Offerte kopersbegeleiding

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#71 Bericht door Max Verhorst » 14-05-2011 15:14

Curieus, ik heb een ander verhaal gehoord.

Het maakt me verder niet zoveel uit, de radiator uit de badkamer ga ik toch verplaatsen naar de zolder. In de badkamer komt dan alsnog een designradiator :-)
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#72 Bericht door Marjon » 14-05-2011 16:12

Volgens mij is de druk net als anders, want wij wonen nu in Schuytgraaf en hebben gewoon een waterbesparende douchekop en gaat goed, dus een regendouche moet gewoon kunnen.
En volgens mij is de capaciteit van de radiatoren hoger dan normaal omdat het water dat er doorheen loopt een lagere temperatuur heeft dan uit een cv ketel. Volgens mij heeft dat niet met druk te maken.

bojesse
Brons
Brons
Berichten: 24
Lid geworden op: 11-02-2011 20:12

Re: offerte onleesbaar?

#73 Bericht door bojesse » 14-05-2011 20:31

[quote="Marjon"]Hallo, ik denk dat ik hier wel goed zit met deze vraag: hebben jullie ook zo'n ingewikkelde offerte ontvangen van de koperskeuze. Ik had iets verwacht van:
standaard badkamer, daar dan het meerwerk op gemeld. In ons geval de afwerkrandjes van de tegels voor toilet en badkamer, het leveren en plaatsen van een bad en het verzetten van de radiator. Dan het minderwerk: planchet, spiegel, 2 een glijstangset. Dus plus en min en duidelijk wat je moet betalen. Maar het is een hele lijst waar wij dus even echt geen wijs uit kunnen worden. Was dat bij anderen ook zo? Want ik heb het idee dat we nu wel heel veel moeten bij betalen..... Ik hoor graag hoe het bij jullie was, want wij willen dit weekend een reaktie maken naar koperskeuze toe met ook een uitleg hiervan.[/quote]

Hoi Marjon, onze offerte was ook zo onduidelijk als jij schetst en ook wij vonden de prijs buiten proportie. Ben net zo lang op en neer geklept en vaak gemaild, tot we het gewenst resultaat hadden, met de gewenste prijs. Waarschijnlijk waren ze me uiteindelijk wel een beetje zat. We hebben echt alleen die dingen laten doen die we echt nodig vonden. dus geen randjes, tegels horizontaal of andere kleur voeg. Dat scheelde echt al een hoop.
Maaike, Richard, Bodie en Jesse
Bouwnummer 193 (Berlage)
Thaliastraat 157

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#74 Bericht door Marjon » 15-05-2011 08:14

Wij hebben inmiddels een mail gestuurd naar koperskeuze met het verzoek het een en ander anders op papier te zetten, dus plus en min, zodat duidelijk is wat we nu betalen. En daarnaast nog een heleboel vragen gesteld over de diverse posten. Echt, ik snap niet dat je een klant (nota bene.... als we zo worden gezien???) niet duidelijk inzicht geven in wat ze waar voor betalen. Als je een andere zaak instapt dan wil je toch ook weten waar je nu voor betaald en voor hoeveel. Het lijkt zo wel erg makkelijk binnen te zijn voor hun....Maar ik ben dus benieuwd naar de reaktie en ook wij laten het minimale doen, maar toch wel de afwerkrandjes, want anders kijk je zo tegen die lelijke tegelranden aan en dat krijg je naderhand ook niet echt makkelijk mooi.

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#75 Bericht door roy en kiona » 15-05-2011 14:26

die offerte is idd niet de makkelijkste wij zijn zelfs terug gegaan om offerte weer aan te passen.
en dingen te laten vervallen zoals douche deur.
dedeur koste al 950 euro en het zetten ook nog een dikke 300,- nou daar koop ik 3 deuren voor.
ik vind ook dat ze de hoofdprijs voor alles vragen maar ja je wil wel een badkamer naar je zin.
hoop dat jullie er uit komen!

groetjes
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#76 Bericht door Erwin » 15-05-2011 17:19

@Allen,
Als je alles bij een kopersbegeleiding laat doen (niet alleen VPA maar geldt voor meerdere partijen) dan is het algemeen bekend dat de kosten nogal hoog kunnen gaan uitvallen, dit is vaak het geval als je door één partij alles laat doen omdat ze weten dat veel mensen dit wel willen laten doen. Komt ook regelmatig voor dat mensen weinig ervaring hebben in de aanschaf van bv. materialen en laten dit dan vaak tegelijk uitvoeren, op deze manier hoeven ze niet alles apart te doen en is alles tijdens de oplevering gereed.

