Beheerdersvereniging Singelkwartier 1 (zie brief 21-03-2011)

Vind hier alles over diverse verenigingen die te maken hebben met de woningen.
Bericht
Auteur
Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#21 Bericht door Sylvia » 23-03-2011 09:43

[color=indigo]In de offerte van Fiducie staat een heleboel "optioneel". Betekent dit dat deze onderdelen niet zijn meegenomen in de genoemde offerteprijs?[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#22 Bericht door Erwin » 23-03-2011 17:22

Op zich wordt er in de offerte uitgegaan van een standaard opzet, alle extra's die wij willen nemen zijn de optionele prijzen.
Voor de oprichting/opstarten alleen kost dat Eur. 750,= (eenmalig)

Als we willen uitgaan van volledig beheer (op basis van de offerte van Fiducie) zoals de poll nu laat zien komt dat uit op:

[u]Eenmalig bedrag:[/u]
750,- + 265,- + 250,- = 1.265,- (1.265 gedeeld door 33 woningen = ca. 38,33)

[u]Per jaar:[/u]
1.320,- (zonder de korting -/-50,=) (1.320,= gedeeld door 33 woningen = ca. 40,=)

Hierbij zijn volgens mij nog niet de kosten opgenomen voor de NUTS-bedrijven/verzekeringen e.d. maar daar zal een antwoord op moeten komen vanuit de partijen.

(mocht ik het verkeerd zien, corrigeer dan maar)
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#23 Bericht door Vir&Ell » 23-03-2011 19:39

Zitten hierbij ook de kosten van de akte van oprichting?
En waar worden de ledenvergaderingen gehouden?

Rein en Barbara
Brons
Brons
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-09-2010 22:03

#24 Bericht door Rein en Barbara » 25-03-2011 00:14

[quote="Erwin"]Op zich wordt er in de offerte uitgegaan van een standaard opzet, alle extra's die wij willen nemen zijn de optionele prijzen.
Voor de oprichting/opstarten alleen kost dat Eur. 750,= (eenmalig)

Als we willen uitgaan van volledig beheer (op basis van de offerte van Fiducie) zoals de poll nu laat zien komt dat uit op:

[u]Eenmalig bedrag:[/u]
750,- + 265,- + 250,- = 1.265,- (1.265 gedeeld door 33 woningen = ca. 38,33)

[u]Per jaar:[/u]
1.320,- (zonder de korting -/-50,=) (1.320,= gedeeld door 33 woningen = ca. 40,=)

Hierbij zijn volgens mij nog niet de kosten opgenomen voor de NUTS-bedrijven/verzekeringen e.d. maar daar zal een antwoord op moeten komen vanuit de partijen.

(mocht ik het verkeerd zien, corrigeer dan maar)[/quote]

Beste buren,

ik heb de twee offertes vrij algemeen aangevraagd. Hierin hebben de twee bedrijven wel rekening gehouden met onze situatie (de paragrafen over de mandeligheid in het koopcontract en een plattegrond), maar nog niet met al onze wensen. Ik hoopte en hoop dat de offertes ons richting geven in de keuze die wij met ons blok moeten maken. Gaan we voor het uitbesteden van het beheer, en zo ja, geheel of gedeeltelijk? Ik denk dat de offertes een goede indicatie geven van de kosten. Uiteraard zitten de kosten van de verzekeringen en de onderhoudscontracten hier nog niet bij. Hiervoor wordt er een meerjaren begroting opgesteld. We betalen de vaste terugkerende kosten (volgens kan dat nooit veel zijn) en sparen we voor de kosten in de toekomst. Dit zijn dus kosten die bovenop de bedragen van de offerte komen.

De details van de kosten van het bedrijf worden later ingevuld, dit is afhankelijk van de keuzes die wij tijdens de eerste vergadering maken. Ik ga er van uit dat in de offertes meegenomen is: o.a. het aanvragen van een W.A. verzekering, een contract met een nuts bedrijf en andere onderhoudscontracten. Het is natuurlijk wel van belang om dit na een eerste gesprek zwart op wit te krijgen. Een goede vraag is inderdaad of de kosten van de akte van oprichting, het inschrijven bij de kamer van koophandel al in de offerte meegenomen zijn. Dit kunnen we zeker navragen. Ik ga er verder vanuit dat we elk jaar opnieuw kunnen beslissen of we door gaan of niet, maar dit is ook zeker iets om in het eerste gesprek mee te nemen. Ook of we het beheer eventueel af kunnen bouwen.

