Meerwerk

Hier kan je alles kwijt m.b.t. de meer- en minderwerkzaamheden.
Bericht
Auteur
Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#21 Bericht door Erwin » 27-09-2010 20:54

In principe moet je voor elk meer-minderwerk tekenen maar er zit wel een uiterste datum aan, als je deze hebt overschreden dan is het tekenen niet meer nodig maar ik vraag mij dan wel af of de meer-minderwerk dan nog wordt uitgevoerd.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#22 Bericht door Vir&Ell » 27-09-2010 21:25

Ja we hebben wel het meer en minderwerk doorgegeven. Daarna telkens weer lang niks van gehoord. Toen vroeg ik hoe het met de offerte zat kreeg ik gewoon alles doorgegeven en dat we niet meer hoefden te tekenen..

ceelenblokker
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 02-01-2011 13:57

Meerwerk

#23 Bericht door ceelenblokker » 17-01-2011 09:10

[quote="Erik en Renske"]Hoi Allemaal,

Weten jullie al welk meer- of minderwerk jullie willen laten doen?

Groetjes,

Erik en Renske[/quote]

Hoi Erik en Renske,

Wij hebben tot nu toe nog geen concrete keuze gemaakt voor het meerwerk. Wel zijn we benieuwd of er inderdaad een aanbieding komt, zo vlak voor oplevering, om de tuin als meerwerk te laten doen. Als dat voordelig uitpakt zijn we daarin wel geïnteresseerd. :) Voor de rest moeten we nog even kijken wat we kunnen en willen.

Groetjes,

Daniël & Annemarieke
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 136 | Polluxstraat 144

Erik en Renske
Zilver
Zilver
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-01-2011 16:34

Re: Meerwerk

#24 Bericht door Erik en Renske » 21-01-2011 22:01

[quote="ceelenblokker"]

Hoi Erik en Renske,

Wij hebben tot nu toe nog geen concrete keuze gemaakt voor het meerwerk. Wel zijn we benieuwd of er inderdaad een aanbieding komt, zo vlak voor oplevering, om de tuin als meerwerk te laten doen. Als dat voordelig uitpakt zijn we daarin wel geïnteresseerd. :) Voor de rest moeten we nog even kijken wat we kunnen en willen.

Groetjes,

Daniël & Annemarieke[/quote]

Hoi Daniël & Annemarieke,

We hebben het meerwerk in de kopersmap doorgenomen, we zijn alleen wat kleine dingen van plan, dus geen uitbouw of balkon. Tuin als meerwerk heb we nog niks over gehoord, ben benieuwd wat ze van die kleibak achter ons huis kunnen maken :)
Erik en Renske
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 132 | Polluxstraat 136

ceelenblokker
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 02-01-2011 13:57

Meerwerk

#25 Bericht door ceelenblokker » 21-01-2011 22:36

Hoi Erik & Renske,

Wij hebben ook geen plannen richting een uitbouw of het dakterras. We zijn tenslotte met z'n tweeën en dan hebben we genoeg ruimte in de woning zoals die straks is.
Verder zijn we ook reuze benieuwd wat KopersKeus ons straks te bieden heeft voor bijvoorbeeld de keuken of de badkamer.
En ook wat de tuin betreft zijn we benieuwd wat daarvan te maken valt en of dat als meerwerk zou kunnen.

Hopelijk krijgt Gerritsen gauw het startsein voor de bouw van onze woningen. Dan kunnen we naar de notaris en gaat het echt beginnen. :-)

Groetjes,

Daniël & Annemarieke
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 136 | Polluxstraat 144

Bas en Sanne
Brons
Brons
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-01-2011 00:56

#26 Bericht door Bas en Sanne » 22-01-2011 15:22

Hoi buurtbewoners,

Wij hebben besloten om toch te gaan voor de kleine uitbouw. Over alle andere dingen hebben we nog geen concreet besluit gemaakt. Misschien dat we een buitenkraan laten plaatsen. Ook willen we even kijken wat we met dat muurtje in de keuken kunnen doen en waarschijnlijk moeten we een extra contactpunt in de keuken laten maken of verplaatsen i.v.b. de afzuigkap.

