Notaris

Heb je algemene vragen over het Singelkwartier stel ze dan hier.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#41 Bericht door Ronald » 08-09-2010 22:30

@ Sylvia

Dat echt balen! Vind het sowieso wel raar dat niemand nog een bericht heeft gehad van de aannemer over het beginnen van de bouw. Terwijl de bouw allang is begonnen. Officieel bericht zou wel fijn zijn... Vooral dus voor jou Sylvia.
Ik hoop voor je dat alles snel geregeld wordt! Ik zou Markwin snel weer bellen, ben er namelijk wel achtergekomen dat als je maar blijft "stalken", het toch wel iets sneller gaat (of het zit tussen mijn oortjes :roll: )
Succes en hou ons op de hoogte!!

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#42 Bericht door Vir&Ell » 09-09-2010 00:27

Hoi Yvette,

Toen jullie bij de notaris waren stond het anti-speculatiebeding toen niet in de papieren die jullie moesten ondertekenen?

Anders heeft het misschien toch te maken met de soort woning? :?

Groetjes

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#43 Bericht door Ronald » 09-09-2010 08:20

Nee, bij ons stond er niets over in. Misschien ligt het inderdaad aan het type woning. Als er nu nou andere Dudokkers waren konden we het aan hun vragen :x :)
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Singelkwartier 67
Zilver
Zilver
Berichten: 58
Lid geworden op: 07-09-2010 10:02

#44 Bericht door Singelkwartier 67 » 09-09-2010 10:19

Nou ben benieuwd hoe dat gaat lopen dan en of het idd maar voor een aantal woningen geld. Wij hebben net een afspraak gemaakt voor het passeren en zijn 21 september aan de beurt!

gr. Anika
Castorstraat 154 6846 XB Arnhem

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#45 Bericht door BarbaraJolanda » 09-09-2010 12:29

Zojuist de tekts per mail ontvangen, welke in de akte van levering komt te staan.
X. MAATSCHAPPELIJK GEBONDEN EIGENDOM

1. Op de koper rust de verplichting om bij een vervreemding binnen vijf jaar na zijn verkrijging een bedrag groot vijftienduizend euro

(€ 15.000,00) af te dragen. Deze afdracht geschiedt aan een door de woningbouwcorporaties in de Schuytgraaf aangehouden fonds, tenzij de woning niet van een aan een woningbouwcorporatie gelieerde realisator wordt verkregen. In het laatst genoemde geval vindt afdracht van voormeld bedrag aan de gemeente Arnhem plaats. De afdracht dient te geschieden binnen een termijn van veertien dagen na de vervreemding. Onder vervreemding wordt mede begrepen de overdracht in economisch eigendom, toedeling van de eigendom en de vestiging van beperkt zakelijk gebruiksrecht.

2. De verplichting tot afdracht van vijftienduizend euro (€ 15.000,00) bij vervreemding bestaat eveneens ingeval een hypotheekhouder gebruik maakt van het recht als bedoeld in artikel 3:268 lid 1 Burgerlijk Wetboek of wanneer executoriale verkoop van het registergoed plaatsvindt.

3. 1. Bij de overdracht van (gedeelten van) het registergoed zullen de onder 1 en 2 genoemde verplichtingen voorzover deze bestaan uit een niet doen of een dulden worden gevestigd als een kwalitatieve verplichting in de zin van artikel 252 Boek 6 Burgerlijk Wetboek.

2. Bij niet nakoming van het in hiervoor onder 1 en 2 bepaalde, ver­beurt de koper van het (gedeelte van) het registergoed voor iedere maand, gedurende welke niet voldaan is aan deze bepaling, telkens een boete van eenduizend euro (€ 1.000,00) ten bate van de GEM en na de liquidatie van de GEM, ten bate van de gemeente Arnhem, te betalen binnen veertien dagen na daartoe strekkende aanma­ning van de GEM, danwel de gemeente Arnhem, met dien verstande dat nimmer enige uitdrukkelij­ke ingebrekestelling wordt vereist;

deze aanmaning wordt niet verzonden dan nadat de eige­naa­r tenminste dertig dagen tevoren per aange­tekende brief op de niet nakoming opmerk­zaam is gemaakt en zal achterwege blijven, in­dien in die tijd ten genoegen van de GEM danwel de gemeente Arnhem is vol­daan aan de voorge­schreven bepalingen.

4. Bij elke gehele of gedeeltelijke overdracht van het registergoed moet het hiervoor onder 1, 2 en 3 bepaalde, voor zover van toepassing op de betreffende situatie, zulks ter beoordeling van GEM danwel de gemeente Arnhem, alsme­de de onder­havige opnameverplichting zelve worden opgelegd in de akte van overdracht op straffe van verbeurte van een boete van vijftigduizend euro (€ 50.000,00) door de over­dragende partij, die dit ver­zuimt en ingeval meer perso­nen als overdragende partij optreden, door hen als hoofdelijke debiteu­ren ver­schuldigd ten bate van de GEM te betalen binnen veertien dagen na daartoe strekkende aanmaning, danwel, na liquidatie van de GEM, ten bate van de gemeente Arnhem, te betalen binnen veertien dagen na daartoe strek­kende aanmaning van burge­meester en wethouders, met dien verstande, dat nimmer enige uitdrukke­lijke ingebre­kestelling is vereist;

deze aanmaning wordt niet verzonden dan nadat de over­dra­gende partij tenminste dertig dagen tevo­ren per aangeteken­de brief op dit verzuim op­merkzaam is gemaakt en zal ach­terwege blijven indien in die tijd ten genoe­gen van de GEM danwel, na liquidatie van de GEM, ten genoegen van burge­meester en wethouders van de gemeente Arnhem is opge­heven

