Meerwerk

Hier kan je alles kwijt m.b.t. de meer- en minderwerkzaamheden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

Meerwerk

#1 Bericht door MarlijnIngrid » 09-09-2010 09:02

Dag allemaal,

Wij hebben op 21 september een afspraak staan voor meer- en minderwerk. We zijn heel benieuwd welke keuzes jullie hebben gemaakt, vandaar deze aparte topic:

Wie heeft er bijv. gekozen voor meerwerk in de zin van extra stroompunten, buitenkraan, veranderen draairichting deuren, bovenligjes etc. etc. En zijn hier nog tips over?

Wij horen het graag!
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#2 Bericht door Erwin » 09-09-2010 09:24

Wij hebben gekozen voor het volgende meer- en minderwerk:

1. Buitenkraan, mijn advies om dit wel te doen want je kan naderhand niet meer onder de vloer om bv. een leiding te leggen. Er is geen kruipruimte aanwezig en alleen bij de voordeur is een kruipgat t.b.v. de meterkast;
2. Uiteraard een uitbouw, maar dat moest al eerder aangegeven worden;
3. Klein stukje loze leiding vanaf de verdeeldoos in de keuken t.b.v. de afzuigkap (let hier wel op de meerprijs, bij ons hadden ze teveel gerekend en de prijs is gehalveerd)
4. Deur hal/woonkamer verplaatst richting trap waardoor we weer wat woonruimte winnen, hier hebben ze een aparte prijs voor omdat het schakelmateriaal ook verplaatst wordt, is dus één aparte post;
5. Loze leiding t.b.v. oven en koelkast, bedrading doe ik zelf;
6. Zolder, afgedopte leiding t.b.v. radiator (kom je later moeilijk bij.
7. Zolder, loze leiding t.b.v. TV/telefoon/UTP

Sanitair heb ik nu niet meegeteld.

Tip voor mensen die internet door hun huis willen, i.p.v. loze leidingen te laten leggen kan je ook gebruik maken van DLAN-adapters, hierbij wordt het ethernet via het stroomnet verdeeld in huis en kan je uit elk stopcontact je netwerk halen via die DLAN-adapters. Scheelt een hoop meerwerk en functioneert goed (maak er geruime tijd gebruik van)
Maar die keuze moet je zelf overwegen natuurlijk.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

MarlijnIngrid
Goud
Goud
Berichten: 105
Lid geworden op: 07-09-2010 11:04

#3 Bericht door MarlijnIngrid » 09-09-2010 09:31

Ik maak in principe gewoon gebruik van wireless internet, met de modem in de meterkast.
Zeker i.v.m. gebruik laptops is dit voor ons het meest prettig.

Bedankt voor de reactie, zo krijgen we een completer beeld van waar we op moeten / kunnen letten.
Ingrid & Marlijn | Singelkwartier 1 | Kropholler 82 | Euterpestraat 5

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#4 Bericht door Erwin » 09-09-2010 09:34

Wat betreft wireless internet, houd er rekening mee dat onze nieuwe woningen voorzien van gewapend beton. Hierdoor [u]bestaat de kans[/u] dat het signaal niet overal goed doorkomt, signaalverlies dus. Dat euvel ondervinden we nu thuis ook als onze dochter op zolder draadloos werkt, dan valt het signaal wel eens weg.
Mocht dat voorkomen dan is dat via de DLAN wel op te lossen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#5 Bericht door Melvin » 09-09-2010 10:44

Wij hebben gekozen voor het volgende meer- en minderwerk:

- Uitbouw 1.20
- Gevelkozijn met dubbel openslaande tuindeuren
- Gevelkozijn met 1 draai-/kiepraam
- Inkorten van de hal op de bagane grond(zoals Erwin al aangaf, hier is een speciale prijs voor gemaakt)
- Afgedopte CV aansluiting op zolder
- Enkele wandcontactdoos op zolder
- Buitenkraan

Verder wat extra loze leidingen ten behoeve TV
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#6 Bericht door Ronald » 09-09-2010 12:04

Wij hebben gekozen aan meerwerk:

- Uitbouw 2.40m
- Buitenkraan
- Een muurtje(1m breed) op zolder voor afscheiding trap / wasmachine gedeelte
- Op zolder loze leiding en extra stroompunt
- Op slaapkamer 2 een loze leiding
- In de keuken een lading extra stroompunten(5x) en een loze leiding
- Wegens extra apparaten in de keuken een extra aardlekschakelaar

