Offerte kopersbegeleiding

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maarten&Femke
Zilver
Zilver
Berichten: 57
Lid geworden op: 07-09-2010 17:24

#41 Bericht door Maarten&Femke » 09-10-2010 21:42

Ja inderdaad!
Wij waren ook één van de eerste en bij ons werd ook een hoop opgeschreven om uit te zoeken of bepaalde dingen mogelijk waren.
Maar goed, zo zie je maar dat het heeeeel erg handig is dat we elkaar zo toch spreken....;-) Ik ga er maandag gelijk achteraan!!
Singelkwartier 1, bouwnummer 58, Van der Mey

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#42 Bericht door Sylvia » 10-10-2010 22:50

[color=indigo]Is er toevallig iemand die in zijn badkamermeubel-zoektocht, meubels heeft gezien met een afdekblad erop (waar je dan een waskom op kunt zetten)? Ik zie online namelijk echt alleen maar meubels met een geïntegreerde wasbak erop, zoals dit:

[url=http://postimage.org/image/j48gqs90/][img]http://s1.postimage.org/9q9wS.jpg[/img][/url]

En wat ik dus juist zoek is dit:

[url=http://postimage.org/image/j4f2w684/][img]http://s1.postimage.org/9qjvr.jpg[/img][/url]
Het afdekblad hoort dan ook dezelfde kleur te hebben als de rest van het meubel hoor. Het programma van de Koperskeus pakte dat alleen helaas niet.
De waskom heb ik al gekocht in de bouwmarkt (die van mij is €184 goedkoper dan de kom hier op het plaatje, van Koperskeus). Ik hoop dus ook veel te kunnen besparen met het meubel, maar tot nu toe vind ik ze niet.
Dit meubel kost mij nu €1.001,00 (incl. afdekblad). Dat bedrag slaat echt nergens op.
[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#43 Bericht door BarbaraJolanda » 11-10-2010 09:13

Heb je al bij de Ikea gekeken. Daar waren wij voor een soortgelijk meubel 1000 euro goedkoper uit. Ik weet alleen niet zeker of ze zo een kastje hebben als dat jij zoekt.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#44 Bericht door MarlijnIngrid » 11-10-2010 14:13

Syliva,
Je zou ook kunnen overwegen om eens bij een keukenleverancier te kijken. Zij kunnen vaak op alle maten kastjes maken van vele soorten materialen en daarbij wordt er in 'badkamerland; veel gebruik gemaakt van keukenbladen erop, waar ze een afvoer in kunnen frezen precies onder de waskom.

Zelf hebben wij bij een keukenleverancier opgevraagd wat de mogelijkheden waren voor een kast van 120cm breed. De kosten hiervan waren ongeveer 300 euro. Dit was dan nog zonder blad, maar goed dat is al een stuk goedkoper dan de meubels die wij tot nog toe hebben gezien. Wij kregen dit weekend de offerte van Koperkeus en daar was een post van 2000 euro opgenomen voor een badmeubel.. Dit kan zeker de helft goedkoper!
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

lindaboy
Brons
Brons
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-11-2010 09:18

#45 Bericht door lindaboy » 19-11-2010 16:05

Hoi allemaal,

Nou, wij gaan als het goed is volgende week (nog een keer) naar de kopersbegeleiding voor de badkamer. Ons werd destijds eigenlijk verteld: of alles, of niets. En aangezien wij veel dingen niet mooi vonden, zijn we afgedropen. Nu blijkt dat we het helemaal verkeerd begrepen hebben (of zij waren niet duidelijk :)), dus we mogen nog een keer langs komen.

Als ik het vorenstaande allemaal goed heb begrepen is het volgende mogelijk:
- plankje boven wastafel laten vervallen;
- kranen moeten aangesloten worden i.v.m. legionella;
- bad kan worden doorgetrokken/doorbetegeld zodat je een soort plankje krijgt (wel tot aan de vloer dichtgemaakt);
- radiator kan worden verplaatst c.q. weggelaten (zodat je niet met die gaten in de muur zit)?
- leidingen worden kosteloos verlegd (dat is ons tenminste verteld)??

Heeft iemand vloerverwarming in de badkamer genomen? Het lijkt ons heerlijk, maar ligt een beetje aan de prijs :)
En weet iemand of je geld terug kunt krijgen als je er bijvoorbeeld voor kiest om geen wastafel te nemen?