Wij kregen via de makelaar al wel een verzoek van de kopersbegleiding om de optielijst in the vullen. Nog niet gedaan, vind het erg voorbarig eigenlijk. Wil eerst wel even met de kopersbegeleiding om de tafel voor we definitieve keuzes maak.

groetjes Bas en Sanne
Singelkwartier 3 | Gratema | Bouwnummer 152 | Polluxstraat 176

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#27 Bericht door Domi » 22-01-2011 20:51

Hallo allemaal,

Wij willen graag de volgende opties:

- uitbouw woonkamer
- buitenkraan en spatwaterdicht stopcontact buiten en misschien ook aansluiting voor buitenlicht
- muur inkorten en deur tussen hal en kamer verplaatsen naar naast het toilet (zodat je een open trap in de woonkamer krijgt)
- aansluiting verwarming op zolder (klopt het dat die er niet standaard zit?)
- raamkozijn op in ieder geval op zolder en misschien ook op de grote slaapkamer achter vervangen voor deurkozijn (dakterras willen we later zelf laten aanleggen)
- loze leiding voor afzuigkap

Dat is het tot nu toe, maar we houden jullie ideeën ook goed in de gaten. Misschien dat daar nog dingen tussen zitten waar wij nog niet aan gedacht hebben.

Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#28 Bericht door Erwin » 22-01-2011 21:21

@Domi,

Ik kan een aantal suggesties doen die bij ons (SK1) van toepassing waren.

1. Uitbouw: zou ik zeker nemen indien dat mogelijk is, als je deze later ooit wilt plaatsen dan zijn de kosten hoger dan als je dit meteen uitvoert.
2. Buitenkraan:, let op dat de kruipruimte vol wordt gegooid met het uitgegraven zand, behalve onder de keuken. De mogelijkheid om vanuit de voorkant een waterleiding te leggen naar de achterkant wordt zeer moeilijk of lukt helemaal niet (ik heb niet gekeken naar jullie woning)
3. WCD buiten: kan maar de mogelijkheid bestaat ook om deze vanuit de schuur te laten komen, dit kan je zelf ook doen en scheelt geld.
4. Buitenlicht: aan de achterzijde zou deze aanwezig moeten zijn bij zowel het huis als de schuur, kijk even goed naar de bouwtekeningen.
5. Verwarming boven: deze zijn standaard niet aanwezig omdat het geen officiële verblijfplaatst is (lees slaapkamer), wij hebben dit ook en hebben alleen de leidingen laten leggen maar geen radiator. Deze plaatsen we zelf t.z.t.
6. Raamkozijn: zitten bij ons standaard dus kan ik niets over zeggen.
7. Deurkozijn: is een optie natuurlijk maar overweeg goed of je dit wilt (wat wil je hier gaan doen en gebruik je die functie dan ook over een langere periode nog?)
8. Loze leiding afzuigkap: wij hebben een stukje loze leiding laten leggen vanaf de verdeeldoos in de kamer naar de betreffende plek van de afzuigkap. Let wel op de prijs die ze daarvoor vragen want ik heb er de helft afgekletst omdat men de volledige rekening meenam die staat voor een loze leiding. En dat voor maar 75 cm.
9. Inkorten wand: wij hebben de wand iets terug laten plaatsen tot de trap (dus niet er voorbij). Deze mogelijkheid is er en ze hebben hier een speciale prijs voor gemaakt. Ik vermoed dat het verplaatsen voorbij de trap misschien niet mogelijkheid i.v.m. de veiligheid (lees rookmelders e.d.), deze dienen in de vluchtroute te zitten en door het verplaatsen van de deur wordt er een scheiding gemaakt. Ook de verwarming beneden dient voor het verwarmen van de etage (hal) naar boven toe, deze wordt dan tegengehouden door de deur en dan zou de capaciteit van de verwarming te groot zijn.

Ik hoop dat je wat aan de antwoorden hebt.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#29 Bericht door Domi » 23-01-2011 12:22

[quote="Erwin"]@Domi,

Ik kan een aantal suggesties doen die bij ons (SK1) van toepassing waren.

