Notaris

Heb je algemene vragen over het Singelkwartier stel ze dan hier.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#51 Bericht door BarbaraJolanda » 10-09-2010 22:26

[quote="Amy"]fijne trouwdag gewenst![/quote]

Dank je wel. Het eten was errug lekker.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#52 Bericht door BarbaraJolanda » 10-09-2010 22:26

Wie is er ook door de notaris gebeld?
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#53 Bericht door Erwin » 10-09-2010 22:31

Als je dit topic doorleest zie je dat er al een aantal mensen zijn gebeld door de notaris. Ook wij zijn deze week gebeld en gaan daar 20 september heen.
De meeste onder ons zijn volgens mij deze week gebeld door hen en sommige hebben al getekend.

Ik kreeg vorige week als tip mee, dat mochten we de 10e niet gebeld zijn door de notaris, wij zelf even contact met ze op moesten nemen maar zover heeft het voor ons niet hoeven te komen.

Of doelde je op een antwoord m.b.t. anti-speculatiebeding, zo ja dan heb ik je vraag even verkeerd begrepen.

PS. Nog gefeliciteerd met de trouwdag!!
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#54 Bericht door BarbaraJolanda » 10-09-2010 22:39

[quote="Erwin"]Als je dit topic doorleest zie je dat er al een aantal mensen zijn gebeld door de notaris. Ook wij zijn deze week gebeld en gaan daar 20 september heen.
De meeste onder ons zijn volgens mij deze week gebeld door hen en sommige hebben al getekend.

Ik kreeg vorige week als tip mee, dat mochten we de 10e niet gebeld zijn door de notaris, wij zelf even contact met ze op moesten nemen maar zover heeft het voor ons niet hoeven te komen.

PS. Nog gefeliciteerd met de trouwdag!![/quote]

Thnx

Ik bedoelde eigenlijk met die vraag of de mensen die de klerk hebben gekocht gebeld zijn door de notaris ivm het anti spec beding. De notaris kan hem er niet uithalen omdat rhynstroom hem er in wilt hebben. Maar de notaris is het niet eens met de gang van zaken en wilde ons standpunt weten en daar waar nodig steun geven. Rhynstroom wilde dat de notaris een mail stuurde naar iedereen, maar ze hebben gekozen om iedereen te bellen.

In mijjn hoofd had ik het wel zo bedacht, maar dit kwam er niet uit. Hahahaha
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#55 Bericht door Erwin » 10-09-2010 22:45

Ah zo, dat dacht ik al.

Nou, wij zijn nog niet gebeld door de notaris maar dat zou natuurlijk volgende week ook kunnen gebeuren.
Ik wil best mijn mening hierover geven aan hen dus laat ze maar even bellen.

Aan de ene kant begrijp ik de insteek wel van die bepaling maar als ze dit al eerder hadden aangegeven dan wisten we waar we aan toe waren. Nu worden we dus verrast door een bepaling die ze ergens anders in willen schuiven omdat ze het 'even vergeten' waren. Een getekende overeenkomst mag immers niet meer gewijzigd worden.
Nu zijn wij toch niet van plan om de woning binnen de gestelde periode van de hand te doen maar de gang van zaken en hoe men dit gaat regelen kan ik niet volledig in mee gaan.

Dit is dus een probleem van de andere partijen en niet die van ons maar ze willen ons hier wel in gaan betrekken lijkt mij.

Maar we wachten af of we gebeld worden hierover, indien dat gebeurt dan zal ik dat laten weten.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#56 Bericht door Vir&Ell » 11-09-2010 00:03

De notaris heeft ons daar niet over gebeld. Ik heb heel vaak zelf moeten bellen.

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#57 Bericht door Ronald » 11-09-2010 02:09

Onze hypotheekadviseur kon mij wel vertellen dat zo'n anti spec beding de waarde van je huis wel verhoogd (vraag me niet waarom :wink: ). Hij zei dat zodra je dan de sleutel in het slot steekt van het huis, de waarde met 20.000 euro stijgt. Misschien wel een beetje overdreven, maar het zijn zijn woorden :wink: .

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#58 Bericht door Vir&Ell » 11-09-2010 19:08

Wij hebben vandaag de concept stukken gehad omdat wij volgende week maandag moeten. Dat stuk wat Barbara en Jolanda hadden getypt staat er alleen in en niks over als je overlijd of uit elkaar gaat.

Maarten&Femke
Zilver
Zilver
Berichten: 57
Lid geworden op: 07-09-2010 17:24

#59 Bericht door Maarten&Femke » 12-09-2010 22:58

Ik zie net deze topic pas en schrik er toch even van!
Onze makelaar (willemsen) heeft ook tegen ons gezegd dat we de woning niet boetevrij voor oplevering mogen doorverkopen, maar dat wij daarna vrij zijn om te doen met de woning wat we willen.
Lekker verhaal dat ze daarna er maar van alles tussen kunnen stoppen!

Wij hebben ook achter de notaris aan moeten gaan, maar toen gaven ze aan dat we al op het lijstje stonden om gebeld te worden. hmm...
Dat zij niet eerder gereageerd hebben kwam doordat de bouwvergunningen(vanwege de bouwvak) nog niet waren doorgekomen en daar moesten zij op wachten.
Maar goed, donderdag heeft Maarten de notaris nog gesproken en deze heeft hier niks over gezegd. Kan het misschien zijn dat het dan alleen bij de Klerk voorkomt?? (ik zie dat verder niemand het er over heeft)
Wij wachten wel af, maar we zijn in ieder geval gewaarschuwd!! Bedankt en we houden jullie ook wel op de hoogte, mochten we meer te weten te komen!
Singelkwartier 1, bouwnummer 58, Van der Mey

Amy
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 08-09-2010 10:14

#60 Bericht door Amy » 13-09-2010 13:01

Die anti spec. is na het doorlezen hiervan idd alleen voor de Klerk.
dus geen zorgen Femke!
Amy, Melvin en Kian
nr 072

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”