Leidingen ed. verleggen

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

Leidingen ed. verleggen

#1 Bericht door Sylvia » 30-05-2011 13:54

[color=indigo]Hoi hoi,

Ik heb het leidingschema binnen van de keukenconcurrent en moet nu op zoek gaan naar iemand die een en ander voor mij kan gaan verleggen. Ik kan misschien wel iemand regelen via de keukenconcurrent zelf, maar dat is een vaste prijs en ik weet dus niet of dat enigzins reëel is (€1.250,=).

Weet iemand misschien een "mannetje" die dit bij mij kan komen doen?

Groetjes,
Sylvia.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#2 Bericht door Erwin » 30-05-2011 14:12

En of ik iemand weet die ook een nette prijs neerlegt.

Kijk eens bij het topic 'betonboorder', daar heb ik een 'mannetje' geplaatst genaamd Marcel Gerritsen uit Heteren.
Goede referenties wat betreft boren en verleggen leidingwerk.

[url=http://singelkwartier1.forum2go.nl/elek ... -t209.html]Direct link naar het topic[/url]

Hij staat bij ons al gepland om wat gaten te boren en leidingen te verleggen.

Gewoon even bellen en hij reageerd snel.

Succes
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#3 Bericht door Palantiri » 30-05-2011 21:34

Hoi Sylvia,
Ik ben benieuwd hoeveel hij jou berekend. Succes met bellen.
Groet Helma
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#4 Bericht door Sylvia » 31-05-2011 08:36

[color=indigo]Ik heb een opdracht op werkspot gezet. Een van de reacties die ik hierop heb gekregen is de volgende:
[i]Wat betreft het leidingwerk heb ik nog een vraag.
Ivm de voeding voor de oven(die op een apparte groep moet) vraag ik me af of het nog mogelijk is om van het punt waar de oven komt naar de meterkast te komen met een buis en draad.

Dit is het enige lastige aan uw nieuwe situatie. de rest zit redelijk in de buurt van de gewenste plaats.

Een aandachtspuntje zijn de wandcontactdozen voor algemeen gebruik.
Deze zullen waarschijnlijk ook aangepast moeten worden.

Ik kan voor u de aanpassing maken voor 550 euro incl btw.
Dit is exclusief hak en breekwerk, Ook dit kan ik voor u regelen maar dan moet ik eerst weten hoeveel meters er gehakt moeten worden en in wat voor muren.

Als de muren niet van beton zijn kost het sleuven ongeveer 150 euro.[/i]

Ik heb geen idee wat het antwoord is. Kan iemand mij hierbij helpen? Uiteraard kan ik het leiding schema sturen en een tekening van de huidige situatie. Deze staan overigens ook op werkspot ([url]http://www.werkspot.nl/opdracht/463166/ ... -verleggen[/url]).

Vanmiddag ga ik het "mannetje" van Erwin bellen trouwens. Daar was het gisteravond een beetje te laat voor toen ik de reactie las.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#5 Bericht door Erwin » 31-05-2011 09:17

Sylvia,

Voor zover ik het kan bepalen aan de hand van de foto's die ik telkens genomen had is er aan de voorzijde van de woning (keuken) een vrije kruipruimte.
Onder de vloer van de keuken kan je direct naar de meterkast, de leidingen komen dan vanaf beneden in de meterkast t.o.v. de overige leidingen die van boven af komen, dit mag geen belemmering zijn voor de aanleg. Er is ruimte genoeg in de meterkast.

Wel zal er een gat in het vloer (beton) geboord moeten gaan worden voor het leidingwerk.

De wand tussen de keuken en gang is van gipsbeton-blokken, daar is zeer gemakkelijk wat in de te frezen met een standaard frees, in de buitenmuren zal gebruik moet worden gemaakt van degelijk gereedschap (diamantfrees- of boor).

Waar jou oven komt weet ik niet maar gezien mijn antwoord hierboven kan je bepalen of er extra kosten bijkomen.

Om een idee te krijgen, bij ons worden de waterafvoer en waterleidingen verlegd in de keuken (ook onder de vloer) en 2x wcd's worden verplaatst. Tevens worden er 2 wcd's bijgemaakt op de zolder. Dit gebeurt met een diamantboor en frees. Ik ben onder de Eur. 500,00 klaar voor het geheel.

Ik hoef natuurlijk geen extra groep te hebben maar je kan ook de aparte groep van de boiler gebruiken als je deze niet gebruikt, scheelt je weer een aanleg van een nieuwe groep en geld.

Ik zou Marcel Gerritsen gewoon vragan om even langs te komen bij je om de zaken te bespreken, hiermee krijgt hij meteen een goede indruk van wat er moet gebeuren.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

dennis_ying
Brons
Brons
Berichten: 45
Lid geworden op: 09-01-2011 21:10

#6 Bericht door dennis_ying » 31-05-2011 23:44

Misschien is het ook mogelijk om voor de oven de loze boiler leiding te gebruiken. Daar hoef je alleen nog de draden in te trekken en geen leidingen aan te leggen.
Singelkwartier 2, bouwnummer 212, Dennis en Ying

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#7 Bericht door MarlijnIngrid » 01-06-2011 15:19

Inderdaad een goed advies.
Wij hebben in de Kropholler ook 1 loze leiding (boiler). Die kun je prima gebruiken en is een eenvoudige oplossing.

Succes!
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#8 Bericht door Sylvia » 01-06-2011 18:40

[color=indigo]Misschien echt heel stom hoor, maar ik heb totaal geen idee waar jullie het over hebben. :? We hebben geen boiler, maar wel een aansluiting cq. loze leiding hiervoor?[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Plaats reactie

Terug naar “Keukenleveranciers”