van de ledenadministratie en het verwerken van mutaties in het ledenbestand.
- Het uitschrijven van leden, welke hun appartement hebben verkocht inclusief het per trans-
portdatum opmaken van de financiële eindafrekening ten behoeve van de (oud)leden en nota-
ris.
- Het, indien een kascontrolecommissie is benoemd, inzage verstrekken van alle stukken be-
trekking hebbende op de administratie van de vereniging.



- Organiseren, bijwonen en notuleren van 1 algemene ledenvergadering per jaar
- Opmaken en verzenden van de notulen van de algemene ledenvergadering.
- Tenuitvoerlegging van de besluiten van de algemene ledenvergadering tot een maximum van
1 uur arbeid per besluit.


Eenmalige kosten

“Oprichten” : € 750,- inclusief 19% BTW

“In beheer nemen” : € 265,- inclusief 19% BTW optioneel

“Opstellen MJOP” : € 250,- inclusief 19% BTW optioneel



Jaarlijkse kosten

“Beheren van de vereniging” : € 1.320,- inclusief 19 % BTW optioneel

“Beheren van de vereniging” -/- 5%* : € 1.254,- inclusief 19 % BTW optioneel



*geldig indien voor minimaal € 50,- donateur bij Stichting Platform Mandeligheid)

[/color]

Rein & Barbara
Dudok 73

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#3 Bericht door Vir&Ell » 21-03-2011 11:25

Hallo Allemaal,

Hoe zit het met de verlichting en wat doen we als er bijvoorbeeld een pak sneeuw op de parkeerplaats ligt in de winter?

Verder vroeg ik me af waar een jaarverslag en jaarbegroting voor nodig zijn?

Groetjes

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#4 Bericht door Melvin » 21-03-2011 12:03

Wij zijn het eens dat compleet beheer de beste optie is. Ik heb hier nog wel 2 vragen over:

- Hoelang is de contractduur met RSA?
- Tot wanneer heeft men de tijd om te reageren?
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Rein en Barbara
Brons
Brons
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-09-2010 22:03

#5 Bericht door Rein en Barbara » 21-03-2011 12:10

[quote="Vir&Ell"]Hallo Allemaal,

Hoe zit het met de verlichting en wat doen we als er bijvoorbeeld een pak sneeuw op de parkeerplaats ligt in de winter?

Verder vroeg ik me af waar een jaarverslag en jaarbegroting voor nodig zijn?

Groetjes[/quote]

Beste Vir en Ell,

Voor de verlichting zullen we een energiecontract af moeten sluiten. Ook denk ik dat een onderhoudscontract handig is, voor storingen en vervanging van lampen. Dit geldt ook voor een aansprakelijkheidsverzekering en bijvoorbeeld het onderhoud van het groen.

Verder zullen we onder andere moeten gaan sparen voor de vervanging van de verlichting en het herbestraten van het binnen terrein. Hiervoor zullen we jaarlijks contributie betalen. Vandaar ook een jaarverslag en een begroting. Tijdens de jaarlijkse ledenvergadering zal duidelijk gemaakt worden hoeveel contributie er betaald is, welke kosten er gemaakt zijn, welk bedrag er gespaard is, of het spaarbedrag aangepast moet worden, welke klussen er gepland staan voor het komende jaar etc. Het bestuur legt door middel van het verlag en de begroting verantwoording af voor wat er met het geld uitgevoerd is.

Bij hevige sneeuwval zullen we met de buren aan de slag moeten. Bij de gemeentes is er vaak een beperkt strooibeleid in de woonwijken en op onze binnenplaats zullen ze helemaal niet komen omdat het priveterrein is. Ik zou zeggen allemaal een sneeuwschuiver aanschaffen en wanneer het hard gaat sneeuwen dan gaan we met z'n allen aan de slag..

groetjes rein
Rein & Barbara
Dudok 73

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#6 Bericht door Vir&Ell » 21-03-2011 12:18

Hallo Rein,

Bedankt voor je reactie nu is het voor ons wat duidelijker van wat er allemaal bij komt kijken. De aansprakelijkheidsverzekering waar is deze precies voor want deze moeten we ook ieder apart afsluiten voor de woning als ik het goed heb? Of hoeft dat dan niet?

