Beheerdersvereniging Singelkwartier 2

Vind hier alles over diverse verenigingen die te maken hebben met de woningen.
Bericht
Auteur
dennis_ying
Brons
Brons
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-01-2011 21:10

#21 Bericht door dennis_ying » 14-06-2011 18:11

[quote="Martijn de Jong"]

Nogmaals, de beheervereniging hoeft nog niet opgericht te zijn als de eerste bewoners gaan wonen in SK2, aangezien iedereen al 1/33ste deel eigenaar is van het binnenterrein.

Martijn[/quote]

Maar ik begreep van SK1 eerst moest worden opgeleverd + verzekering voordat er gebruik van gemaakt kan worden. En aangezien hopelijk mijn huis over 4 weken al wordt opgeleverd... Dan lijkt het mij ook makkelijk dat ik van dit terrein gebruik kan maken. Anders wordt dit zeker 5 weken later ivm bouwvak ed...

Kijk voor de notaris eens op: http://new.degoedkoopstenotaris.nl/stic ... ats/Arnhem
Want Dirk zwager is een van de duurdere en volgens mij kan dit zeker wel 200,- goedkoper, wij hebben onze hypotheek akte ook niet bij hun gedaan.
Singelkwartier 2, bouwnummer 212, Dennis en Ying

Martijn de Jong
Brons
Brons
Berichten: 34
Lid geworden op: 08-12-2010 20:45

#22 Bericht door Martijn de Jong » 14-06-2011 20:30

@Dennis en Ying; zie hieronder een stukje dat ik heb geciteerd uit een laatste e-mail van Henk Buijs (GRE Vastgoed) = persoon die de presentatie op de kopersavond gaf;
[quote]De beheervereniging hoeft niet actief te zijn je zou hem ook helemaal niet hoeven oprichten. Maar dat zou betekenen dat iemand op zijn privé naam de energie aanvraag moet doen, de verzekering afsluiten etc en dat ook moet betalen en daarmee ook zijn privé bezit in de waagschaal zet bij bv wanbetaling. In de praktijk is daar niemand voor te vinden en kun e beter een beheervereniging oprichten dat is een rechtspersoon en die kan het energiecontract afsluiten etc.[/quote]

Ik zal binnenkort met Gerritsen gaan afstemmen hoe zij hier naar kijken.

@Mirjam; zie bovenstaande tekst. Het is dus niet stikt noodzakelijk, maar wel wenselijk om t.z.t. een beheervereniging te hebben.
Singelkwartier 2 - Berlage, Thaliastraat bouwnummer 186

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#23 Bericht door Domi » 15-06-2011 14:08

Dank je voor de info Martijn!
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

holthof
Brons
Brons
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-04-2011 17:18

VVE

#24 Bericht door holthof » 16-06-2011 21:30

Hoi Martijn (en andere SK2 buren),

Gerritsen moet het terrein straks kunnen opleveren aan een juridische entiteit (natuurlijk persoon, vereniging, ed.) dus in dit geval de te stichten SK2 vereniging van eigenaren. Eerder kunnen we het terrein, i.v.m. niet geregelde aansprakelijkheid bij schade (materieel of letsel), niet gebruiken.

Als we de VVE niet bij tijds georganiseerd hebben dan kan ik mij voorstellen dat dit voor sommigen (officieel) erg onhandig is.
Bovendien kunnen we de auto's om diezelfde reden dan nog niet op het terrein parkeren.

Iets anders: Overigens valt over de prijs van de diensten van Dirkzwager, schat ik zo in, prima te onderhandelen.

Groet, Bob.
Bob, Aljona, Daniel en Sander
Singelkwartier 2

Martijn de Jong
Brons
Brons
Berichten: 34
Lid geworden op: 08-12-2010 20:45

Beheervereniging

#25 Bericht door Martijn de Jong » 16-06-2011 22:15

Hoi Bob,

In het eerste stuk van je reactie geef je al aan dat Gerritsen het binnenterrein aan een juridische entiteit moet opleveren. Aangezien iedere bewoner van SK2 1/33ste deel eigenaar is van het binnenterrrein, zal Gerritsen, zolang er geen beheervereniging is opgericht, de oplevering van het binnenterrein aan alle bewoners apart moeten voorleggen.

Ik ben het er helemaal mee eens dát de beheervereniging opgericht moet worden, maar dit gaat (ook bij inzet van een derde partij) niet lukken in een maand aangezien hiervoor minimaal één vergadering noodzakelijk is voor het benoemen van het bestuur en het officieel oprichten van deze vereniging, hierna de statuten moeten worden vastgesteld van de vereniging en e.e.a. bij de notaris moet worden vastgelegd. Vanaf dat moment kan de vereniging verzekeringen afsluiten, etc.

Groet,
Martijn

Ps. we willen een beheervereniging oprichten en geen vereniging van eigenaren;
[quote]Een Vereniging van Eigenaren is altijd van toepassing bij een flat. Het hele gebouw is in eigendom van de VvE en iedereen is lid van die VvE en heeft een individueel recht om een appartement te gebruiken.
Iedereen moet en is lid van deze VvE want daarmee krijg je ook je aandeel in het bezit van gebouw. Zonder VvE ook geen bezit.

