Beheerdersvereniging singelkwartier 3

Vind hier alles over diverse verenigingen die te maken hebben met de woningen.
Bericht
Auteur
Medie&Huib
Brons
Brons
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-05-2011 09:05

#21 Bericht door Medie&Huib » 04-10-2011 20:34

Hallo,

Wat fijn dat jullie al zo druk bezig zijn! :)
25 euro per maand per woning is best veel geld met z'n alle.. Kan iemand ons vertellen wat we dan hiervoor terug krijgen?? Wij zijn best benieuwd..

Groetjes
SK3 bouwnummer 176!

Gast

#22 Bericht door Gast » 04-10-2011 21:04

hoi,

25 euro vind ik ook best veel, maar wil wel dat alles goed geregeld is niet dat we straks voor rare kosten komen te staan!
heb hier een site gevonden met informatie (http://www.bijonsindevve.nl/) is van centraal beheer achmea.
Ik wil ook wel helpen, maar het heeft geen zin om het dubbel te doen.

misschien deze week effe bijeenkomen??

Robert
Brons
Brons
Berichten: 15
Lid geworden op: 28-09-2011 08:08

#23 Bericht door Robert » 04-10-2011 21:24

Hoi!

Ik heb de offerte van fiducie beheer binnen, ik zal de bedragen hier morgen even posten.
Ik ben nu niet thuis, anders had ik het nu al gedaan... :-)

Het bedrag dat we per maand gaan betalen, wordt niet bepaald door zo'n beheerbureau.
Dat bedrag moeten we zelf bepalen met zijn allen.
Verzekeringskosten en stroom kunnen we opvragen, maar het bedrag dat we met zijn allen willen reserveren voor onderhoud, dat moeten we zelf inschatten.
Schat je te hoog in, betaal je veel per maand. Schat je te laag in, dan heb je niet genoeg geld op het moment dat er kosten komen...

Ze hebben mij verteld dat voor een mandeligheidsbeheer vereniging een bedrag van 20 a 25 euro per maand vrij gebruikelijk is...
Nu willen we sowieso nog meer aanbiedingen hebben, om te kunnen vergelijken, maar als ze dat allemaal gaan zeggen, dan geloof ik dat wel.

Wat betreft bij elkaar komen: Ik heb vandaag mijn gegevens naar Anna gemaild, op verzoek van Markwin.
Volgens mij is het dus het handigst dat zij dat een beetje coördineert (ik hoop dat ik nu niet voor mijn beurt praat...)

En ja, daar help ik graag bij, Anna, dus bij deze.... ;-)
Singelkwartier 3 Bouwnr 140
Polluxstraat 150 6846XP Arnhem

Robert
Brons
Brons
Berichten: 15
Lid geworden op: 28-09-2011 08:08

#24 Bericht door Robert » 05-10-2011 08:57

Fiducie beheer vraagt voor het opzetten van zo'n beheervereniging éénmalig 1820 euro. Dan doen ze alles compleet voor ons, ook een bankrekening aanmaken, etc. Dit is dus 35 euro per woning éénmalig.

Daarnaast kost het 1715 euro per jaar, om het beheer door Fiducie te laten doen. Zij regelen dan eventuele schadeclaims van de verzekering, zorgen voor betaling uit de kas indien er onderhoud gepleegd dient te worden, en gaan ook aanmaningen sturen, indien bewoners niet betalen. Dit laatste is wel prettig, want als we dat zelf met elkaar moeten doen, gaat het leuke burengevoel er snel af, dat moet je lekker aan een officiële instantie overlaten.
Dat betekent dus 33 euro per jaar per woning, dus € 2,75 per maand, voor het bureau. Dat vind ik persoonlijk erg netjes, en niet duur.
Singelkwartier 3 Bouwnr 140
Polluxstraat 150 6846XP Arnhem

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#25 Bericht door Domi » 05-10-2011 11:47

Hoi allemaal,

Heb inmiddels alweer een aantal telefoontjes gepleegd en het is allemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt. Zelfs als we alles laten regelen door een bureau zijn er nog heel veel dingen die erbij komen kijken.

Ik heb onder andere gebeld met de kamer van koophandel. Wij zijn als beheerdersvereniging niet verplicht ons in te schrijven bij de kvk. Een VVE (vereniging van eigenaren) is hiertoe wel verplicht. Dit heeft te maken met het oprichten van een rechtspersoon. Hiervoor moet je naar een notaris (ook weer extra eenmalige kosten), maar dan kan het bestuur nooit persoonlijk aansprakelijk gesteld worden bij eventuele schadeclaims.

