Keuken/Leverancier

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

#51 Bericht door BobbyLianne » 01-11-2010 13:16

Zijn er ook mensen die een afzuiging naar buiten maken? Dus een gat in de buitenmuur maken?
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#52 Bericht door BarbaraJolanda » 01-11-2010 13:40

Goedemiddag,

Volgens mij is dit niet toegestaan, ivm de uniformiteit / eenheid in gevels. Dit mag niet zodanig aangepast worden. Een vergunning zal niet verleend worden. Ik weet niet zeker of het ook in de akte staat.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#53 Bericht door Erwin » 01-11-2010 13:44

Voor zover ik weet mag je geen aanpassing maken aan de voorzijde van het huis zonder daadwerkelijke toestemming.

Ik had dit ook na gevraagd m.b.t. een eventuele plaatsing van een schotel o.i.d. maar dat zou alleen aan de achterzijde van het huis gemonteerd mogen worden, dit m.b.t. aanzicht van de woningen. Uitbreiding/aanpassing voorzijde is uitgesloten of het moet aangevraagd gaan worden én zal je daar schriftelijke toestemming van moeten hebben van de gemeente.

Waarom niet gaan denken aan een recirculatie-afzuigsysteem?
Los je meteen het probleem op van aanleggen afvoerkanaal en aansluiting op het systeem.

Kijk maar eens op de site van de VROM -> [url=http://www.omgevingsvergunning.vrom.nl/ ... 20CA5A9A49]klik[/url], hier kan je formulieren downloaden wat wel en niet zonder vergunning mag.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Wouter_Linda
Brons
Brons
Berichten: 33
Lid geworden op: 22-09-2010 19:35

#54 Bericht door Wouter_Linda » 01-11-2010 13:55

ja in de akte staat dat je geen gat in de buiten muur mag maaken voor de afzuigkap dat hebben ze duidelijk gezegt voor dat je ging tekenen van de akte.
wat erwin zeg is goed neem dan een afzuigkap met koolstoffilter dat is ook heel goed. en je heb een afzuigsysteem in het heel huis heb maar daar kan je hem ook op aan sluiten maar wel een afzuigkap zonder motor er in dan kan je heb wel op de afzuigsysteem aan sluiten

gr wouter

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#55 Bericht door Palantiri » 02-11-2010 09:08

Wat hier boven staat is natuurlijk correct. Maar er is een verschil tussen wat mag volgens de letter van de wet, en wat gedoogd wordt. In veel wijken (ook in Arnhem) mag dit niet, maar er wordt niet tegen opgetreden als je het wel doet. De vraag is dan; wil je dit risico lopen? Een andere oplossing (recirculatie) is namelijk een goed alternatief.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

#56 Bericht door BobbyLianne » 02-11-2010 18:14

Bedankt voor jullie reacties.
Bij de kopersbegeleiding zeiden ze inderdaad ook dat het officieel niet mag, maar dat er in de Schuytgraaf al veel mensen zijn die het bij hun woning wel hebben gedaan en dat het inderdaad gedoogd wordt. Heeft iemand al ervaring met recirculatie? Wij zijn namelijk bang dat de etenslucht toch nog erg lang in de woning blijft hangen na het koken...
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#57 Bericht door Erwin » 02-11-2010 18:53

Persoonlijk vind ik dat zo'n afvoer aan de voorkant van het huis een afbreuk op het uiterlijk van de woning maar dat heb ik altijd al gevonden.

Wat betreft een recirculatie, je zal nooit 100% kunnen garanderen dat er geen luchtjes in huis ronddwalen. Op dit moment hebben wij een centraal ventilatiesysteem en ook hierbij heb je kookluchtjes in alle ruimten (slaapkamers).
Als je lekker gekookt hebt dan kan je nog even nagenieten maar als je iets hebt laten aanbranden dan zou je ook hiervan een tijdje kunnen 'genieten'.

Zal dus altijd wel een uitdaging blijven denk ik.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#58 Bericht door sultanik » 03-11-2010 10:30

Even terug naar een punt over akte. Volgens Wouter staat volgende: " [color=blue]In de akte staat dat je geen gat in de buiten muur mag maaken voor de afzuigkap"[/color] dat hebben ze duidelijk gezegt voor dat je ging tekenen van de akte. Maar ik vind nergens iets direct over een afvoergaat geschreven staat. Gaat namelijk over uitzicht van voor/achter gevel, kozijnen en kleur van gevel. Die moeten inderdaad origineel blijven. Een afvoergaat is meestal een rond ca. 10cm van diameter en die is tegenwoordig heel netjes met een RVS rooster wordt verwerkt zelfs kan in de kleur van gevel. Wij hebben ook uiteindelijk voor een actieve recirculatieafzuig gekozen. Een passieve afzuigkap zondermotor is volgens ons is niks.

Ik zou graag willen weten waar die opmerking en belemmering op de akte staat. Ik neem aan dat koopakte bij alle types woningnen is gelijk.

Khalid&Maria[b][color=blue][/color][/b]

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#59 Bericht door Palantiri » 03-11-2010 11:14

Ik heb nu een passieve afzuigkamp die op stand 3 ongeveer 125m# per uur afzuigt (meting onderhoudsmonteur centrale afzuiging direct na reinigingsbeurt). Dat is natuurlijk geen vergelijking met een redelijke afzuigkamp die tussen de 400 en 500 m3 per uur afzuigt, al merk ik het direct als ik bij het koken vergeet de klep open te zetten of de knop op 3 te draaien.
Wat betreft geveldoorvoer: bovenstaande opmerking over gedogen heb ik ook van mijn makelaar. De eventuele doorvoer komt precies in de rand met verticale stenen en is dus mooi weg te werken. Echter hebben wij geen voortuin en zouden onze etensluchten bijna direct over de hoofden van voorbijgangers worden uitgestort. De bidstoel zorgt natuurlijk nog wel voor een afstand van ongeveer 70 cm. Het kan zijn dat de gemeente hier strenger optreedt, dan bij een woning waar nog een redelijke voortuin bij zit. Eigenlijk moeten we de volgende keer als we weer gaan kijken, of als we gasten vol trots onze woning in aanbouw laten zien, ook even door de rest van de wijk rijden, om bewust te kijken naar geveldoorvoeringen in andere huizen.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#60 Bericht door Erwin » 03-11-2010 11:43

Het lijkt mij ook zeker geen slechte optie om op de aankomende bewoners informatieavond dit te sprake te laten komen richting de projectontwikkelaar, architect, VPA en wie er nog meer bij zitten.
Zij zullen wel vaker hiermee te maken hebben gehad en zouden dus ook een goed antwoord kunnen geven waar een ieder wel wat aanheeft die er nog niet over uit is wat men precies wilt laten uitvoeren.

Voor ons is het al helemaal klaar maar ik kan begrijpen dat sommige nog wel met deze vraag zitten, dus een mooie gelegenheid lijkt mij.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Plaats reactie

Terug naar “Keukenleveranciers”