Fiducie heeft ook al een offerte uitgebracht voor het opstarten van de vereniging, we hoeven natuurlijk niet voor volledig beheer te gaan. Al zie ik daar wel heel veel voordelen in.

Om alles op tijd af te hebben denk ik dat het goed is dat er een deadline is volgende week. Voordat alles geregeld is moet er namelijk nog een hoop gedaan worden.

Mocht een ruime meerderheid gaan voor het volledig uitbesteden van het beheer, dan moet er een afspraak gemaakt worden met een van de bedrijven ( dit zeg ik op basis van het grote verschil in kosten). Ik stel voor met een groepje, zoals aangegeven in de brief van onze medebewoners. Dan kunnen we de eerste ledenvergadering samen met het bedrijf voorbereiden. Daarna zou het schema er als volgt uit kunnen zien:

Vergadering 1 ( deze vergadering moet volgens de paragrafen over de mandeligheid in onze koopovereenkomst plaats vinden in Arnhem, heeft er iemand een suggestie voor een groep van een man of 60?)

· Benoemen bestuur
· Wensen deelgenoten
· Uitleg

Tussentijd

· Offertes opvragen
· Verzekering
· Gegevens deelgenoten in systeem verwerken
· Begroting maken
· Notulen en agenda voorleggen aan bestuur
· Inschrijven KvK
· ed


Vergadering 2

· Wanneer genoeg stemmen, alles besluiten en uitvoeren

Dit is even in grote lijnen wat de opstart inhoud. Maar als iedereen er tijd voor maakt, kan dit vrij vlot achter elkaar geregeld worden. Na de start volgt de normale procedure van de besluiten.

Wij gaan nu eerst een week op vakantie. Ik hoop dat de rest van de bewoners ook hun visie deelt op het forum of via de mail. Zodat we met z'n allen tot een juiste beslissing kunnen komen. Mochten er vervolg acties aan vast zitten dan zou ik graag mee willen helpen als dat nodig is.

Groetjes Barbara en Rein
Rein & Barbara
Dudok 73

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#25 Bericht door BarbaraJolanda » 25-03-2011 09:21

Je neemt de woorden uit mijn mond Rein. Goed bezig.
Een locatie voor 60 personen moet toch wel lukken? Waar die info bijeenkomsten gehouden worden, daar passen we allemaal wel in. Moeten we daa maar ff informeren.

Fijne vakantie. Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#26 Bericht door Erwin » 25-03-2011 10:14

Even een herinnering, we hebben op dit moment zo'n 15 bevestigingen binnen gekregen van de verstuurde brief.
In deze brief stond vermeld of iedereen een bevestiging wilde sturen naar singelkwartier@gmail.com, op deze manier kunnen we zien of iedereen ook daadwerkelijk de brief heeft ontvangen (lezen is een ander verhaal ;-))

Tot op heden missen we nog ongeveer de helft van de bouwnummers waaronder ook enkele die zich nog niet hebben geregistreerd op dit forum of überhaupt iets hebben laten horen.

Stand zover:

17 bouwnummers hebben de brief ontvangen en bevestigd (via mail of forum)
16 bouwnummers hebben nog geen reactie gegeven (waarvan 4 niet geregistreerde)

Van de volgende bouwnummers zien we nog graag een bevestiging tegemoet:
- De Klerk 77, 78, 85 en 88
- van der Mey 61, 64, 66, 68 t/m 71
- Dudok 79
- Kropholler 80, 81 en 83

Het lijkt mij verstandig, gezien de tijd, dat we een soort van deadline aanhouden tot eind volgende week (week 13) voor de bevestigingen.
Daarna zullen we een datum moeten afspreken wanneer en waar we elkaar gaan ontmoeten om de boel goed door te nemen zodat we één partij kunnen aanschrijven.
We zullen die avond op papier moeten gaan zetten wat we nu precies willen zodat dit meegenomen kan worden in de daadwerkelijke aanvraag.

