Keuken/Leverancier

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

Keuken/Leverancier

#1 Bericht door Melvin » 08-09-2010 11:12

Hebben jullie al keuze gemaakt wat betreft de keuken? Wij vroegen ons af wat jullie met de keuken gaan doen(opzet/inrichting). Schaffen jullie de keuken aan bij voortman/Budget Select Keukens, of valt de keuze op een andere leverancier?

Wij zullen aftrappen;

[b]Leverancier[/b]
De keuken hebben wij aangeschaft bij Budget Select Keukens te Elst. Wij zijn hier terechtgekomen via de waardebon welke was bijgevoegd in de kopersmap. Het aanbod wat Budget Select Keukens ons deed paste bij onze wensen. Verder werden wij vriendelijke geholpen en werd en goed meegedacht(lees: gedacht in oplossingen) om onze droomkeuken werkelijkheid te laten worden.

[b]Opzet/inrichting[/b]
Wij hebben gekozen voor een keuken met kookeiland. Het blok met daarin o.a. de wasbak en koelkast komt onder het raam te staan. Het eiland, wat bestaat uit het kookgedeelte, komt tegen de muur te staan zodat er voldoende doorgang kan plaatsvinden.

Ik zal kijken of het mogelijk is een ontwerp online te plaatsen.

Groetjes,

Melvin en Amy
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aVv0ySi][img]http://s4.postimage.org/v0ySi.jpg[/img][/url]
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#2 Bericht door MarlijnIngrid » 08-09-2010 11:45

Wij hebben nog geen keuze gemaakt. We gaan in ieder geval wel in gesprek met Voortman en Budgetkeukens in Elst.
Het liefst hadden wij een kook- of schiereiland willen realiseren, echter is in Kropholler de ruimte alleen geschikt voor een L keuken zoals het er nu naar uit ziet.

We hebben zelf nog niets gehoord van de kopersbegeleiding, maar zullen er anders deze maand zelf eens contact mee opnemen.
Uiteraard zijn wij erg benieuwd naar de mogelijkheden die er zijn bij de bovenstaande leveranciers.

Wij hebben ons al wel een beetje georiënteerd bij andere leveranciers. Dus ideeën genoeg. Wat betreft de prijzen e.d. heb ik begrepen van een oud-collega (die HR-manager was bij een grote keukenzaak in Nederland) dat er behoorlijke marges zijn, zo'n 40% op apparatuur en zo'n 50 tot 60% op kast- en blad materialen.

Genoeg onderhandelingsruimte dus!
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Natasha
Nieuw
Nieuw
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-09-2010 22:17

#3 Bericht door Natasha » 08-09-2010 11:58

Wij hebben onze keuken bij de keukenconcurrent besteld, we zijn daar netjes geholpen en doet niet onder aan andere leveranciers.
Het ligt natuurlijk ook aan wat je kiest (materiaal, apparatuur e.d.).

[b]De opzet:[/b]
Een hoekkeuken waarbij de de wasbak en aanrecht tegen de lange wand staat en de hoek/kookeiland naar de kamer gericht staat. Aan de korte wand hebben wij een apothekerskast met oven en koelkast.
Als afzuigsysteem hebben wij gekozen voor een ronde recirculatie-unit.

Digitale opzet van de keuken:
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=PqP4PEr][img]http://s3.postimage.org/P4PEr.jpg[/img][/url]

groetjes Natasha
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#4 Bericht door MarlijnIngrid » 08-09-2010 12:09

@ Natasha
Ziet er goed uit. Leuke opzet van de keuken!
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#5 Bericht door Sylvia » 08-09-2010 12:17

[color=indigo]Ik heb mijn keuken ook bij de Keukenconcurrent besteld en is qua basisprincipe bijna gelijk aan die van Natasha. Ik heb echter 3 hoge kasten aan de korte wand staan en de L loopt door tot de muur (50-90-90-50, dan een hoekkast en aan de korte zijde van de L een bar). Bij mij zit de wasbak in het schiereiland (60 cm, boven de hoekkast), met daarnaast nog een vaatwasser (eveneens 60 cm).
Ik zal eens kijken of ik de tekeningen kan scannen.

Oh, ik heb trouwens geen bovenkastjes.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#6 Bericht door BarbaraJolanda » 08-09-2010 12:19

Wij hebben hem bij Budget keukens besteld. Goed geholpen en een leuke prijs. Wij hebben voor een L-vorm gekozen en tegenover het kookgedeelte nog een hangende kast met een klein aanrechtblad, waar b.v. de senseo op kan staan en daarboven een kastje.