Nadeel hiervan is dat je 9 van de 10 keer duurder uit bent dan als je het zelf doet.
Mijn mening is dat je in principe de zaken moet laten uitvoeren die je zelf niet zou kunnen doen, bv. verleggen van leidingen in vloeren, bijplaatsen van leidingen van de meterkast en noem maar op (zijn ook dingen die je zelf kan doen maar gebeurt niet altijd meer)
Zaken zoals een badmeubel, wastafel, douchekabines en ga zo maar door zou je altijd zelf kunnen aanschaffen/uitvoeren. Dit kan zeer kostenbesparend zijn.

Uiteraard is de keuze aan een ieder maar zijn wel zaken waar je rekening mee kan houden.

En ja, een open begroting van een offerte zegt meer dan één totaalprijs, ik heb allen kijk op onze offerte en in die van ons heb ik alles kunnen uitfilteren waar de kosten in zijn gaan zitten. Op deze manier heb ik enkele zaken kunnen verminderen of er helemaal uit laten halen.

Zijn maar enkele gedachtenwisselingen maar zeker wel iets om mee te nemen mocht je nog iets kunnen veranderen aan de offerte.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#77 Bericht door BarbaraJolanda » 15-05-2011 18:00

kijk eens op [url=http://www.douchedeurenconcurrent.nl/]douchedeurenconcurrent[/url]. Daar hebben wij gisteren onze deur besteld. Bij de VPA zouden we rond de 1300 kwijt zijn. In de bouwmarkt rond de 800 en nu zijn we voor 430 klaar. Op maat gemaakt, aan beide kanten een antikalk coating.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Marjon
Zilver
Zilver
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-03-2011 09:22

#78 Bericht door Marjon » 17-05-2011 21:11

Oke, goede tip die doucheschermen/deuren. Gaan we zeker eens naar kijken. Wij denken er nu ook over de standaard badkamer op te laten leveren met het verplaatsen van de radiator naar de muur met de leidingschacht en zonder planchet/spiegel en douchegarnituur (deze vonden wij niet zo mooi). Is het overigens mogelijk de wastafel te laten vervallen? Dit ivm een meubel dat we willen plaatsen, dan wordt 'ie er meteen uitgehaald en dat is ergens ook zo zonde.
Ik zit ook nog met die stripjes in mijn maag. Als je die niet laat doen kijk je zo tegen een ongeglazuurd randje aan van de tegels. Of is hier nog een oplossing voor om dat naderhand weg te werken??

Alle tips zijn welkom, wij willen een praktische en niet al te prijzige badkamer. We zijn op zich wel handig, maar hebben dus geen ervaring met het verleggen van leidingwerk, maar we raken er steeds meer van overtuigd dit toch wel te kunnen, dus gaan we het bad gewoon zelf plaatsen.. we hebben nog een aantal maanden om ons hier goed in te verdiepen uiteindelijk.

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#79 Bericht door roy en kiona » 17-05-2011 21:22

Bad zelf plaatsen kan vast, maar dan moet je wel bij leiding werk kunnen en als er een dek vloer over heen licht en tegels kom je daar niet meer bij!
Overleg eens goed met het maken van de badkamer.
Wij hebben heel wat dingen laten vervallen die goedkoper kunnen als we zelf doen, maar wij vonden uitstraling (tegel werk, bad, douche muur enz) wel belangrijk om te houden.
Kost nog steeds 6000,- (met wc er bij) en dan moeten we los nog denk ik wel 1500,- bij leggen maar dan is hij ook wel echt zoals wij willen en we hebben ook wel van meer gehoort dat je badkamer ong net zo duur is als je keuken dus dat wel wat kost.
Hoop dat jullie er een beetje uit komen.

Groetjes Roy en Kiona
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#80 Bericht door Erwin » 17-05-2011 21:26

Wij hebben die hoekstripjes gezien en het zijn niet van die ronde hoekjes maar nette en straks hoekprofielen die vlak zijn.

In dit of een ander topic is al vaak gesproken over het wel of niet mogen weglaten van een wastafel, weghalen en afdoppen is dus niet mogelijk. Hierdoor heb je stilstaand water en kan er de legionella-bacterie ontstaan (dit risico willen ze niet lopen)
Er is wel een mogelijkheid om bij hen een badmeubel aan te schaffen, nadeel hiervan zijn....kosten.

Wij hadden toen ook gevraagd om de leidingen van het bad af te doppen...niet dus, werd niet gedaan.

Ik ga er van uit dat ze deze regeling blijven handhaven voor hun zelf.

Je kan in principe gewoon de wastafel laten zitten, een nieuwe wastafel heeft vaak dezelfde boorgaten als de bestaande mits je natuurlijk een brede of een echt afwijkende wastafel wilt.

Het verplaatsen van de radiator in de badkamer is kosteloos, in iedere andere ruimte rekenen ze een prijsje voor. Goed bedenken wat je wilt doen dus.

(NB. dit was bij SK1 het geval, hoe dat allemaal precies in de andere SK's geregeld is/wordt weet ik niet)
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Plaats reactie

Terug naar “Badkamerleveranciers”