Over 10/11 maand.....

Woning opgeleverd en nu?
Bericht
Auteur
Bouwnummer 86
Brons
Brons
Berichten: 12
Lid geworden op: 15-09-2010 18:59

Oplevering

#21 Bericht door Bouwnummer 86 » 29-09-2010 10:41

Ook wij zijn erg benieuwd naar wat de (verwachte) opleverdatum gaat worden. Het verbaast me dat er kennelijk verschillende data zijn genoemd door de diverse makelaars. 'Onze' makelaar (Willemsen), had het over '200 werkbare dagen', gerekend vanaf begin juli.
Persoonlijk zegt de term 'werkbare dagen' mij vrij weinig, maar het uiteindelijke verhaal was: medio juni/juli. Een en ander zou mede afhangen van het feit of er al dan geen strenge winter komt etc.
De makelaar gaf wel aan dat de verwachting van Gerritsen is dat de huizen wind- en waterdicht zijn voordat de winter komt, dus dat er dan gewoon doorgewerkt kan worden aan de binnenkant.
Ik weet niet of er al mensen zijn die een brief van Gerritsen of van Rhynstroom hebben gehad over een eventuele opleverdatum, maar wij dus (nog) niet.
Ik moet zeggen dat ik de informatievoorziening voor wat betreft de voortgang van de bouw tot nu toe niet geweldig vind.
Wij wonen op het moment in Duitsland en de informatie die we tot nu toe hebben over de voortgang van de bouw is uitsluitend afkomstig van dit forum! Blijven posten dus! :)

Willem (nummer 86)
Willem / Elvira / Luna / Mia
Bouwnummer 86, Auroraplantsoen

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#22 Bericht door Erwin » 29-09-2010 12:48

Het enige wat ik op dit moment weet is de info die ik van de projectontwikkelaar Rhynstroom heb gekregen (de laatste keer dat ik hem sprak over het gedoe over de anti-spec beding)
De planning die hij had staan was (eind) april. Of dit haalbaar zal zijn is natuurlijk afhankelijk van wat voor winter we krijgen en of de huizen water en wind dicht zijn.
Volgens mij zouden ze het wel voor elkaar moeten kunnen krijgen om dit voor de winter voor elkaar te hebben.

In november zouden we ook een informatieavond krijgen voor de bewoners met Rhynstroom erbij, ik vermoed dat we dan wat meer informatie krijgen over de stand van zaken tot nu toe en verder.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#23 Bericht door Sylvia » 29-09-2010 16:00

[color=indigo]Het verschil in opleverdata die genoemd worden is het verschil tussen de planning die de aannemer zelf heeft gemaakt en de datum/maand die ze doorgeven aan de bewoners. Voor dat laatste houden ze een (behoorlijke) slag om de arm, omdat ze anders eventueel boetes/sancties opgelegd kunnen krijgen als ze die datum niet redden. Ze gaan er dus zelf vanuit dat ze het in april klaar hebben, maar als we een strenge winter krijgen gaat ze dat misschien niet lukken. Vandaar dat naar buiten toe meestal juni/juli wordt gecommuniceerd.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Maarten&Femke
Zilver
Zilver
Berichten: 57
Lid geworden op: 07-09-2010 17:24

#24 Bericht door Maarten&Femke » 02-10-2010 11:48

Het gaat inderdaad om 220 werkbare dagen.
Dat betekent ook dat wanneer er een strenge winter komt en zij dan niet kunnen werken, dit dus ook geen werkbare dagen zijn en deze er dus niet vanaf getrokken worden.
Zo schuift het dus steeds een beetje op....

Duimen voor een milde winter dus, of dat zij alles buiten klaar hebben!!

Ach en mij maakt het ook niet zo veel uit, ik kan toch tussen april en begin juli niks doen :-)
Singelkwartier 1, bouwnummer 58, Van der Mey

Plaats reactie

Terug naar “Oplevering”