Even kort samengevat: bij een beheerdersvereniging met een rechtspersoon kan er dus niemand persoonlijk aansprakelijk worden gesteld en zonder rechtspersoon kan het bestuur wèl persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schadeclaims.

Dit is ook precies de reden waarom ik niet in het bestuur zou willen zitten van de beheerdersvereniging (en ik denk dat niemand zich hiervoor
vrijwillig zal aanbieden). Daarom lijkt het mij fijn dit te laten regelen door een bureau, maar dan moeten we wel goed navragen hoe het dan met die aansprakelijkheid zit. Want als dit dan nog steeds bij het bestuur ligt, kunnen we het net zo goed zonder bureau regelen, naar de notaris gaan en ons inschrijven bij de kvk.

Wat ook nog een optie is, is het privévermogen van de bestuursleden beschermen tegen claims door middel van een extra verzekering. Dan hoeven we niet naar de notaris (scheelt weer geld) en kan er geen aanspraak worden gemaakt op het privévermogen van de bestuursleden.
Alleen het inschrijven bij de notaris zijn eenmalige kosten en die verzekering loopt jaar in jaar uit door. Dus wat is dan op de lange termijn voordeliger???

Dit zijn dus allemaal dingen waarvan ik denk dat het goed is als we ze volgende week even met een klein clubje op een rijtje zetten en dan gaan stemmen via de mail, of via een bijeenkomst wat de meerderheid wil. Bij een eventuele bijeenkomst is het dan wel super belangrijk dat de meerderheid ook echt aanwezig is, want anders is het besluit niet rechtsgeldig.

Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#26 Bericht door roy en kiona » 05-10-2011 15:11

Beste allemaal,

Omdat wij ons huis na oplevering verkopen gaan wij geen mening uiten.
Wij gaan mee met wat de meesten van jullie willen.

Groetjes Kiona
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#27 Bericht door roy en kiona » 05-10-2011 15:12

Bekijk ook eens hoe SK1 en SK2 dit hebben opgelost
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Robert
Brons
Brons
Berichten: 15
Lid geworden op: 28-09-2011 08:08

#28 Bericht door Robert » 05-10-2011 15:30

Hoi allemaal!

Ik heb de offerte nog even doorgelezen: Bij de kosten die ik hierboven genoemd heb van de eerste aanbieder,
zijn ook de oprichting van de vereniging inbegrepen, kamer van koophandel, etc.
De kosten van de notaris komen er natuurlijk nog bij, deze weet ik zo niet.

Ik begrijp dat dat niet perse nodig is, zo'n VVE, (bedankt voor het uitzoeken, zover was ik er nog niet ingedoken...),
maar het lijkt me inderdaad wel wenselijk. Niemand wil aansprakelijk gesteld worden als iemand over een stoeptegel struikelt...
Als we GEEN vereniging oprichten bij de kamer van koophandel, wil niemand in de beheervereniging... :D

Ik denk dat we nog even twee andere aanbiedingen moeten afwachten, en dan samenkomen en ergens voor kiezen met zijn allen...
Ik vind het zo moeilijk om iets te zeggen over de aanbieding die er ligt, als ik geen vergelijk heb.
Singelkwartier 3 Bouwnr 140
Polluxstraat 150 6846XP Arnhem

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#29 Bericht door Domi » 05-10-2011 16:00

Als het goed is krijgen wij binnenkort ook nog een offerte binnen.
Groetjes, Dorien en Mirjam
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

ronenanna
Brons
Brons
Berichten: 31
Lid geworden op: 31-03-2011 19:56

update

#30 Bericht door ronenanna » 05-10-2011 17:18

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik van 36 bewoners de gegevens binnen, hartstikke goed.
Ook heb ik vandaag contact gehad met Commitment en heb per mail ook een offerte van hun ontvangen.
Ik heb gisteren een mail naar Strijbosch makelaars gedaan met de vraag wat Rhynstroom voor een rol gaat spelen mbt de mandeligheid want de niet verkochte woningen worden door Gerritsen aan hun overgedragen.
Jammer genoeg heb ik nog geen mail terug gehad van Rein (Singelkwartier 1)
Tot nu toe zijn er 5 vrijwillgers die zich aangemeld hebben voor een eerste opzet van de beheervereniging Singelwartier 3.


Groetjes Anna
Groetjes van
Ron en Anna bouwnr 138 SK3

Plaats reactie

Terug naar “Verenigingen”