Groetjes,
Elleke&Virgil

Rein en Barbara
Brons
Brons
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-09-2010 22:03

#7 Bericht door Rein en Barbara » 21-03-2011 12:28

[quote="Vir&Ell"]Hallo Rein,

Bedankt voor je reactie nu is het voor ons wat duidelijker van wat er allemaal bij komt kijken. De aansprakelijkheidsverzekering waar is deze precies voor want deze moeten we ook ieder apart afsluiten voor de woning als ik het goed heb? Of hoeft dat dan niet?

Groetjes,
Elleke&Virgil[/quote]

Bij de aansprakelijkheidsverzekering praten we over twee verschillende zaken. Iedereen is verantwoordelijk voor een verzekering voor zichzelf. Dus dat gaat om je eigen bezit ( zoals het huis, iemand valt in de tuin over een scheve straattegel en wil de schade verhalen) maar ook om het eigen handelen. Wanneer je per ongeluk iets stuk maakt van iemand anders dan kan je dat verhalen bij de verzekering.

Omdat wij met 33 huishoudens eigenaar zijn van het binnenterrein moeten wij ons ook verzekeren. Wanneer iemand valt over een scheve straattegel of er gebeurt iets anders. Dan zou deze persoon de schade kunnen verhalen op alle 33 de bewoners. Hiervoor sluiten we gezamenlijk een verzekering voor af om dat risico te dekken.

p.s. misschien een overbodige toevoeging maar we moeten ook allemaal persoonlijk een eigen opstal, inboedel en glasverzekering afsluiten.
Rein & Barbara
Dudok 73

lindaboy
Brons
Brons
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-11-2010 09:18

#8 Bericht door lindaboy » 21-03-2011 18:52

Wij zijn ook voor een compleet beheer, vooral in de beginfase. Maar aan wat voor een maand/jaar contract zit je precies vast? kan je zomaar overschakelen op een gedeeltelijk beheer? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar is 6euro + de kosten van de verlichting en de verzekeringen per woning niet een beetje veel? Iemand die weet als je alles bij elkaar optelt wat de maandelijkse kosten ongeveer per woning worden?

gr Boy
Boy & Linda, Auroraplantsoen 62 (Dudok 084)

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#9 Bericht door Vir&Ell » 21-03-2011 19:00

Hallo Rein,

Ik heb net even centraal beheer achmea gebeld ook voor de verzekeringen voor het huis en even nagevraagd of we dan 2x de aansprakelijkheidsverzekering moeten afsluiten dus 1x voor het huis en 1x met z'n alle voor de parkeerplaats hun dachten van niet (de afdeling verzekeringen voor woningen) je bent voor 1 miljoen per persoon verzekerd bij hun zeiden ze. Hun geven ook kortingen als je werkgever daar geregistreerd is. Om het helemaal zeker te weten kunnen we nog contract opnemen met de afdeling zakelijk zei ze maar die was maar tot 5 uur open.

Groetjes

Singelkwartier 67
Zilver
Zilver
Berichten: 58
Lid geworden op: 07-09-2010 10:02

#10 Bericht door Singelkwartier 67 » 21-03-2011 19:38

Hallo,

Bedankt voor het goede initiatief om een mail rond te sturen over de op te richten vereniging.
We hadden nog wel een aantal vragen/opmerkingen met betrekking tot de mail:
- zijn of worden er nog meer offertes aangevraagd voor het oprichten van de vereniging? Dit lijkt ons verstandig om de meest gunstige aanbesteding te krijgen.
- Verder is het belangrijk om te bedenken dat die 6 euro alleen voor het oprichten/in stand houden van een vereniging is en dat er daarnaast nog energie, verzekering en onderhoudskosten bij gaan komen.
- Wij hebben sterk twijfels of het nodig is om voor compleet beheer te gaan, het gaat namelijk niet over een hele grote vereniging. Wij vragen ons af of de zaken die zij bieden in het compleet beheer allemaal
van toepassing zijn, en we denken dat er ook zaken zijn de we best zelf zouden kunnen.
- Wanneer jullie nog mensen zoeken die willen helpen bij het opstarten van de vereniging dan willen wij ons hier voor aanmelden.

Groetjes Marc en Anika
Castorstraat 154 6846 XB Arnhem

Plaats reactie

Terug naar “Verenigingen”