Notaris

Heb je algemene vragen over het Singelkwartier stel ze dan hier.
Bericht
Auteur
BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#31 Bericht door BarbaraJolanda » 08-09-2010 14:12

[quote="Melvin"]Het beding valt onder de wettelijke regeling van het boetebeding, artikel 6:91-94 van het Burgerlijk Wetboek. Alles in redelijkheid en billijkheid, bij een scheiding, overlijden of onteigening gelden andere voorwaarden.[/quote]

Prima dat er dan andere voorwaarden gelden, maar dan wil ik die voordat ik wat teken, wel gezien hebben. Zijn ze wettelijk ook verplicht om het op voorhand te overhandigen.
Ik wacht vanmiddag even af.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#32 Bericht door Melvin » 08-09-2010 14:28

Nogmaals, zoals ik het interpreteer. Houd je ons op de hoogte?
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#33 Bericht door MarlijnIngrid » 08-09-2010 14:40

Even nog een reactie van bevriende notaris op mijn vraag of het überhaupt nog mag gewijzigd worden na ondertekening koop- en aannemingsovereenkomst:

[i]"Uiteraard kan dit niet!

Als deze voorwaarde een reden voor jullie zou zijn om dit huis niet te kopen, moet je dit uiteraard meteen aangeven.
Aangetekende brief naar aannemer en notaris dat jullie niet (zondermeer) akkoord gaan met deze toevoeging, omdat deze bepaling bij het ondertekenen niet aan jullie bekend was, jullie hierover niet zijn geïnformeerd. Dit is een voorwaarde is die dusdanig zwaarwegend is dat jullie wellicht (indien bekend met de voorwaarde) hadden besloten niet tot aankoop van de woning over te zijn gegaan.

Jullie hebben een overeenkomst getekend terwijl niet alle voorwaarden aan jullie bekend zijn. Jullie hebben dus gedwaald over de inhoud van de overeenkomst.
Volgens mij zijn er dan twee mogelijkheden.
Of de verkoper laat deze bepaling bij jullie achterwege (is natuurlijk de beste oplossing!!).
Of jullie ontbinden de overeenkomst (als jullie er niet mee kunnen leven).
Deze mogelijkheden moeten uiteraard besproken worden met de verkoper."[/i]

Met andere woorden, zij geeft aan dat er bezwaar kan worden gemaakt als dit bij het tekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst niet bekend was.
Wij houden het even in de gaten. Vooralsnog hebben wij er zelf niets over gehoord, niet via makelaar, niet via notaris, niet via aannemer..
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#34 Bericht door BarbaraJolanda » 08-09-2010 16:25

Net met VEH gesproken.
Op het moment dat het b.v. vanuit de overheid opgelegd wordt aan de aannemen en projectontwikkelaar om dit beding op te nemen, kan je er niks tegen doen.
Maar als het een beding vanuit de aannemer en ontwikkelaar is (dus geen 3e partij) dan mag het niet. Dan hebben ze zich niet aan het contract gehouden en kan je daar dus wat tegenover stellen (wat MarlijnIngrid hierboven al zei).

Ik ga de brief vanavond nog ff goed doorlezen en het koopcontract. Wordt vervolgd....
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#35 Bericht door Vir&Ell » 08-09-2010 16:49

Net rhynstroom gebeld, en het kwam van de gemeente

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#36 Bericht door MarlijnIngrid » 08-09-2010 17:00

Als het van de Gemeente komt dan heeft dat ongetwijfeld te maken met de subsidies die verleend worden..
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#37 Bericht door Ronald » 08-09-2010 17:51

Wij hebben bij het eerste gesprek met de makelaar uitdrukkelijk gevraagd of er zo'n beding kwam en hij (Tom Melssen) gaf aan van niet.

Wij hebben vandaag getekend!! :D :D :D Wij zijn nu officieel de eigenaren van een klein stukje van de wereld! :D *Jeej* :D En een schuld voor de komende 30 jaar :shock:

De notaris was heel aardig en duidelijk. Alvast veel succes/plezier allemaal met tekenen in de komende weken! :D

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#38 Bericht door Sylvia » 08-09-2010 18:18

[quote="Ronald en Yvette"]Wij hebben vandaag getekend!! :D :D :D Wij zijn nu officieel de eigenaren van een klein stukje van de wereld! :D [/quote]

[color=indigo]Gefeliciteerd!!!! :mrgreen:
Bij mij loopt de hypotheekverstrekker moeilijk te doen, dus ik kan nog steeds niet naar de notaris. Ze willen namelijk op papier hebben dat er begonnen is met de bouw, omdat dit een van de opschortende voorwaarden is die in de overeenkomst worden vermeld. Zij dachten dat ik daar wel een brief van zou hebben gekregen, maar die heb ik dus niet. En nu loopt het een beetje vast.
Had Markwin maandag gebeld of hij misschien iets kon regelen en hij zou er navraag naar doen. Helaas heb ik hier nog niets over gehoord verder.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#39 Bericht door BarbaraJolanda » 08-09-2010 19:16

[quote="Sylvia"][quote="Ronald en Yvette"]Wij hebben vandaag getekend!! :D :D :D Wij zijn nu officieel de eigenaren van een klein stukje van de wereld! :D [/quote]

[color=indigo]Gefeliciteerd!!!! :mrgreen:
Bij mij loopt de hypotheekverstrekker moeilijk te doen, dus ik kan nog steeds niet naar de notaris. Ze willen namelijk op papier hebben dat er begonnen is met de bouw, omdat dit een van de opschortende voorwaarden is die in de overeenkomst worden vermeld. Zij dachten dat ik daar wel een brief van zou hebben gekregen, maar die heb ik dus niet. En nu loopt het een beetje vast.
Had Markwin maandag gebeld of hij misschien iets kon regelen en hij zou er navraag naar doen. Helaas heb ik hier nog niets over gehoord verder.[/color][/quote]

Vervelend dat ze dat willen hebben. De acceptatievoorwaarden zijn bij elke geldverstrekker weer anders, ook al vraag je hem met nhg aan. Mag ik vragen bij welke bank je het aanvraagt?

Gr. Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#40 Bericht door Sylvia » 08-09-2010 20:32

[color=indigo]Mijn hypotheek loopt via een hypotheekadviseur, dus ik zit niet bij een bank. Ik zit voor mijn hypotheek nu bij Aegon.

Ik hoorde van Markwin dat hij van een andere koper al had gehoord dat bij hen iemand (hypotheekverstrekker of notaris) vroeg om bewijs dat er meer dan 70% van de woningen verkocht zijn. Aegon is dus niet de enige die lastig doet.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”