Singelkwartier 3

Hoe vergaat het in de voortgang van de bouw.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jarno en Suzanne
Nieuw
Nieuw
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-09-2011 11:16

#191 Bericht door Jarno en Suzanne » 14-02-2012 18:05

Hallo,

Wij hebben inmiddels ook post ontvangen over de oplevering van ons huis :-) Daarbij zat ook een formulier van de Nuon voor gas, water en licht. Nu vroeg ik me af of ik dit formulier zo blind in moet vullen, of dat ik op energieleveranciers moet gaan vergelijken enzo? Het zal dan alleen gaan om de stroom denk ik, want gas hebben we niet en water moet bij de Nuon blijven ivm stadswarmte toch? Of moet de stroom ook bij Nuon blijven? Iemand die dat weet?

Alvast bedankt...

Groeten Jarno
Jarno & Suzanne | Singelkwartier 3 | Bouwnummer 175 | Dianaplantsoen 74

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#192 Bericht door roy en kiona » 14-02-2012 21:14

Water is bij vitens, stadswarmte en energie is dan bij nuon.
Ik heb nuon en vitens van te voren gebeld.
Voor vitens was dat niet nodig op dag van oplevering neem je de standen op en kan je dez door bellen.
Nuon is wel handig om van te voren te bellen dan ben je ingeschreven en krijg je mailtje om standen mee door te geven.
Hoop dat zo goed komt.

Groetjes Roy en Kiona
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#193 Bericht door Erwin » 14-02-2012 23:11

Stroom hoef je niet persé bij de NUON af te nemen, kan ook bij bv. Oxxio e.d.

Het handigst is gewoon de stadswarmte en stroom eerst via de NUON te doen en dan naderhand eens bekijken of je wilt overstappen, vaak nemen ze de restschuld op zich want men wilt u graag als klant hebben.
Water zoals eerder is beschreven bij de Vitens (geen andere aanbieder)
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Medie&Huib
Brons
Brons
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-05-2011 09:05

#194 Bericht door Medie&Huib » 28-02-2012 07:54

Hallo Buren!

Even een vraagje aan de mensen die hun huis (net) hebben opgeleverd.
Wij hebben een bouwkundige van Eigen Huis aangevraagt om mee te lopen bij de sleutel overdracht.
Nu hebben we gisteren de vooroplevering gehad en we verwachten eigenlijk niets geks.
Nu vraag ik me af hoe het bij jullie is gegaan met de sleutel overdracht? Hebben jullie wel iemand mee gehad (een bouwkundige) en zijn er in het rest van het blok nog gekke dingen ontdekt? of dingen die niet kloppen?
Wij twijffelen eigenlijk of het nog wel nodig is (en het zou natuurlijk weer genoeg geld schelen).
Ik hoor graag jullie verhalen!

Groetjes Medie
SK3 bouwnummer 176!

ceelenblokker
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 02-01-2011 13:57

#195 Bericht door ceelenblokker » 28-02-2012 08:06

Hoi Medie,

Wij hebben heel veel baat gehad bij Eigen Huis. Die zien toch dingen die wij als leek niet ziet.
Ik zou zo iemand zeker mee laten lopen. Heeft bij ons een hoop narigheid voorkomen.

Groetjes,

Daniël
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 136 | Polluxstraat 144

Medie&Huib
Brons
Brons
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-05-2011 09:05

#196 Bericht door Medie&Huib » 28-02-2012 13:50

Hallo Daniel.

Zou je kunnen vertellen wat hij onder andere heeft gezien en heeft kunnen voorkomen?

Groetjes Medie
SK3 bouwnummer 176!

ceelenblokker
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 02-01-2011 13:57

#197 Bericht door ceelenblokker » 28-02-2012 14:01

Hoi Medie,

Bij ons waren het weliswaar kleine dingetjes, maar als je daar zelf achteraan zou moeten is dat niet fijn.
Het betrof bijvoorbeeld krassen in het raam op de voorslaapkamer (hadden we zelf nog niet eens gezien) en kleine beschadiging van de schuurdeur en een stukje niet afgewerkte dekvloer bij het toilet beneden.
Die persoon van Eigen Huis vertelde direct aan de uitvoerder wat er scheelde en er werden direct mannetjes op gezet. Erg fijn.

Groetjes,

Daniël
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 136 | Polluxstraat 144

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#198 Bericht door Domi » 04-03-2012 11:22

Hoi hoi,
Bij ons waren er bij de vooroplevering ook bijna geen punten, maar wij hebben toch iemand van VEH bij de oplevering gehad.
Die heeft nog aardig wat kleine dingen gevonden die de uitvoerder en wij niet hadden gezien bij de vooroplevering. Onder andere het dak op de slaapkamer, daar zat iets niet helemaal goed. Dit werd ter plekke verholpen en anders had hier later nog wel eens een lekkage van kunnen komen. Verder een raam dat niet goed afgesteld was, een kras in het raam, een beschadiging bij één verwarming, kleine stukjes die niet geverfd waren bij de kozijnen (dan kun je dus later sneller houtrot krijgen). Er werd steeds meteen gebeld door de uitvoerder en dan kwam er meteen iemand om het op te lossen.
Bovendien gaf degene van VEH die onze oplevering deed ook heel veel handige tips over de woning. Ammonia proef om het riool op lekken te controleren, de badkamerdeur aan de onderkant schilderen tegen afbladderen, turtle wax op de verwarming op de badkamer tegen het roesten en ga zo maar door.
Kortom, bij ons waren er niet echt veel bijzondere dingen. Alleen maar kleine dingetjes en handige tips. Maar wij vonden het het extra geld dat het kostte meer dan waard!
Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Plaats reactie

Terug naar “Voortgang”