Dit was het wel zo'n beetje

groet,
Ronald
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Gast

#7 Bericht door Gast » 09-09-2010 20:27

Vwb meerwerk zijn wij tot de volgende zaken gekomen,

Beganegrond:
1) extra aardlekschakelaar.
2) extra stroompunten en/of omleggen ervan.
3) bedrading naar buiten ivm mogelijkheid buitenverlichting.
4) extra aansluiting mogelijkheid voor warm en koud water in de inpandige berging (mogelijkheid voor inloopdouche).
5) buitenkraan en stopcontact.

1ste verdieping:
1) Tussen de gang en de woonkamer zit een glazen scheidingswand. Deze hebben we laten vervangen door een betonenmuur. Deur zit nu niet in het midden van deze muur maar bij de keuken. Dus via de gang, naar de keuken en dan pas naar de woonkamer.
2) Aangezien er kei (Brabant hè :wink: ) veel ramen in de Kropholler zitten, hebben we de zijraam dicht laten maken. Het lijkt van buiten nog wel een raam, maar van binnen zit wederom een betonnenmuur.
3) Alle verwarmingen komen bij ons onder de ramen (voorkant/achterkant).
4) Hier en daar contactpunten verlegd met extra's.

2de verdieping:
1) Een verwarming verlegd. Meer niks...... :P


Dan heb ik de keuken/douche/W.C. beganegrond nog niet eens meegerekend.
Vwb internet, gebruiken wij ook Wireless en hebben we nu ook bewapendbeton thuis. Geen last of iets dergelijks. Ligt er dus aan wat voor router je hebt.

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#8 Bericht door BarbaraJolanda » 09-09-2010 21:07

Het internet ligt idd aan welke router je hebt. Je kan ook altijd nog op de 1e verdieping je router hangen en het modem in de kast beneden laten. Via een loze leiding trek je dan bekabeling. Die Dlan adapters zijn ook een goede optie.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Palantiri
Zilver
Zilver
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-09-2010 11:51

#9 Bericht door Palantiri » 14-09-2010 00:52

Ik heb ook een waterkraan laten aanleggen (voor € 455.00!), omdat er tegen mij gezegd is dat er geen kruipruimte onder het huis zou zitten. Maar van de Kopersbegeleiding hebben ze me geadviseerd toch even wat foto's te maken van de fundering en de vloerplaten als die gelegd worden. De soep wordt kennelijk niet ze heet gegeten als hij opgediend wordt. De nutsbedrijven moeten bij de meterkast en de waterpunten kunnen. Dus een kruipruimte tot aan de achterwand van de toilet is er sowieso. Maar waarschijnlijk is hij gewoon onder de hele woning toegankelijk. Er ligt i.i.g. geen fundering halverwege en waarschijnlijk gaan ze de boel niet volstorten met zand.
In mijn huidige woning heb ik ook stadsverwarming. Ik heb een keer lekkage gehad in de leiding, waardoor het op een bepaald punt onder mijn huis 90 graden Celsius was. De stoom kwam mijn woning binnen via het kruipgat en alle deuren trokken krom. Dus de Nuon zal ten alle tijde bij de hele stadverwamingsleiding moeten kunnen en die loopt onder het huis van links naar rechts.
Helma, Singelkwartier 1, Van der Mey
Castorstraat 152, bouwnummer 66

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#10 Bericht door Erwin » 14-09-2010 09:25

De informatie die ze geven kan nogal tegenstrijdig zijn blijkt maar het lijkt mij niet zinvol om dat risico te nemen om geen waterkraan aan te laten leggen.
Zou best kunnen dat ze gelijk hebben maar ik sta er ook niet van te kijken als ze de boel wel dichtgooien en alleen de beschikking hebben over de kruipruimte tussen de voordeur en de meterkast.
Kan je beter het zekere voor het onzekere nemen en wel een kraantje nemen.

Wat betreft foto's maken, dat zal op dit forum geen probleem zijn gezien de plaatsing van de diverse foto's. Bewijs zullen we altijd hebben dus.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Plaats reactie

Terug naar “Kopersbegeleiding”