Beheerdersvereniging Singelkwartier 1 (zie brief 21-03-2011)

Vind hier alles over diverse verenigingen die te maken hebben met de woningen.
Bericht
Auteur
BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#11 Bericht door BarbaraJolanda » 21-03-2011 20:08

[quote="Vir&Ell"]Hallo Rein,

Ik heb net even centraal beheer achmea gebeld ook voor de verzekeringen voor het huis en even nagevraagd of we dan 2x de aansprakelijkheidsverzekering moeten afsluiten dus 1x voor het huis en 1x met z'n alle voor de parkeerplaats hun dachten van niet (de afdeling verzekeringen voor woningen) je bent voor 1 miljoen per persoon verzekerd bij hun zeiden ze. Groetjes[/quote]

Je sluit als rechtspersoon (de beheersvereniging) een WA-verzekering af. Zo voorkom je dat ieder huishouden met hun privé-vermogen aansprakelijk is voor de eventuele geleden schade. Zo heeft een bedrijf ook een WA-verzekering voor als er iets op het werk gebeurt met een medewerker of een bezoeker.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#12 Bericht door BarbaraJolanda » 21-03-2011 20:09

[quote="Singelkwartier 67"]- Wij hebben sterk twijfels of het nodig is om voor compleet beheer te gaan, het gaat namelijk niet over een hele grote vereniging. Wij vragen ons af of de zaken die zij bieden in het compleet beheer allemaal
van toepassing zijn, en we denken dat er ook zaken zijn de we best zelf zouden kunnen.
Groetjes Marc en Anika[/quote]

Als er mensen zijn die ervaring hebben met een Beheerdersvereniging/VVE dan horen wat uiteraard graag. Bedenk wel dat het in het begin erg veel geregel is.

Daarnaast moet alles geregeld zijn voordat de 1e bewoners hun sleutel krijgen.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Singelkwartier62
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 07-09-2010 10:36

#13 Bericht door Singelkwartier62 » 21-03-2011 20:51

Allereerst onze dank aan degene die hier reeds tijd en energie hebben ingestoken, dit waarderen wij zeer.

Wij geven de voorkeur aan een compleet pakket, begrijp dat er dingen zijn die we eventueel zelf kunnen doen,
maar ik weet niet wat dat voor een invloed heeft op de uiteindelijke kosten, en of deze een substantieel verschil
opleveren of niet. Een totaalpakket waar je geen omkijken naar hebt, is misschien ook wel een optie ?.
Sandra, Dirk, Kylian & Manuel
Castorstraat 144 6846 XB Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#14 Bericht door Erwin » 21-03-2011 21:05

Mijn voorkeur gaat uit naar volledig beheer.

De reden hiervoor is dat (denk ik) vele weinig of geen kennis hebben van een beheerdersvereniging (opzetten, beheren, bijkomende zaken)
We kunnen in eerste instantie uitgaan van een volledig beheer zodat de eerste stappen voor ons uitgevoerd gaat worden en de start gezet is.
Iedereen is het eerste jaar (vanaf de oplevering) druk bezig met zijn/haar/hun huis en door deze zaken via een derde partij te laten uitvoeren creëer je in ieder geval wat rust bij jezelf.
Er komt nog genoeg kijken het 1e jaar.

Na bv. 1 of 2 jaar weten we wat er zoal bij komt kijken en dan kunnen we altijd beslissen of we doorgaan met het volledig beheer of deze omzetten naar gedeeltelijk beheer.
Daar hebben we straks immers een bestuur voor en in overleg met de externe partij kunnen we dit afstemmen.

Enkele zaken die misschien al afgestemd kan worden met de partijen waarbij de offertes zijn aangevraagd zijn:
- wie regelt de NUTS-bedrijven;
- wie regelt de verzekering(en);
- moeten we van te voren al een keer samen met de externe partij om de tafel gaan zitten bij wie we deze klus willen neerleggen;
- kan er een opdracht voor 1 jaar worden gegeven of is dat meteen voor meer dan één jaar?