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Boy & Linda, Auroraplantsoen 62 (Dudok 084)

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#46 Bericht door Erwin » 19-11-2010 18:37

Ik kan je het volgende meedelen:

- plankje boven wastafel laten vervallen;
[color=blue][i]Klopt, deze is niet verplicht, geldt ook voor de spiegel (dus ook geen boorgaten zodra je een andere spiegel wilt plaatsen)[/color][/i]
- kranen moeten aangesloten worden i.v.m. legionella;
[color=blue][i]Klopt, alle leiding t.b.v. direct water voor persoonlijk gebruik, mogen niet afgedopt afgeleverd te worden[/color][/i]
- bad kan worden doorgetrokken/doorbetegeld zodat je een soort plankje krijgt (wel tot aan de vloer dichtgemaakt);
[color=blue][i]Klopt, dit hebben wij ook gedaan, alles wordt tot aan de vloer dichtgemaakt[/color][/i]
- radiator kan worden verplaatst c.q. weggelaten (zodat je niet met die gaten in de muur zit)?
[color=blue][i]De radiator kan kosteloos worden verplaatst zolang dit in de badkamer blijft, het helemaal weglaten (dus ook de leidingen) is mij niet bekend of dat mogelijk is[/color][/i]
- leidingen worden kosteloos verlegd (dat is ons tenminste verteld)??
[color=blue][i]Als de radiator verplaatst wordt, worden deze leidingen ook verlegd en dat is kosteloos. Dit geldt ook voor de douchestang/kop. Voor de overige zaken (die ik niet zo snel weet) zou je even na moeten vragen.[/color][/i]

Als je iets weglaat is dan normaal gesproken minderwerk, dus geld terug. Maar als je voor andere zaken afwijkt van de standaard dan heb je weer een meer/minderprijs. Voor zover ik kan bepalen zie je alleen een minderprijs als je uitgaat van een standaard badkamer en daarbij zaken laat wegvallen. Zodra je al iets afwijkt van de standaard zal dit weer verrekend worden.

Stel je wilt vloerverwarming in de badkamer, is er wel ruimte aanwezig om de voorzieningen te plaatsen voor de vloerverwarming?
Bv. de woonkamer, daar kan je de voorzieningen in de berging/kast laten wegwerken maar hoe dat gaat bij de badkamer weet ik niet.

Onthoud één ding, er kan meer dan je denkt bij hen maar je zal er zelf mee naar voren moeten komen en geef gerust aan dat meerdere bewoners een aangepaste badkamer hebben.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#47 Bericht door Sylvia » 20-11-2010 11:14

[color=indigo]
De radiator kan en mag niet worden weggelaten. Dat is hetzelfde (legionella) verhaal als met kranen: er komt immers water naar toe.

Succes met het uitzoeken van jullie ideale badkamer![/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#48 Bericht door Erwin » 20-11-2010 11:33

Kleine correctie.

Leidingwerk t.b.v. watervoorzieningen voor persoonlijk gebruik zoals bv. douche, bad en waterkraan mag niet worden weggelaten c.q. afgedopt worden, dit i.v.m. het risico van besmetting op legionella.
Het leidingwerk t.b.v. de verwarming (radiatoren) mag wel afgedopt worden zodat je zelf een radiator kan plaatsen (wij hebben op de zolder een afgedopte CV-aansluiting laten aanbrengen). Deze leiding worden immers alleen gebruikt voor de verwarming en niet voor persoonlijk gebruik.

Dus in de badkamer mag je een eigen radiator in een later stadium aanbrengen maar je dient wel rekening te houden met de capaciteit van deze radiator i.c.m. de stadsverwarming, dat schijnt iets anders te liggen dan normale verwarming (is mij gezegd)
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

lindaboy
Brons
Brons
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-11-2010 09:18

#49 Bericht door lindaboy » 22-11-2010 08:28

Oké Erwin, super bedankt voor je reactie, we gaan ervoor! We hebben inderdaad al in de gaten dat je best dingen voor elkaar kunt krijgen, als je je mond maar opendoet :)
Boy & Linda, Auroraplantsoen 62 (Dudok 084)

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#50 Bericht door Sylvia » 24-11-2010 14:35

[color=indigo]Nou ja, ik had gevraagd of de radiator kon worden weggelaten en dat was niet mogelijk. Ze waren verplicht er eentje te plaatsen, werd mij verteld.
Je krijgt dus helaas niet alles voor elkaar (wat bij een ander blijkbaar weer wel mag).

Pas ook op voor de prijs. Die ligt bij KopersKeuze zo'n 40% hoger dan bij bouwmarkten en andere sanitair leveranciers. Veel dingen kun je soms dus beter achteraf zelf aanschaffen.

Succes![/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Plaats reactie

Terug naar “Badkamerleveranciers”