Notaris

Heb je algemene vragen over het Singelkwartier stel ze dan hier.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

Notaris

#1 Bericht door Vir&Ell » 07-09-2010 17:19

Hallo Allemaal,

Weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen maar zijn jullie al naar de notaris geweest? Wij namelijk nog niet vinden het wel lang duren.

Groetjes

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#2 Bericht door Erwin » 07-09-2010 17:22

Nou, heel toevallig zijn wij vanmiddag gebeld door de notaris en hebben over 2 weken de afspraak om de boel te gaan ondertekenen.
Ik had begrepen dat er nogal een drukte was maar ze zijn nu bezig om de afspraken te maken.

Ik kreeg als tip door van onze adviseur om na 10 september zelf even te bellen als je nog niets gehoord had, het gaat immers wel over de bouwrente die je moet gaan betalen dus hoe eerder hoe beter.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

reactie

#3 Bericht door MarlijnIngrid » 07-09-2010 17:31

Dag allemaal,

Wij hebben ook nog weinig vernomen van de notaris. Wij willen in ieder geval graag beide aktes (woning + hypotheek) tegelijkertijd laten passeren.
Hierbij hebben we aangegeven dat we dit uiterlijk eind september of begin oktober willen doen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de bouwrente voor iedereen zo op gaat lopen. Dit zijn alleen maar extra verdiensten voor de aannemer.
Immers de bouwgrond kan door hen zo doorverkocht worden aan de verkopers.

Ik zou zeker ook adviseren om er zelf bovenop te zitten. Zelf willen wij ook bellen als we medio september nog geen reactie hebben ontvangen.

Groet,

Ingrid
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#4 Bericht door Ronald » 07-09-2010 20:05

Wij gaan morgen (8 september) naar de notaris voor de hypotheek en de woning. Bij de makelaar was destijds tegen ons gezegt dat je de hypotheek binnen 2 maanden geregeld moest hebben. dus onze offerte liep maar tot en met 8 september. Als we de hypotheek offerte wouden verlengen zou dat 0.5% van totale hypotheek zijn dus we hadden nogal haast om een afspraak te maken en na veel bellen kunnen we dus morgen de overdracht doen. :D

De bouwrente voor de grond was bij ons nu +- 1250 euro

groet,

Ronald
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#5 Bericht door BarbaraJolanda » 07-09-2010 20:30

Hallo,

Wij gaan vrijdag 17-9 naar de notaris. De akte van levering en en de hypotheek akte zullen dan passeren. Bij ons was de offerte 3 maanden geldig.
Wat ik me ook nog afvraag: hebben jullie al de voorwaarden met betrekking tot maatschappelijk verantwoord eigendom (MVE) ontvangen. In de brief die wij van de notaris hebben gehad, werd medegedeeld dat in de koopakte een artikel niet was opgenomen m.b.t. het anti-speculatiebeding. Dit wordt nu in de akte van levering opgenomen.
Ik vraag me echt af of ze dit wel mogen doen. Als het bij alle woningen die in schuytgraaf gebouwd worden, wordt toegepast, waarom stond het dan niet in ons koopcontract.
Volgens de makelaar hadden ze dit bij het controleren van het koopcontract aangegeven en dit beding was nu niet van toepassing.

Heeft iemand hier een idee over?


Groetjes
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#6 Bericht door Erwin » 07-09-2010 20:43

Wij gaan op 20-09 naar de notaris om alles te ondertekenen.
Ook de brief waar jij over spreekt hebben wij ontvangen maar ik heb doorgekregen van onze adviseur dat hij ook aanwezig is/mee gaat naar de ondertekening.
Van te voren krijgen zij ook de stukken toegezonden om voor de ondertekening alles nog even door te nemen of er nog gebreken en/of misstappen in zitten.
Zij weten natuurlijk waar op te letten, wij komen deze zaken niet geregeld tegen en hebben er toch wat minder kijk op.

Dus probeer af te spreken dat je adviseur meegaat tijdens de ondertekening.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#7 Bericht door BarbaraJolanda » 07-09-2010 20:54

Ik werk zelf in de financiele branche en mijn tussenpersoon krijgt de stukken ook van te voren. De hypotheekakte en de akte van levering worden ook tijdens de tekenafsrpaak samen met de notaris doorgenomen, het gaat mij om de voorwaarden die aan het anti-speculatiebeding verbonden zijn.
Indien je de woning binnen 5 jaar verkoopt moet je 15.000 euro betalen. Maar wat als een van de personen overlijdt, en de nabestaande wilt verhuizen omdat de woning te groot is, of als je uit elkaar gaat en de woning dus wel moet verkopen, omdat 1 persoon niet de hypothek kan dragen. Dan wil je dus echt geen claim aan je broek hebben.

Ik heb met deze zaken dagelijks te maken in mijn werk en wil het vwb de hypotheek en vastlegging goed geregeld hebben. Vandaar dat ik ook de voorwaarden 4 weken !!! geleden bij de notaris heb opgevraagd. Helaas heb ik nog steeds niks ontvangen, maar daar wordt aan gewerkt.

Echt goed idee dit forum. Zo hoor je nog eens wat..
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#8 Bericht door Ronald » 07-09-2010 21:13

Voor zover wij weten hebben wij geen anti-speculatiebeding. Wel raar. Welke makelaar hebben jullie? Misschien ligt daar het verschil in contracten?
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#9 Bericht door BarbaraJolanda » 07-09-2010 21:33

[quote="Ronald en Yvette"]Voor zover wij weten hebben wij geen anti-speculatiebeding. Wel raar. Welke makelaar hebben jullie? Misschien ligt daar het verschil in contracten?[/quote]

Het koopcontract wordt vanuit de aannemer en deelnemende partijen opgesteld. In heel Schuytgraaf wordt dit beding in het koopcontract gezet. Als jullie geen aparte brief hebben ontvangen, dan heb je geluk. Wij hadden Strijbosch en Thunissen.

Gr Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#10 Bericht door MarlijnIngrid » 07-09-2010 21:56

Voor zover bekend hebben wij nog niets gehoord over het anti-speculatiebeding.
Mochten we hier nog aanvullende informatie over krijgen, dan zullen we dit ook eens goed nagaan.

Voor het tekenen zullen wij de stukken in ieder geval door een bevriende notaris laten checken.
Bijzonderheden posten we uiteraard.
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”