Namen van de huisdieren

Stel je zelf even voor, altijd makkelijk voor de andere leden om te weten met wie ze te maken hebben.
Bericht
Auteur
Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#11 Bericht door Palantiri » 13-09-2010 13:18

Hierbij mijn huisdieren:
Rebbel, zwarte perzische ex-kater, 2,5 jaar
Naëll, brits korthaar chocolate tabby point, ruim 2 jaar
Weekend- en vakantielogé (kat van mijn dochter) Funky, brits korthaar silver tabby, 1,5 jaar

Naëll en Funky zijn de ouders van Niala die op bouwnummer 063 komt te wonen.

We're all one big happy family! :P
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#12 Bericht door Palantiri » 13-09-2010 13:20

Naëll (moeder) met dochter Niala (bouwnummer 063)
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pqf_x8S][img]http://s3.postimage.org/f_x8S.jpg[/img][/url]
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#13 Bericht door Sylvia » 13-09-2010 13:59

[color=indigo]Cutest kitties EVER![/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#14 Bericht door Erwin » 18-09-2010 13:06

Sinds vandaag hebben wij er weer een huisdier bij...een cavia.
De naam van deze cavia is Punky, de cavia wordt 31 oktober 2 jaar.

Van dit diertje zullen jullie weinig last hebben, enige verblijfplaats......is de kooi.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Wouter_Linda
Brons
Brons
Berichten: 33
Lid geworden op: 22-09-2010 19:35

#15 Bericht door Wouter_Linda » 22-09-2010 20:02

Onze hond heet Boy en hij is een echte kattefan hahaha ;) Nee de eerste maanden van zijn leven opgegroeid met katten, en daar wat trekjes van overgenomen.

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

Kattenluikje

#16 Bericht door Palantiri » 05-12-2010 21:41

Heeft er iemand al nagedacht over het plaatsen van een kattenluikje?
Het onderste raam naast de voordeur zou ideaal zijn, maar bij het woningtype Van der Meij komen de poezen dan gelijk op de straat uit bij het winkelcentrum. Liever zou ik een kattenluikje in de achtergevel hebben, zodat mijn poezen op het binnenplein en achtertuin uitkomen. Maar de achterdeur is daar niet geschikt voor. Het gedeelte onder het onderste raam is niet hoog genoeg, om daar een kattenluik in te zagen. En de ramen zijn groot en van dubbel glas. Weet iemand een oplossing?
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#17 Bericht door Erwin » 05-12-2010 21:55

Zelf niet over nagedacht maar we hebben tot op heden nooit een kattenluik geplaatst en doen dat straks ook niet.
Aangezien de ruimte in de achterdeur niet echt geschikt is zou je kunnen overwegen om een andere achterdeur te nemen waarbij het onderste gedeelte is voorzien van hout i.p.v. glas, eventueel via de koperskeuze (wat nogal duur zou kunnen uitpakken) of bij bv. Praxis of Gamma (even twee voorbeelden)

Je zou dan makkelijker een kattenluik kunnen (laten) plaatsen.

Als je dezelfde style aanhoudt zou dat geen probleem mogen zijn.

Persoonlijk denk ik dat je het beste bij [url=http://www.svedex.nl/]Svedex[/url] kan zijn omdat zij, dacht ik, ook de leveranciers zijn van de geleverde deuren.
Kan er ook naast zitten, Svedex levert wel de binnendeuren.
Anders even navraag doen bij de koperskeuze welke leverancier het is.

Wat ook een mogelijkheid is, haal zelf het onderste raam eruit (zijn met raamlatjes vastgezet en ook weer los te halen) en plaats daar een goede houten plaat in waarin je een kattenluik plaats. Zorg er wel voor dat het hout wat terug een goede isolerende functie heeft (maar door het plaatsen van een kattenluik is die functionaliteit ook verdwenen)

Misschien dat dit wat oplossingen kan bieden.

PS. hoort niet echt bij de voorstelronde :wink:
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#18 Bericht door Palantiri » 06-12-2010 00:53

Nee, hoort niet echt bij de voorstelronde, maar ik wist ook niet waar ik het anders moest plaatsen. Het hoort namelijk wel bij de huisdieren. Als je een betere plaats weet, wil ik het wel verzetten.

In mijn vorige huis zat er onder het openslaande raam nog een klein raam. Mooi dubbel glas. Dat raam heb ik vervangen door een dik enkel glas raam met daarin het (4-wegs-)kattenluik. De katten moesten daardoor wel via de vensterbank, maar dat was geen probleem. Tevens had ik van perspex een voorzetraam dat ik met draaihaakjes voor het raam, tegen het raamkozijn kon plaatsen. Daarmee sloot ik het kattenluik af en hield ik de warmte binnen. Het is niet de bedoeling dat mijn katten altijd onbeperkt naar binnen en naar buiten mogen. Alleen 's avonds na mijn werk mogen ze in de huiskamer en een paar uur naar buiten. Daarna sluit ik het weer af. Nu heb ik een huurhuis en heb ik 's avonds een extra baan als kattenportier. Met bijkomend negatief effect dat mijn katten staan te schreeuwen als ze naar binnen of naar buiten willen. Jouw alternatief van een andere deur is prima, maar ik denk dat dit al gauw een paar honderd euro gaat kosten.
Misschien moet ik die 2e parttime baan maar gewoon aanhouden.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#19 Bericht door BarbaraJolanda » 06-12-2010 09:18

Hallo,

Is het een idee om het onderste raam eruit te halen en hiervoor in de plaats iets van hout oid te plaatsen en daar het kattenluik in te plaatsen.
Je kan het toch isoleren om de kou buiten te houden en het kattenluikje kan goed vastgezet worden.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelronde Kwartier 1”