Opleveringsdatum Singelkwartier 1

Woning opgeleverd en nu?
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Luke & Marieke
Nieuw
Nieuw
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-11-2010 00:07

#71 Bericht door Luke & Marieke » 15-04-2011 13:51

Hallo buurman! (sultani)

Heb je Markwin hier al over gesproken? Wij zijn erg benieuwd naar zijn reactie hierop, aangezien hij letterlijk tegen ons heeft gezegd dat het aan de riolering lag...

Is het echt alleen de veiligheid/bouwomgeving dan is dit iets wat ze al een jaar geleden hadden kunnen weten en lijkt ons dit een kwestie van goede (of slechte) planning...

Luke en Marieke

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#72 Bericht door Erwin » 15-04-2011 14:16

Net (10 minuten geleden) contact gehad met Markwin Evers.

Hij kon mij het volgende vertellen over het geheel, dit is dus wat hij had doorgekregen van derden (de VPA is dus niet verantwoordelijk voor de 'uitdagingen' die lopen)

[list=1]
[*]In het begin zijn er bouwtekeningen ontworpen die destijds definitief waren, hierop is de aanleg van de infrastructuur (rioleringen) gebaseerd. Tussentijds is er een nieuw ontwerp gemaakt van de infrastructuur die dus afwijkt van wat er gelegd is. Aan de lange zijde (dus van der Mey) zijn er ongeveer 10 aftakkingen te weinig t.o.v. het aantal woningen. De hoofdrioolleiding zou wel op de goede plaats liggen.
Of dit ook van toepassing bij de andere type woningen was bij Markwin niet bekend.

Dit probleem is dus rond de dag van de laatste kijkersdag bekend geworden, vraag mij niet waarom toen pas en niet eerder. Dat antwoord zullen we niet zo snel krijgen.
Wel ben ik van mening dat ze dit veel eerder hadden kunnen constateren en niet aan het 'bijna' eind van de bouw.

[*]De gemeente doet dus niet 'enthousiast mee' m.b.t. de bestrating / riolering / NUTS-bedrijven. De gemeente schijnt de beslissende partij te zijn die beslist of en wanneer er opgeleverd gaat worden. M.b.t. de veiligheid voor de toekomstige bewoners willen ze dat opgelost zien worden m.b.t. het bouwverkeer. De bouw houd natuurlijk geen rekening met 'spelende kinderen', ze moeten immers hun werk kunnen uitvoeren.
Mijn mening is dat ze dan eventueel ook hekken kunnen plaatsen ter afscherming van de bouw / leefbaar gebied.

Dit geldt dus ook voor de bestrating en dat de BAM geen bestrating wilt i.v.m. het bouwverkeer, deze zouden de bestrating kunnen beschadigen.
[/list:o]

Gerritsen Bouwgroep schijnt met de bouw op schema te lopen en zitten ruim binnen de 200 werkbare dagen, ze zijn dus afhankelijk van de gemeente Arnhem. Ook Gerritsen Bouwgroep ziet liever dat de woningen opgeleverd worden want dan kunnen zij ook verder met hun overige werkzaamheden e.d.

Het lijkt mij nu ook verstandiger om het antwoord van Gerritsen Bouwgroep af te wachten en niet diverse verschillende berichten te gaan plaatsen (voorgaande berichten en dit bericht komt overeen met de antwoorden die zijn gegeven), het plaatsen van verschillende - niet aansluitende berichten kan misschien meer verwarring en irritaties opleveren.

Oh ja, als we de gemeente hierop willen aanspreken dan kan ik alvast aangeven dat dit weinig resultaat zal gaan bieden. Zij zijn immers de beslissende partij in dit geheel.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#73 Bericht door BarbaraJolanda » 15-04-2011 14:31

Ik wordt hier erg moe van. Ze zijn dus met het vingertje naar elkaar aan het wijzen. Ook de gemeente wist van te voren dat wanneer de woningen van sk1 opgeleverd worden, er nog volop bouwverkeer aanwezig is. En die kunnen idd geen rekening houden met evt spelende kinderen.

Als ik zelf kinderen zou hebben gehad, had ik ze ook niet buiten het hofje laten spelen, zolang er in de omgeving nog volop gebouwd wordt. Hier ligt toch ook de verantwoording van de bewoners zelf. Of zie ik dat verkeerd.

Ben benieuwd of ze een oplossing kunnen vinden. Ik heb geen zin om nog langer te gaan wachten. Het hele plan is pas in 2015 helemaal klaar (inclusief winkelcentrum). Daar gaan je 200 werkbare dagen.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#74 Bericht door Erwin » 16-04-2011 13:40

Buurtjes,

Ik heb vandaag antwoord gekregen op de door ons verzonden brief (lees eerdere berichten) d.d. 13-04-2011.
Aangezien onze huidige buurtjes deze niet hadden ontvangen vandaag ga ik er even van uit dat deze brief niet naar iedereen is verstuurd.

Zie hieronder de brief:

[url=http://dl.dropbox.com/u/1506050/Singelk ... wgroep.pdf]110415 Reactie Gerritsen Bouwgroep[/url]

Lees het even goed door, houd er rekening mee dat de vermelde weken dus nog even 'voorlopig' is en dat we op korte termijn de definitieve uitnodigingen kunnen gaan ontvangen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Singelkwartier62
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 07-09-2010 10:36

#75 Bericht door Singelkwartier62 » 16-04-2011 18:52

bedankt voor de update Erwin
Sandra, Dirk, Kylian & Manuel
Castorstraat 144 6846 XB Arnhem

BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

#76 Bericht door BobbyLianne » 16-04-2011 19:41

Hoeveel weken vertraging levert de voorlopige prognose van de opleverdata nu op? Welke weken zouden de woningen in eerste instantie opgeleverd worden?
We zijn benieuwd wanneer onze woning opgeleverd wordt en of dit voor ons ook een vertraging betekent.
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#77 Bericht door Erwin » 16-04-2011 21:23

Wat wij hier hebben ontvangen staat zeer waarschijnlijk los van jullie opleveringen maar een definitief antwoord zal de bouwgroep of de VPA jullie kunnen geven.
Op dit moment geldt dit alleen voor SK1.
Onze oplevering schuift gemiddeld zo'n 3 á 4 weken op maar dit hoeft niet voor jullie te gelden.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#78 Bericht door Sylvia » 17-04-2011 20:19

[color=indigo]@ Bobby/Lianne: Voor mijn woning is het 4 weken.

@Erwin: Thanks voor het posten van de brief. Vind het een hele nette brief. En snel gereageerd ook.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#79 Bericht door Melvin » 17-04-2011 21:38

Thnx voor de update Erwin.

Het enige wat ik mezelf afvraag: waarom zit er tussen de oplevering van bouwnr 79 t/m 76 en 74 t/m 70 twee weken, terwijl bij de overige opleverdata één week wordt gerekend. Iemand enig idee?
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

week er tussen

#80 Bericht door Palantiri » 19-04-2011 09:05

In week 22 valt op donderdag 2 juni Hemelvaart en hebben de meeste bedrijven vrijdag 3 juni vrij.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Plaats reactie

Terug naar “Oplevering”