Klinkt misschien streng (ben ik niet) maar als er na de aankomende week nog enkele bouwnummers zijn die niets hebben laten horen dan gaan we gewoon door op basis van de personen die wel de bevestiging hebben gestuurd. De anderen zullen dan moeten accepteren wat er bepaalt gaat worden (uiteraard zal de poll ook de uitslag bepalen)
Gezien de tijd die we nog hebben kunnen we dat er niet van af laten hangen want het zal toch geregeld moeten gaan worden voor de 1e oplevering.

PS, wie vraagt info op bij het gebouw waar we de info-bijeenkomsten worden gehouden?
Kosten en beschikbare dagen/tijden is het belangrijkste.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Singelkwartier 67
Zilver
Zilver
Berichten: 58
Lid geworden op: 07-09-2010 10:02

#27 Bericht door Singelkwartier 67 » 25-03-2011 14:57

Wij zijn het in grote lijnen eens met Rein en Barbara. Officiele beslissingen dienen via een vergadering te worden genomen. Ons inziens is het nemen van beslissingen via het forum niet wenselijk omdat niet met zekerheid kan worden bepaald of iedereen de verstuurde email heeft ontvangen. Dit blijkt ook wel uit het aantal reacties op de poll. Mogelijk kunnen we mensen via de post een uitnodiging sturen voor een eerste vergadering.
Castorstraat 154 6846 XB Arnhem

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#28 Bericht door BarbaraJolanda » 25-03-2011 15:23

Iedereen heeft de brief ontvangen via de mail die ze op hebben gegeven bij de koperskeus. Wij hebben deze mail adressen zelf niet. We hebben ook niet de adresgegevens. En deze krijgen we ook niet in het kader van de wet op de privacy. (je kan het altijd proberen)

E.e.a. moet nu geformaliseerd worden. In de 1e week van mei krijgen de 1e woningen de sleutel al.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#29 Bericht door Erwin » 25-03-2011 17:32

Ik ben maar even zo vrij geweest om een mail naar de buitenplaats - Marasingel 19 in Arnhem te sturen (is van de SiZa-groep).
Hierin de vraag of men een vergader- of bijeenkomstruimte ter beschikking heeft waar wij eventueel bijeen kunnen komen om de puntjes op de i te zetten m.b.t. de beheerdersvereniging.

De volgende vragen zijn gesteld:
1 Wat zijn de kosten van zo'n beschikbare ruimte?
2 Welke datums zouden wij er gebruik van kunnen maken, liefst in de avond?
3 Wat is de tijdsduur van de eventuele bezetting van deze ruimte?
4 Is er de beschikking over koffie/thee/frisdrank?

Ik hoop volgende week een antwoord hierop te krijgen, deze zal ik dan hier vermelden.
Even afwachten dus.

Misschien dat ik dit weekend ook een mail stuur naar het pand in Elst waar we de eerste bewonersbijeenkomst hebben gehad.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

Locatie vergadering

#30 Bericht door WerendTineke » 25-03-2011 18:04

Hoi allemaal,

Wat een verhalen, maar goed dat hier nu actie op wordt ondernomen. Fijn dat jullie er zoveel energie en tijd in willen/kunnen steken!

De buitenplaats zou een mooie locatie kunnen zijn voor een eerste overleg. Eventuele alternatief: Het informatiecentrum (ik weet alleen niet of daar wel plaats is voor 60 man). Mocht dit alles niet lukken dan zou wellicht Parkstaete in Velp kunnen; heel goedkoop (70 of 110 euro), genoeg ruimte en een bar voor koffie en thee en goed bereikbaar (met auto en bus): http://www.parkstaete.com/tst/index.php
Ik ken ze goed, dus als ik moet reserveren dan laat maar weten.

Groetjes en tot donderdag (of eventueel het weekend ;-))

Tineke en Werend
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Plaats reactie

Terug naar “Verenigingen”