Indien ik nog vragen heb, moet ik deze stellen bij Dhr van Rhee van Rhynstroom. Zij hebben de voorwaarden. Die ga ik zo ook nog ff bellen.

wordt vervolgd....
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Singelkwartier62
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 07-09-2010 10:36

#46 Bericht door Singelkwartier62 » 09-09-2010 13:08

misschien handig om te lezen;

[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Antispeculatiebeding[/url]

m.a.w. zou dus de volgende zaken een uitzondering moeten zijn op de regel;
"In de meeste gevallen gaat het om een periode van 5 jaar waarin je niet je aangekochte woning mag doorverkopen. Zoals bij alles zijn er ook hier uitzonderingen voor dit zijn:

* Overlijden
* Echtscheiding
* Onteigening

Dit is gedaan omdat je in die gevallen niet met opzet afstand zal doen van je woning."

Mocht er een dergelijke beding gevraagd worden, lijkt mij deze uitzonderingen op z'n minst redelijk te noemen.
Sandra, Dirk, Kylian & Manuel
Castorstraat 144 6846 XB Arnhem

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#47 Bericht door Vir&Ell » 09-09-2010 15:44

Rhynstroom weer gebeld en het is alleen voor de klerk. en niet bij overlijden of scheiden maarja wat als je niet getrouwd bent? hij zei dat het van GEM Schuytgraaf kwam en dat dit onder de gemeente Arnhem valt. Weet alleen dat de gemeente Arnhem het later overneemt van GEM Schuytgraaf. Maar is GEM Schuytgraaf nu dan ook de overheid?

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#48 Bericht door Melvin » 09-09-2010 16:02

[quote="Vir&Ell"]Maar is GEM Schuytgraaf nu dan ook de overheid?[/quote]

[quote="schuitgraaf.nl"]GEM Schuytgraaf is verantwoordelijk voor het bouw- en woonrijp maken van het gebied en voor de aanleg en het tijdelijke beheer van het openbaar gebied van Schuytgraaf. GEM staat voor Grond Exploitatie Maatschappij. Verschillende partijen werken samen binnen GEM Schuytgraaf. De aandeelhouders zijn de gemeente Arnhem, projectontwikkelaar AM Grondbedrijf en de Stichting Pensioenfonds Stork.

Wanneer een buurt woonrijp is gemaakt, draagt GEM Schuytgraaf het beheer daarvan in principe zo spoedig mogelijk over aan de gemeente Arnhem.[/quote]

Bron: [url]http://www.schuytgraaf.nl/content?id=127#g[/url]
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#49 Bericht door BarbaraJolanda » 10-09-2010 11:50

Hier weer even een update,

Ik ben gebeld door VEH, ik heb gebeld met rhynstroom, de makelaar, de notaris en mijn rechtsbijstand.
VEH geeft aan dat er achteraf geen bepaling aan een getekende ovk toegevoegd mag worden. Ze raden aan om informatie in te winnen bij de rechtsbijstand.

De notaris weet hier niks vanaf (uhuh) en verwijst ons naar rhynstroom.

Rhynstroom is de afgelopen dagen veelvuldig gebeld door kopers met deze vraag. Ze hebben vandaag alleen een personeelsuitje. De dame aan de telefoon weet van deze zaak af en geeft aan dat wij volledig in ons recht staan. 2 opties zijn er dan..... De koop ontbinden of het aanvechten. Maar ze geeft ons weinig kans dat de bepaling niet opgenomen wordt. Ze heeft de voorwaarden niet in haar systeem staan en ze vraagt het aan dhr van Rhee en die komt er maandag op terug. De voorwaarden zijn dus bij niemand bekend op dit moment.

Mijn rechtsbijstand gaat Eea uitzoeken en belt mij maandag terug. Als de notaris of iemand anders deze bepaling vergeten heefft op te nemen in de koop aanneem ovk dan is dat een zaak tussen rhynstroom en deze partij. Wij staan daar dan buiten.

Het is dus even afwachten. Waar het mij in deze om gaat is dat ik voor volgende week vrijdag de voorwaarden heb ontvangen en deze door heb kunnen lezen. De woning willen wij heel graag en we willen dan ook niet ontbinden.
Alleen de manier waarop dit wordt opgedrongen zo van dan ontbind je maar vind ik te kort door de bocht. Dan zou een Bank ook een brief kunnen sturen, van sorry in de offerte stond een percentage van 5% maar dit moest 6% zijn, dit zal in de hypotheekakte opgenomen worden.

Zo en nu ga ik van mijn trouwdag genieten en straks lekker uit eten.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Amy
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 08-09-2010 10:14

#50 Bericht door Amy » 10-09-2010 14:43

fijne trouwdag gewenst!
Amy, Melvin en Kian
nr 072

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”