Bij een beheer vereniging is er geen sprake van een collectief eigendom. Jullie bezitten een stukje grond ter grootte van 1/33 van het terrein alleen het is onverdeeld. Je kunt jouw deel niet aanwijzen. Het zijn in feite 33 stukjes grond die allemaal bij elkaar het binnenterrein vormen. En het is handig om een beheervereniging op te richten die als rechtspersoon het beheer ter hand neemt.
Dit is dus wezenlijk anders met een VvE want jullie hebben al het bezit. Dat betekent ook gelijk dat het geheel vrijblijvend is of een eigenaar er wel of geen lid van wordt. Als je bij een VvE geen lid zou zijn heb je ook geen bezit van een aandeel van het gebouw.[/quote]
Singelkwartier 2 - Berlage, Thaliastraat bouwnummer 186

holthof
Brons
Brons
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-04-2011 17:18

Beheervereniging

#26 Bericht door holthof » 16-06-2011 22:26

Hoi Martijn,

Ik bedoel inderdaad beheervereniging, geen VVE :)

Groet, Bob.
Bob, Aljona, Daniel en Sander
Singelkwartier 2

Martijn de Jong
Brons
Brons
Berichten: 34
Lid geworden op: 08-12-2010 20:45

#27 Bericht door Martijn de Jong » 19-06-2011 16:35

Ter info; De onderstaande e-mail is afgelopen vrijdag door Markwin doorgestuurd aan alle bewoners van Singelkwartier 2.
[quote]Beste medebewoners van Singelkwartier 2,

Laat ik mezelf allereerst kort voorstellen, ik ben Martijn de Jong en ben de bewoner van de Berlage met bouwnummer 186.

Bij aankoop van de woning in Singelkwartier 2 heb je bij de notaris tevens 1/33ste deel (mandeligheid) van de 'binnenplaats' gekocht. Om voor het onderhoud, de verzekering, energie, etc. zorg te dragen, is het nodig dat er een beheervereniging wordt opgericht die deze taken gaat uitvoeren. Binnenkort zal ik een agenda gaan opstellen welke gebruikt kan worden bij de eerste (oprichtings)vergadering van deze beheervereniging en tevens een aantal data voorstellen om de vergadering te kunnen plannen. (Voor de vergaderlocatie heb ik jullie hulp nodig).

Om ervoor te zorgen dat iedereen over dezelfde informatie beschikt en betrokken is bij het proces van het oprichten van deze beheervereniging, wil ik jullie vragen om je contactgegevens (e-mail, telefoon, postadres) waarop je bereikbaar bent te mailen naar singelkwartier2@gmail.com. Daarnaast wil ik jullie wijzen op het bestaan van een forum voor en door bewoners van het Singelkwartier, [url]http://www.singelkwartier.tk/[/url]. (Vanzelfsprekend worden je gegevens alleen gebruikt voor de communicatie rondom de beheervereniging).

Rest mij nog iedereen veel succes en plezier te wensen de komende periode.

Met vriendelijke groet,

Martijn de Jong
E: singelkwartier2@gmail.com[/quote]

De afgelopen dagen heb ik al een aantal e-mails met gegevens ontvangen, waarvoor dank. Zodra alle (of het merendeel van de) gegevens beschikbaar zijn, zal ik per e-mail een aanzet doen voor een agenda van de oprichtingsvergadering voor de beheervereniging van Singelkwartier 2.
Singelkwartier 2 - Berlage, Thaliastraat bouwnummer 186

BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

#28 Bericht door BobbyLianne » 15-08-2011 19:42

Hoi allemaal,

Een paar maanden geleden hebben we de mail gehad over de beheerdersvereniging.
Aangezien er al mensen wonen in Singelkwartier 2 en er binnenkort nog meer mensen komen wonen vroeg ik me af of er inmiddels al meer bekend is over de beheerdersvereniging en welke stappen er nu ondernomen moeten worden?
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

Daniel en Gemma
Brons
Brons
Berichten: 24
Lid geworden op: 16-03-2011 11:58

opleveren binnenterrein SK2

#29 Bericht door Daniel en Gemma » 18-08-2011 11:42

hoi,
Ter info:
we hebben de aannemer gesproken, hij is van plan om binnen 3 weken vanaf nu het binnenterrein op te leveren.
Hij zou er een officieel bericht over uit doen als er meer over bekend is.
Hij gaf erbij aan dat er dan wel een beheerver.nodig is om aan op te kunnen leveren... ben benieuwd wat er gebeurd als deze er nog niet is?

Is er al meer bekend over de beheervereniging? kunnen we al een datum plannen via bijvoorbeeld afspreken.nl?

We horen het graag,

Groetjes!
Daniel en Gemma.
bouwnummer 208

holthof
Brons
Brons
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-04-2011 17:18

#30 Bericht door holthof » 18-08-2011 23:43

Hoi Daniel en Gemma,

Volgens mij was Martijn met het een en ander bezig met wat stappen voor het oprichten van de beheervereniging.

Ten aanzien van de oplevering van de binnenplaats zijn er nog wel wat punten op te lossen door de aannemer. Ik heb gezien dat veel klinkers in de straat beschadigd zijn. Sommige klinkers wijken van af van de bedoelde kleur. Klinkt misschien als pietluttig, maar we betalen er met zijn allen wel voor dus moet de kwaliteit naar mijn mening goed zijn.

Ik denk dat het verstandig is om VEH een opleveringskeuring te laten doen van de binnenplaats i.v.m. mogelijke gebreken aan bijv. het dainagesysteem of verlichting. Zo beperken we het risico op onnodig hoge kosten achteraf.

Groet, Bob.
Bob, Aljona, Daniel en Sander
Singelkwartier 2

Plaats reactie

Terug naar “Verenigingen”