Offerte kopersbegeleiding

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

Offerte kopersbegeleiding

#1 Bericht door Ronald » 07-09-2010 13:48

Hebben jullie al een offerte gekregen voor de badkamer van de kopersbegeleiding? Ik vroeg me af wat jullie ervan vonden? Viel het mee of tegen?
Gaan jullie de badkamer daar ook inderdaad aanschaffen of laat je het casco opleveren?

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#2 Bericht door Erwin » 07-09-2010 14:11

Hoi Yvette,

Wij laten de badkamer door de kopersbegeleiding uitvoeren en hebben de offerte al ontvangen en retour gezonden.
Wat betreft de prijs, de hoogte van deze prijs hadden we wel verwacht en viel niet echt tegen voor ons.
We hebben dan ook een compleet bad en andere tegels laten zetten, zodra er een bad geplaatst gaat worden (wat bij De Klerk niet standaard is) dan schieten de bedragen natuurlijk wel omhoog (denk aan het leidingwerk, afvoer, installatie e.d.)

Een voordeel heb je dan wel, zodra je klaar bent met klussen kan je meteen gaan badderen/douchen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#3 Bericht door Sylvia » 07-09-2010 16:34

Ik heb de offerte ook al binnen en de prijzen vielen me erg tegen. Bij de keukenboer gebruiken ze voor diverse zaken in eerste instantie ook altijd de adviesprijzen, om daarna te kunnen stunten met zogenaamde kortingen. Als je dan op internet kijkt blijken de meeste apparaten 40 tot 60% goedkoper te zijn dan de adviesprijs.
Die adviesprijzen hebben ze dus ook gebruikt voor de badkamerofferte. Als je alle losse onderdelen dan op internet (of in de bouwmarkt) opzoekt blijken ook die vele malen goedkoper te zijn.
Ik ga dus nog een keer terug om te kijken of een en ander aangepast kan worden. Je kunt kranen en dergelijke ook later bij een bouwmarkt kopen en voor nu het standaard laten inbouwen.
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#4 Bericht door Melvin » 07-09-2010 16:54

Wij hebben ook de offerte ontvangen van koperbegeleiding. Deze viel lager uit dan wij hadden verwacht. Wij gaan nog wel een bezoek brengen aan andere sanitairwinkels, maar de verwachting is dat we voor de offerte van koperskeus gaan.
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#5 Bericht door MarlijnIngrid » 07-09-2010 17:32

Wij hebben nog helemaal geen contact gehad met de kopersbegeleider.
Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd nadat de koopovereenkomst was getekend door beide partijen?
We zijn benieuwd!
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#6 Bericht door Erwin » 07-09-2010 17:41

De koopovereenkomst hebben wij op 19 mei getekend.
De kopersbegeleiding heeft wel even op zich laten wachten maar we hadden onze eerste afspraak voor het sanitair al op 5 juli gehad en op 19 augustus hebben wij de offerte ontvangen.
Daarna is deze weer teruggestuurd incl. de handtekeningen.

Het lijkt mij zeker de moeite waard om even contact met hen op te nemen hierover.
Je kan ze bereiken via onderstaande gegevens:

VPA Oost
Aamsestraat 42b
6662 NJ Elst
T: 088 352 50 00

Vraag dan naar Markwin Evers, hij is ook via de mail te bereiken.
m.evers@vpa-groep.nl
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#7 Bericht door Ronald » 07-09-2010 19:25

Wel opvalland dat het voor de 1 mee viel en dat voor de ander tegenviel. Voor mij viel het namelijk ook tegen, maar voor Ronald viel het nog wel mee. Je kunt het natuurlijk casco later opleveren en dan krijg je de stelpost terug, maar dan krijg je de benedentoilet casco opgeleverd. Ik denk wel dat we een aantal zaken zelf gaan kopen en het bij de kopersbegeleiding standaard laten. Zoals bijvoorbeeld de wastafelmeubel, eventuele douchwanden enz.

@ Marlijn en Ingrid,
Wij hebben er ook zelf achteraan moeten bellen, maar misschien zijn we wel gewoon ongeduldig :roll: . Onze contactpersoon voor de badkamer was trouwens Erik van Heertum. Voor het leidingwerk inderdaad Markwin, zoals Erwin al vermelde.

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#8 Bericht door WerendTineke » 07-09-2010 20:20

Hier viel het toch ook tegen. We gingen uit van een badkamer die bij de prijs in zat. Nu is Werend nog al lang en willen wij dus een langer bad (190 cm). Daar betaal je dan meteen de hoofdprijs voor.

Voor de rest laten wij het, net als jullie Yvette, ook standaard opleveren en als wij nog iets anders willen, wachten we gewoon leuke kortingen af bij een bouwmarkt! Dan zijn de extra kosten nog binnen de perken te houden :) .

Groetje van Tineke
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#9 Bericht door BarbaraJolanda » 07-09-2010 20:23

De verwachting die een persoon heeft is een relatief begrip. Voor de één is het duur voor de andere niet. Wij hebben de offerte goed doorgelopen en hebben een paar kritische vragen gesteld. Bijvoorbeeld de hoekprofielen. Die zijn 3 meter lang en worden in het toilet en de badkamer gebruikt. In het toilet is geen 3 meter nodig, het reststukje kunnen ze weer gebruiken in de badkamer. Dit wordt nu aangepast in de offerte om het voordeliger te maken.

We hadden ook een badkamermeubel en een andere wasbak uitgezocht. maar dat is echt zo duur (voor ons dan haha), we kunnen het achteraf stukken goedkoper doen als we nu alles standaard laten uitvoeren.

Dus ik adviseer iedereen om de offerte goed door te kijken en gewoon de vraag te stellen waar je twijfels bij hebt. En ga ook bij b.v. de Ikea, Gamma, Praxis noem het maar op kijken. Dat kan heel veel geld schelen.

Succes.!!
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#10 Bericht door Ronald » 07-09-2010 21:06

Wij laten het niet helemaal standaard opleveren. We hebben het bad eruit gehaald, omdat we deze waarschijnlijk toch niet gaan gebruiken. Dus onze badkamer krijgt een hele andere indeling (groter douche). Maar het badkamermeubel kwam bij ons uit op 1800 euro :shock: Dat vond ik toch een beetje overdreven en ik ben ervan overtuigd dat we deze zelf veel goedkoper kunnen kopen (en dan hebben we iets meer keus dan twee soorten :? ).

Maarjah voor een andere indeling betaal je ook genoeg, dus inderdaad maar eens kijken waar we op kunnen besparen.

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Plaats reactie

Terug naar “Badkamerleveranciers”