Offerte kopersbegeleiding

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

#51 Bericht door BobbyLianne » 24-11-2010 18:28

Wij hebben onlangs ook een offerte ontvangen van de kopersbegeleiding voor de badkamer.
Ze hadden aan het begin van het gesprek naar ons budget gevraagd. Dus daar artikelen op uitgezocht. Blijkt de offerte €2000,- duurder uit te vallen dan de opgegeven prijs. Erg jammer.... omdat we steeds tussendoor hebben gevraagd of dit wel passend is in ons budget. Dus nu zijn we lekker gemaakt met een badkamer waar we niet zoveel geld aan uit willen geven. Zijn er nog meer mensen waarbij de offerte hoger is uitgevallen?

Dus nu moeten we gaan kijken of we dingen toch anders kunnen doen. Zijn er mensen die nog meer plaatjes hebben van hun badkamer en een prijs indicatie kunnen geven? Hebben jullie veel standaard laten doen? Wij willen maximaal €4000,- extra aan onze badkamer uitgeven. (bij ons zit er standaard een bad in)
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

Singelkwartier 67
Zilver
Zilver
Berichten: 58
Lid geworden op: 07-09-2010 10:02

#52 Bericht door Singelkwartier 67 » 24-11-2010 20:42

Wij hadden eigenlijk precies hetzelfde, we hebben ook vooraf besproken wat ons budget was, toen we andere tegels uit kozen werd er gezegt dat dit een goede vervanging was en niet veel duurder zouden uitvallen, alleen de tegels slokten al ons budget op.... We zaten ook 2000 over ons budget. We moesten dus korten. We hebben er toen voor gekozen om kranen enzo standard te plaatsen en de douche wand later zelf te laten plaatsen, dit komt nammelijk een heel stuk goedkoper uit dan wanneer we dit bij koperskeus doen.

groetjes Anika
Castorstraat 154 6846 XB Arnhem

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#53 Bericht door MarlijnIngrid » 25-11-2010 16:10

Wij vonden het wel meevallen. De standaard badkamer hebben wij grotendeels laten vervallen.
Wij zijn gegaan voor een inloopdouche, een grote opzetwastafel (waarbij we de onderkant later zelf doen) met mogelijkheid voor 2 kranen. Hierbij laten wij er maar 1 'standaard' plaatsen, dit vervangen we dan later zelf door twee mooie kranen naar eigen keuze. En tevens hebben wij gekozen voor andere tegels: langwerpig op de muur en grote vierkante op de vloer en de achterzijde bij de toilet. De belangrijkste dingen zijn hierdoor geregeld en de rest doen we zelf.
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#54 Bericht door sultanik » 26-11-2010 10:02

Badkamer oppervlakte is niet groot maar ook niet erg klein. Jammer voor de die kokker (30cm achter de WC). Wij hebben eigen badkamer ontworpen maar dit in conflict gekomen met belemmeringen van de kant van KoperKeus en dus later moesten voor een compromis kiezen. Eind resultaat: In de badkamer is een wastafel van 75cm Sphinx met onderkast Sphinx ( groter was niet mogelijk gezien ruimte tussen ligbad en inloop douche). Naast de wastafel komt een kast ook merk Sphinx . Verder een ligbad Sphinx 80cm breed aan allebeide kanten voorzien met een plateau. Aan de achterkant van de ligbad naast de kokker radiator (nu standaard later wordt door een sier radiator vervangen). Inloop douche (90x90) met verlagende vloer. Wandtegels 25x60 wit en vloer tegels 30x30 zwart ( jammer dat toen grotere formaat in zwart was niet mogelijk- hiermee bedoel echt zwart geen donker grijs of iets dergelijks). Genoemde tegels en formaten worden ook op BG in WC ruimte gebruikt.
Voor douche ( badkamer) koop later volgende spullen.

