Pagina 1 van 4

Beheerdersvereniging singelkwartier 3

Geplaatst: 27-09-2011 23:15
door Domi
Hoi allemaal,
Nu we weten dat de eerste woningen van SK3 al begin december opgeleverd worden, wordt het tijd om over de beheerdersvereniging na te denken. Is er iemand die de taak op zich wil nemen om dit te regelen, of besteden we dit uit aan een bureau? De kosten hiervoor zijn misschien wel hoog. Het voordeel is wel dat er niemand belast wordt met het regelen van allerlei zaken, terwijl je woning net opgeleverd is. Als iedere woning een maandelijkse bijdrage van 5 euro stort, is er buiten de kosten voor onderhoud, verzekeringen en elektra nog voldoende geld over om een bureau in te schakelen dat alles voor ons regelt.
We zijn benieuwd wat de meerderheid vindt... Dus reageer maar op de poll of op dit bericht.
Groetjes, Dorien en Mirjam.

Geplaatst: 28-09-2011 12:13
door Krijger
Hoi,

Uiteraard ligt het aan de kosten en wat de rest van de bewoners willen. Wij hebben geen sterke voorkeur, we begrijpen het als mensen het liever zouden uitbesteden maar onder eigen beheer lijkt ons net zo goed.
Nu wil ik me wel graag beschikbaar stellen, alleen zou dit mijn eerste keer zijn en ken ik de processen niet.
Zodoende moet dit wel in combinatie met iemand anders gebeuren.
Ik zou in ieder geval wel willen helpen zover ik kan.

Groeten,
Hanna
Bouwnummer 149

Geplaatst: 28-09-2011 14:51
door Marjon
Zoals ik heb begrepen bij sk 1 en 2 is het handiger om een vereniging op te richten, dit ivm besluitvorming, de aansprakelijkheid en het openen van een bankrekening. Hanna, fijn dat je eens wilt kijken hoe en wat en misschien is het praktisch contact op te nemen met sk1 of 2. We hoeven het wiel uiteindelijk niet nogmaals uit te vinden.
Wij willen overigens graag een rechtspersoon: een beheersvereniging, dat is wel het meest praktisch en geen risico's met het geld dat wordt gestort.

Groeten Marjon en David (bouwnummer 156)

Geplaatst: 28-09-2011 16:24
door Gast
Mijn voorkeur gaat uit naar een bureau (VEH)?
Echter als iemand er verstand van heeft binnen de buren, dan zou ik dat liever doen.

Geplaatst: 28-09-2011 16:53
door Robert
Als er iemand is, die hier verstand en kennis van heeft, en er ook vrijwillig in wil duiken,
dan ben ik daar helemaal voor, want het spaart ons allemaal geld.

Maar het belangrijkste is dat het goed geregeld wordt, dus een bureau zou bij gebrek
aan deskundigen weleens de beste optie kunnen zijn...

Beheerdersvereniging

Geplaatst: 28-09-2011 21:54
door Nathalie&Rishi
Wij zijn het ook met Robert eens. Maar eens een bureau zoeken die ons kan helpen?

Geplaatst: 29-09-2011 10:29
door Robert
Het is wel handig om het topic "beheerdersvereniging singelkwartier 1" door te lezen.
Zij hebben al heel wat zaken uitgezocht voor ons.

RSA vastgoedbeheer in Ede heeft een aanbieding gedaan voor ze, en Fiduciebeheer. (www.fiduciebeheer.nl)

Kosten van het bureau zijn zo'n 6 a 7 euro per maand per woning, als ik het goed lees.
Complete kosten van de beheerdersvereniging (inclusief stroom, onderhoud, verzekering, etc.)
komen dan uit op zo'n 25 euro per maand per woning. Zonder bureau bespaar je dus 7 euro per maand,
maar heb je alle verantwoording en al het werk zelf. Ik zeg uitbesteden die handel! :-)

Let wel: Ik doe gewoon knippen en plakken uit het andere topic hè?

Geplaatst: 29-09-2011 10:34
door ceelenblokker
Dat is inderdaad geen geld. Als we daar zo veel gemak van hebben is dit inderdaad een ideale optie.
Misschien maar eens contact zoeken met deze bureaus.

Groetjes,

Daniël & Annemarieke

Geplaatst: 29-09-2011 10:38
door Domi
Goed idee, maar ook nog even bij andere bureau's vragen. Moet een stuk goedkoper kunnen denk ik. Misschien is er een bureau dat een vast bedrag per maand vraagt i.p.v. per woning? Ik zal binnenkort twee of drie andere bureau's benaderen. Groetjes, Mirjam.

Geplaatst: 29-09-2011 10:46
door Robert
Ja, hoe meer offertes hoe beter over het algemeen... Dus als je dat wilt doen, graag!
Ik ken zelf niet echt bureaus die zich daar mee bezig houden, toen ik zocht op mandeligheid op google kwam ik ook nergens.

Maar de bureaus bieden sowieso een totaalprijs aan, die bedragen per woning komen daaruit gewoon voort... (delen door aantal woningen)

Ik zal dat fiduciebeheer wel aanschrijven voor Singelkwartier 3, kijken waar ze mee komen...