Notaris

Heb je algemene vragen over het Singelkwartier stel ze dan hier.
Bericht
Auteur
Gast

#71 Bericht door Gast » 14-09-2010 17:11

Moet eerlijk zeggen, ik (wij) ben (zijn) dus stik benieuwd. Hoe het nu precies zit........

Peter en Janne
Brons
Brons
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-09-2010 16:09

#72 Bericht door Peter en Janne » 15-09-2010 19:41

Hallo allemaal,

Vandaag zijn wij naar de notaris geweest! het huis is nu dus echt van ons, althans de grond met fundering :D :D hahah.
Ze hebben ons verteld dat het verhaal anti-speculatiebeding niet voor ons van toepassing is, maar waarschijnlijk voor een ander kwartier. :? of zoiets.
Ze gaven aan het er vandaag nog over gehad te hebben.
Weet het niet zeker maar dit is ons verteld

Groeten Janne en Peter

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#73 Bericht door Erwin » 15-09-2010 19:50

In ieder geval gefeliciteerd.
Aangezien jullie ook een De Klerk hebben zal ik zeker even opletten tijdens het ondertekenen volgende week.
Ik weet in ieder geval dat een andere bewoner van De Klerk die niet heeft hoeven te tekenen.

Bedankt voor deze info.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#74 Bericht door Ronald » 15-09-2010 20:27

Gefeliciteerd Peter en Janne! Voelt goed he :D :wink:
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#75 Bericht door Palantiri » 15-09-2010 21:51

Ik heb vandaag de Woningborg gebeld omdat ik nog steeds geen certificaat heb ontvangen. Ik bleek niet bekend in het systeem. De makelaar moet je aanmelden en dat was volgens deze dame niet gebeurd. Vervolgens heb ik Strijbosch Thunissen gebeld. En inderdaad hadden zij net die ochtend door gekregen dat bij het doorgeven van de gegevens van een aantal toekomstige bewoners er in de communicatie iets fout is gegaan. Waar de fout lag konden ze niet zeggen. Maar de gegevens zouden opnieuw verstuurd worden en dan zullen ook de andere bewoners hun certificaat ontvangen. Voor de passage bij de makelaar is het voldoende als Woningborg aangeeft dat er Woningborg Garantie- en waarborgregeling van toepassing is.
Als het goed is zou alles binnen een week nu in orde komen. Ik ga de 23e tekenen, dus maandag zou de makelaar nog een check doen of alles nu wel in orde is. Zelf maar even achteraan bellen maandag...
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#76 Bericht door Vir&Ell » 15-09-2010 22:53

Erg vaag allemaal:S

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#77 Bericht door BarbaraJolanda » 15-09-2010 22:54

Communicatie blijft voor sommige erg moeilijk
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Singelkwartier 67
Zilver
Zilver
Berichten: 58
Lid geworden op: 07-09-2010 10:02

#78 Bericht door Singelkwartier 67 » 16-09-2010 11:06

Wij hebben van de week de stukken van de notaris gehad, en hier stond dat beding wel in dat we binnen 5 jaar niet boetevrij kunnen verkopen. We hadden hier verder geen toelichting over gehad, dus hebben we de notaris gebeld. Dit stuk hoorde niet bij onze woning...dus een foutje van de notaris en het stuk is er daarom weer uitgehaald. dus voor iedereen wel belangrijk om het even te controleren!
Castorstraat 154 6846 XB Arnhem

Gast

#79 Bericht door Gast » 16-09-2010 18:26

Slordig van de notaris!!!!

OF moet ik zeggen: "uitgekookt". Wie niet leest, wie niet weet en dan kunnen we erop verdienen....... :evil:

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#80 Bericht door Erwin » 16-09-2010 18:56

Vandaag de stukken van de notaris ontvangen, wat een leesvoer zeg. Bij ons staat dus wel het stuk vermeld van het MGE (anti-spec) en heb hierover contact gehad met Rhynstroom.
Ik probeer het zo duidelijk mogelijk te verwoorden en hoop dat ik het goed formuleer.

Enkele woningen/grond van het Singelkwartier is goedkoper aan/verkocht aan Rhynstroom door de gemeente, voor deze woning hebben ze dus een MGE opgesteld, dat was een vereiste vanuit de gemeente. Dit had in het koopcontract opgenomen moeten worden maar dat is dus fout gegaan, vandaar dat men dit dus nu in de akte van levering hebben geplaatst.
Dat niet iedereen zo'n schrijven heeft gehad kan dus wel kloppen en het betreft maar voor enkele woningen van het type De Klerk (welke andere dat waren gaven ze niet aan, in ieder geval die van ons wel), in de toekomstige kwartieren 2 t/m .... komt dit ook voor. Het is wel verstandig om zelf even te kijken/door te lezen of dit ook in de akte van levering staat van jullie woning of koopovereenkomst, anders moet je even bellen met de Rhynstroom en vragen naar de heer van Ree.

Ik heb aangegeven aan de heer van Ree dat dit niet de eerst fout is die er in in geslopen, wij worden vanaf het begin al geconfronteerd met fouten zoals zaken die eerst wel en nu niet opgenomen zijn en de verkeerde gegeven informatie op de infodagen, website en flyers. Daarvoor boden ze meteen hun excuses aan maar konden er nu niets meer aan doen.

Tevens heb ik gevraagd of ze eventueel bereid waren om zich te mengen in de discussie in dit topic, dit doen ze dus niet. Dat is een stelregel bij hen anders zou de kans bestaan dat ook hierdoor weer verschillende zaken misschien door een ieder verkeerd opgevat zou kunnen worden. Dit wilde ze liever gezamenlijk doen.

Daarmee gaf hij ook meteen aan dat in de maand november de kopers/bewoners van het Singelkwartier een uitnodiging zouden krijgen om op een informatieavond te komen waarbij een ieder zich mag uitleven op het vragen stellen en eventuele discussies kan aangaan.

Ik hoop dat hiermee wat duidelijkheid is gekomen in dit hele gebeuren.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”