Kast Sphinx
Veiligheidsglas voor inloop douche twee wanden
spiegel
planchet onder spiegel
2x thermostatische kraan voor ligbad en inloop douche ( na oplevering alleen standaard)
radiator
eventueel het verlagen van plafond i.v.m. verlichting

Khalid & Maria
069

Melany&Robin
Zilver
Zilver
Berichten: 57
Lid geworden op: 28-10-2010 14:22

#55 Bericht door Melany&Robin » 10-12-2010 10:17

Aangezien afgedopte leiding niet kon, en wij ook niet van plan zijn euro 1800 neer te leggen voor een bad, hebben wij ervoor gekozen alvast een kraan+afvoer te plaatsen! Tevens hebben wij ook een muurtje gezet bij de douche ( zetten we later zelf een glazen douche deur in), het reservoir vd wc laten we verlengen zodat we een rand hebben, de radiator laten we hoger plaatsen (en leiding uit de muur op die hoogte) . Verder zetten wij het bad er zelf in later, met de tegels die we ook hebben gebruikt voor het betegelen van het reservoir.
Oja en beneden op de wc laten we een rij tegels erbij plakken voor de bovenste rij... Zie plaatjes!
Singelkwartier 2 - Zietsma, bouwnummer 203 - Boreasplantsoen 66

Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#56 Bericht door Max Verhorst » 10-12-2010 19:07

Ik heb de standaard badkamer volledig laten vervallen. Ook de hele opzet van de badkamer is anders geworden. Ik heb een stukje extra muur laten plaatsen en een glasplaat. Ook heb ik gekozen voor een wastafel van 1m20 breed met 2 kranen en een spiegel die net zo breed is. In feite is niets meer zoals het standaard was... Net als sommige anderen heb ik de wandcontactdoos vervangen, die komt direct naast het lichtknopje. Een wandcontactdoos tussen m'n wastafel en de spiegel vind ik geen gezicht.

Het grootste nadeel van stadsverwarming is dat ik geen designradiator kon nemen. Daarom heb ik gewoon de standaard radiator genomen. Eventueel laat ik die later nog vervangen als een ander bedrijf me in tegenstelling tot Koperskeus kan vertellen dat het wel mogelijk is in combinatie met stadsverwarming.

Het kost inderdaad een bom duiten, maar ik wil het gewoon meteen geregeld hebben. De badkamer is niet iets waar ik op wil besparen (net als de keuken overigens).
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#57 Bericht door Erwin » 10-12-2010 20:00

Na even wat gegoogled te hebben ben ik bij een fabrikant gekomen die Aluminium radiatoren heeft die wel geschikt zijn voor stadsverwarming.
Het probleem met de stalen designradiatoren is dat deze snel beginnen door te roesten, dat schijnt met aluminium radiatoren geen probleem te zijn.

Het kostenplaatje zal ook zeker wel hoger liggen dan de stalen versies maar het is maarom een idee krijgen.

Betreffende fabrikant is bv. [url=http://www.faral.com/english/faral.html]Faral[/url]

Kijk ook maar eens bij [url=http://www.cvkoopjes.nl/faral-aluminium-radiatoren.html]CVKoopjes.nl[/url] of [url=http://www.primasanitair.nl/Badkamer-Ha ... 06589.html]Primasanitair.nl[/url].

Uiteraard zullen er meerdere zijn maar nu heb je een idee en dat de mogelijkheid er wel degelijk is.

Het grappige is dat ik nu net bij de [url=http://www.nuon.nl/producten-en-dienste ... warmte.jsp]NUON[/url] leest dat aluminium radiatoren wordt afgeraden terwijl op de bovenstaande sites wel wordt aangegeven dat dit mogelijk zou zijn.
Misschien gewoon even navragen maar dat het kan, dus designradiatoren op stadsverwarming kan dus wel.
Bij de NUON (energiewinkel) zijn deze radiatoren wel te verkrijgen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#58 Bericht door Max Verhorst » 10-12-2010 20:13

Erwin, bedankt voor je research!

Het probleem was echter niet van dien aard, maar simpelweg omdat de capaciteit van de designradiators niet genoeg zou zijn voor de stadsverwarming.
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#59 Bericht door Erwin » 10-12-2010 20:16

Wat ik daarvan gehoord heb, en dat zou jij ook wel gehoord hebben, is dat de designradiator groter zou gaan uitvallen als deze zou moeten voldoen aan dezelfde capaciteit als de normale radiator.
Dan kan ik dat wel begrijpen maar helemaal onmogelijk lijkt mij het niet.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#60 Bericht door Max Verhorst » 10-12-2010 20:19

Inderdaad! Best wel een tegenvaller, want een zwarte designradiator zou mooi afsteken tegen de witte wand. Achteraf maar eens kijken wat mogelijk is.
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

Plaats reactie

Terug naar “Badkamerleveranciers”