Misschien dat Rein dit kan doorspelen naar de partijen?

Ik wil alleen even aangeven, denk goed na over de zaken die geregeld moeten gaan worden als je een gedeeltelijk beheer wilt nemen. Weten we wat er bij komt kijken e.d.
We zullen zeker goed van start moeten gaan i.p.v. half-werk te doen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#15 Bericht door Melvin » 21-03-2011 21:43

Onze voorkeur gaat uit naar volledig beheer. Reden hiervoor is de korte termijn die nog over is, voordat alles in orde moet zijn.
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#16 Bericht door WerendTineke » 21-03-2011 22:45

Hoi allemaal,

We hebben de brief ontvangen en ook deze thread even doorgenomen. Dank aan iedereen die hier al tijd en energie in heeft gestoken.

Wij zijn het met Erwin eens. Het lijkt ons prettig als er het eerste jaar volledig beheer is. Mooi zou zijn als we daarna kunnen kijken of het volledig beheer moet blijven of dat we naar gedeeltelijk beheer kunnen. Dit zou weer kosten schelen.

We hebben nog geen deadline gezien waarvoor er een beslissing wordt genomen op dit gebied. Misschien handig om deze te stellen en de knoop dan door te hakken?

Groetje van Werend en Tineke
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#17 Bericht door Vir&Ell » 23-03-2011 09:03

Hallo Allemaal,

Regelt het bedrijf waar we dit afsluiten ook de verzekering?
Aansprakelijkheidsverzekering bij centraal beheer achmea is 2 euro per persoon per jaar haha ze wilde gelijk een offerte opmaken toen ik belde.

Gr.
Elleke&Virgil

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#18 Bericht door BarbaraJolanda » 23-03-2011 09:11

@ Vir&Ell,

Als ik de laatste offerte lees, ga ik hier wel vanuit. Zij behandelen ook de afwikkeling van assurantiezaken. Maar de verzekering moet wel goedgekeurd worden door de leden van de vereniging. Althans dat is mijn idee.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#19 Bericht door Erwin » 23-03-2011 09:27

Net even de laatste offerte doorgenomen maar ik zie geen specificieke tekst staan over verzekeringen (of ik lees er over heen).
Wat ik wel weet is dat je nooit er van uit moet gaan dat zaken er in zitten, liever zie ik dat zwart op wit vermeld, dan weet je zeker dat het er in zit.

Dit kan wel nagevraagd worden en dan eventueel een herziene offerte opvragen waarin dit wel vermeld wordt.

@Rein, is het nog mogelijk om de gesteld vragen die hier vermeld worden richting beide partijen te sturen en dat wij daarop een herziene offerte krijgen?

@Anderen, zijn er nog mensen die ook offertes hebben opgevraagd bij andere partijen?

Zoals de poll er uit ziet zouden we het beste kunnen uitgaan van een volledig beheer (twee delen aanvragen t.w. Volledig en gedeeltelijk beheer)

Het lijkt mij het beste om een deadline hiervoor in te stellen voor ons allen, zeg eens eind volgende week, en dat we dan de knoop doorhakken m.b.t. een opdracht naar één van de partijen.
Indien mogelijk de betreffende offertes scannen en hier plaatsen zodat iedereen (of enkele) ze eventueel door kan nemen en naast elkaar kan leggen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#20 Bericht door BarbaraJolanda » 23-03-2011 09:33

Helemaal mee eens Erwin. Ik heb alles ook liever zwart op wit.
ik las deze zin
"- Het behandelen van alle assurantiezaken aangaande de gemeenschappelijke delen van de
vereniging, met inbegrip van de begeleiding van schadeafwikkeling en dergelijke. "
Dit moet dan nog nagevraagd worden of het aangaan van de verzekering ook hieronder valt.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Plaats reactie

Terug naar “Verenigingen”