Ik ben benieuwd naar de andere keukens. Ik vraag me namelijk af hoe het geregeld wordt met de leidingen etc. Deze moeten verplaatst worden indien je niet kiest voor de opstelling die de architect heeft bedacht. En als je de keuken niet bij budget of voortman koopt, je zelf (lees keukenleverancier) de leidingen achteraf moet verplaatsen.

Ik hoor het graag.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Singelkwartier62
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 07-09-2010 10:36

#7 Bericht door Singelkwartier62 » 08-09-2010 12:33

Mag ik aan degene vragen die het niet via voortman/budgetselect kopen/gekocht hebben, hoe jullie het verleggen van het leidingwerk regelen ?
mits uiteraard je keuken anders wordt opgesteld als volgens de originele tekening ?
Sandra, Dirk, Kylian & Manuel
Castorstraat 144 6846 XB Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#8 Bericht door Erwin » 08-09-2010 12:40

Wat betreft de leiding, daar kan ik wel een antwoord op geven.

De leidingen in de buitenmuur (dus tegen de buren aan) zijn standaard leidingen die niet verplaatst kunnen worden, je zal dus bij het bepalen van de keuken moeten kijken waar de leidingen en aansluitingen zitten. In de documenten die je ooit hebt gekregen staat ook vermeld dat er alleen extra leidingen gelegd kunnen worden in de tussenwanden en niet in de buitenmuren.
Door creatief na te denken kan je dus een correcte keuken gaan opstellen.

Dus je moet je houden aan de leidingen in de buitenmuur als je dus gebruik maakt van andere keukenleveranciers dan is voorgeschreven.

Wij hebben onze opzet (zie afbeelding bij Natasha) dus opgesteld waarbij wij in gedachten hielden waar de leiding zitten, alleen voor de korte wand hebben wij een extra loze leiding laten leggen voor de oven en koelkast. De bedrading die nu op de originele plaats zit trek ik er zelf uit en plaats deze weer terug in de nieuwe loze leiding.
Bij ons blijven twee loze dozen in de buitenmuur zitten maar deze dekken wij af en daar zien we straks niets meer van.
Voor de afzuigunit hebben wij een klein stukje loze leiding laten leggen van ca. 75cm (men had dit eerst als gehele loze leiding berekent maar daar ben ik tegenin gegaan en heb daar mijn gelijk in gekregen waardoor de prijs is gehalveerd van deze aanleg)
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#9 Bericht door MarlijnIngrid » 08-09-2010 13:05

Goed om te weten en rekening mee te houden inderdaad.

Wat betreft meerwerk moeten wij ook nog keuzes maken.
Wie heeft er bijv. gekozen voor meerwerk in de zin van extra stroompunten, buitenkraan etc. En zijn hier nog tips over?

Wij hebben onlangs naar de tekeningen laten kijken en hebben ook nog een paar vragen over de draairichtingen van deuren.
Bij de Kropholler draait de badkamerdeur bijv. het trappengat in. Een beetje lullig om iemand die naar boven komt zo naar beneden te slaan ;)
Dus we hopen dat we hier ook nog wat aan kunnen doen!

[b][color=red]!! Kan je hier een apart topic voor starten? deze gaat namelijk over de keukenleveranciers.[/color][/b]
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#10 Bericht door Ronald » 08-09-2010 17:38

Wij hebben een keuken gekocht bij Wolters in Deventer, we zijn twee keer bij Voortman geweest (ook al een keer voor een vorig huis, die we wilde kopen, maar is niet doorgegaan) maar werden daar slecht geholpen. Beetje jammer, we hebben ze twee goede kansen gegeven...

Ik zal z.s.m de plaatjes van de keuken plaatsen. Tis echt onze droomkeuken :D

We hebben met Markwin overlegt over het leidingwerk voor de keuken, we hebben eigenlijk alleen extra stopcontacten toegevoegd. Maar volgens mij kun je best wel wat regelen.

Wij hebben wel gekozen voor een buitenkraan, omdat het toch wel handig is en de keuken aan de voorkant van de woning zit. Met een slang door het hele huis leek ons niet echt handig.

Mijn advies over meerwerk is; als het kan, doe dan zoveel mogelijk zelf. Stroompunten enz. zijn namelijk (naar mijn mening) veel te duur. Maarja, wij laten verder wel veel doen aangezien we in Raalte wonen en het ons teveel tijd kost om elke dag heen en weer te reizen.

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Plaats reactie

Terug naar “Keukenleveranciers”