Ligging van de woning

Informatie van de woningtypes in het Singelkwartier 3.
Bericht
Auteur
Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

Ligging van de woning

#1 Bericht door Domi » 23-01-2011 12:16

Hallo allemaal,

Ik moest even kijken hoe ik hier een nieuw topic van moest maken, maar volgens mij heb ik het nu gevonden...

We hebben echt heel erg zitten twijfelen... Aan het spoor en de tuin op het westen... of niet aan de kant van het spoor en de tuin op het oosten. We vonden dit echt een hele moeilijke beslissing (we moeten pas over anderhalve week ondertekenen dus we kunnen nog terug, haha). Maar we hebben uiteindelijk toch gekozen voor de tuin op het oosten.

Dus we zijn wel benieuwd of jullie denken veel last te gaan hebben van het spoor en de zon in de zomer (ivm het platte dak).

Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#2 Bericht door Erwin » 23-01-2011 12:27

Ik kan er niet zo heel veel over vertellen maar wat ik wel weet is dat als je daar op het terrein (bij SK1) staat het geluid van de treinen reuze meevalt (en dan staan er nog weinig huizen).
Ze mogen natuurlijk niet hard voorbij rijden i.v.m. het station.
Zowel in de Amerikaanse wijk en Vesting-Stad heb ik een collega wonen, wat ik van één van deze collega's begreep is dat het geluid enorm meevalt (had ik nagevraagd). 's nacht rijden er wel eens goederentreinen voorbij maar echt last heb je er niet van (hem kennende was hij al weggeweest als er last van was gekomen).

Wat betreft de warmte, het is en blijft een plat dak maar de isolatie zal best van goede kwaliteit zijn.
Toch houden we rekening met een warme zolder dus een airco in de toekomst zal er wel aan zitten te komen.

Ook wij hebben de tuin op het oosten, voor ons voldoet dit wel.
We zijn geen echte zon-mensen en mijn werkkamer ligt ook op het oosten, dat werkt een stuk prettiger.
De zon hebben wij de rest van de dag aan de keukenkant en niet in de woonkamer.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Erik en Renske
Zilver
Zilver
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-01-2011 16:34

Re: Ligging van de woning

#3 Bericht door Erik en Renske » 23-01-2011 16:41

[quote="Domi"]
...
(we moeten pas over anderhalve week ondertekenen dus we kunnen nog terug, haha).
...
[/quote]

Hoi Dorien en Mirjam,

Gaan jullie over 1,5 week al na de notaris? Wij hebben namelijk nog niks gehoord daarvan...

Groetjes,

Erik en Renske
Erik en Renske
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 132 | Polluxstraat 136

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

Re: Ligging van de woning

#4 Bericht door Domi » 23-01-2011 17:06

[quote="Erik en Renske"][quote="Domi"]
...
(we moeten pas over anderhalve week ondertekenen dus we kunnen nog terug, haha).
...
[/quote]

Hoi Dorien en Mirjam,

Gaan jullie over 1,5 week al na de notaris? Wij hebben namelijk nog niks gehoord daarvan...

Groetjes,

Erik en Renske[/quote]
Nee, dit is voor het voorlopige koopcontract bij de makelaar.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#5 Bericht door roy en kiona » 02-02-2011 09:52

Hoi allemaal,

Laat ik hier ook f gezellie mee gaan kletsen.
Wij hebben heel bewust gekozen voor een huis aan spoorzijde.
We zijn veel weg en vooral overdag, maar een beetje zon vind ik toch wel lekker.
Nu hebben we middag en avond zon en wat is er nou lekkerder dan na werk lekker in de tuin te kunnen eten en borrelen.
En met BBQ kun je lekker lang door gaan :lol:
Denk ook dat wel mee gaat vallen met trein, huizen moeten tegen het geluid worden geisoleerd en het spoor licht wat hoger.
Wat wij ook een voordeel vinden is dat er genoeg parkeergelegenheid voor deur komt en wat groen.
Verder geen over buren dus beetje een vrij gevoel.
En we denken dat het kwa verkeer ook beter is en dat is wel fijn aangezien we in de toekomst graag gezins uitbreiding willen.

Dus Dorien en mirjam ik blijf er bij kom ook gezellie aan onze kant hihi
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#6 Bericht door Domi » 02-02-2011 22:21

Hoi Roy en Kiona,
Misschien gaat dat inderdaad nog wel gebeuren. We zitten nu heel erg te twijfelen en er is een heel klein kansje dat we toch nog gaan "verhuizen" naar de Polluxstraat met de tuin op het westen en dus heerlijk in het zonnetje 's middags en 's avonds 8)
We houden jullie op de hoogte.
Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

roy en kiona
Platina
Platina
Berichten: 191
Lid geworden op: 30-01-2011 11:30

#7 Bericht door roy en kiona » 05-02-2011 17:02

Nou Dorien en Mirjam we zijn benieuwd :D we horen het wel. gr
Singelkwartier 3 bouwnr 150
Polluxstraat 172 6846XP Arnhem

Erik en Renske
Zilver
Zilver
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-01-2011 16:34

#8 Bericht door Erik en Renske » 05-02-2011 18:04

Hallo iedereen van SK3,

We hebben begrepen dat ze hun best gaan doen dat we 1 maart naar de notaris kunnen maar dat het waarschijnlijk toch 1 april wordt, alles is afhankelijk van de projectontwikkelaar. Is er iemand al toevallig de bouwplaats opgeslopen en gekeken/foto's gemaakt bij SK3?
Erik en Renske
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 132 | Polluxstraat 136

Bas en Sanne
Brons
Brons
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-01-2011 00:56

#9 Bericht door Bas en Sanne » 06-02-2011 15:58

hallo mensen,

Wat betreft de ligging van de woning sluiten we ons helemaal aan bij Roy en Kiona, dus inderdaad bewust voor gekozen. Vooral Bas is een echte zonaanbidder en vreselijk ongelukkig zonder tuin en zon.. :roll:..We zijn nog niet echt het bouwterein opgeweest maar we hebben wel 's avonds langs het spoor gestaan en wat betreft het geluid valt het ontzettend mee omdat de meeste treinen toch remmen voor het station. Alleen de goederentrein zal misschien wat geluidsoverlast geven maar we slapen toch aan de achterkant..

Als we alles tegen elkaar afwegen vinden we de zon, parkeerplaatsen en het vrije 'uitzicht' toch zwaarder wegen dan het spoor. En Dorien en Mirjam, jullie zijn welkom hoor, aan de gezellig kant. Misschien is bouwnummer 151 nog vrij, weet je meteen wie je buren worden.. :wink:. En dan zullen Roy en Kiona vast wel willen beloven om niet te gaan pesten, zoals ze suggereerde in een vorige post.

groetjes, Sanne en Bas

p.s. Ik denk dat er op het moment nog niet veel te fotograferen valt, een hoop modder met een paar heipalen..
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 152 | Polluxstraat 176

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#10 Bericht door Domi » 07-02-2011 19:16

Hallo allemaal,
Vandaag hebben we het voorlopige koopcontract ondertekend bij de makelaar. Met trots kunnen we jullie mededelen dat ook wij bewoners van de Polluxstraat zijn geworden!!! We zijn het helemaal met jullie eens dat de eventuele nadelen van het spoor niet opwegen tegen de voordelen van het vrije uitzicht en niet te vergeten de zon in de tuin als we 's avonds uit het werk komen!
Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Plaats reactie

Terug naar “Singelkwartier 3”