1. Uitbouw: zou ik zeker nemen indien dat mogelijk is, als je deze later ooit wilt plaatsen dan zijn de kosten hoger dan als je dit meteen uitvoert.
2. Buitenkraan:, let op dat de kruipruimte vol wordt gegooid met het uitgegraven zand, behalve onder de keuken. De mogelijkheid om vanuit de voorkant een waterleiding te leggen naar de achterkant wordt zeer moeilijk of lukt helemaal niet (ik heb niet gekeken naar jullie woning)
3. WCD buiten: kan maar de mogelijkheid bestaat ook om deze vanuit de schuur te laten komen, dit kan je zelf ook doen en scheelt geld.
4. Buitenlicht: aan de achterzijde zou deze aanwezig moeten zijn bij zowel het huis als de schuur, kijk even goed naar de bouwtekeningen.
5. Verwarming boven: deze zijn standaard niet aanwezig omdat het geen officiële verblijfplaatst is (lees slaapkamer), wij hebben dit ook en hebben alleen de leidingen laten leggen maar geen radiator. Deze plaatsen we zelf t.z.t.
6. Raamkozijn: zitten bij ons standaard dus kan ik niets over zeggen.
7. Deurkozijn: is een optie natuurlijk maar overweeg goed of je dit wilt (wat wil je hier gaan doen en gebruik je die functie dan ook over een langere periode nog?)
8. Loze leiding afzuigkap: wij hebben een stukje loze leiding laten leggen vanaf de verdeeldoos in de kamer naar de betreffende plek van de afzuigkap. Let wel op de prijs die ze daarvoor vragen want ik heb er de helft afgekletst omdat men de volledige rekening meenam die staat voor een loze leiding. En dat voor maar 75 cm.
9. Inkorten wand: wij hebben de wand iets terug laten plaatsen tot de trap (dus niet er voorbij). Deze mogelijkheid is er en ze hebben hier een speciale prijs voor gemaakt. Ik vermoed dat het verplaatsen voorbij de trap misschien niet mogelijkheid i.v.m. de veiligheid (lees rookmelders e.d.), deze dienen in de vluchtroute te zitten en door het verplaatsen van de deur wordt er een scheiding gemaakt. Ook de verwarming beneden dient voor het verwarmen van de etage (hal) naar boven toe, deze wordt dan tegengehouden door de deur en dan zou de capaciteit van de verwarming te groot zijn.

Ik hoop dat je wat aan de antwoorden hebt.[/quote]
Dank je voor de tips, hier hebben we zeker wat aan!
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#30 Bericht door sultanik » 24-01-2011 10:08

Boven genoemde punten zijn, volgens mij, de blangrijkste.
Ik wil graag alleen aan jullie die nog alles te wachten staat nog paar dingen toevoegen.

- Er zit te veel staal ( ijzer) in betonpanelen ( in wanden, plafonden en... overal) met draadloos internet zou problemen optreden. Het is verstandig om extra lege leidingen meenemen. Ik bijvoorbeeld extra voor woonkamer en 1x voor eerste verdieping en 1x voor zolder gevraagd. Losse leidingen zijn van PVC met een diameter van 19mm dus genoeg groot voor twee tot drie UTP kabels. Het is handig ook voor luidsrekers ( surround bijvoorbeeld)
- Degene die willen graag vloervermwarming laten maken is heel verstandig ( denk ik) om de leidingen langs de muur laten plaatsen. Dat kost 345 euro maar meteen neemt alle latere zorg weg en met rust kan men laten vrezen die moeten 18mm diep zijn om de flexbuisjes voor verwarming te laatsen.
Niet vergeten om extra losse (afgedopte) leiding voor vloerverwarmingverdeler ergens ( bijv. onder trappenkast ) aan te vragen. Dit kost 220,00 euro
-Verder goed weten waar de spoelbak zou kunnen komen. Onder het raam of niet. Als dat het geval zijn dan is het verstandig om afoer + warm-koud leidingen verplaatsen van standaard plaat naar door men gekozen plek. Dat kost 325 euro. Het is duur maar met keuken zit in de woonkamer en als men mooie keuken koopt dit som is waard om te doen.
Bij de Van der Mey woningen is de kruipruimte goed met 2/3 gevuld ( bij sommige zelfs meer) met grond dus men zou niet alles later kunnen maken. Bijvoorbeeld buitenkraan erg moeilijk, zelfs onmogelijk zijn. Dus alles goed doornemen liever eerder aan Koperkeus doorgeven om als eventueel iets bedenken dan simpel laten wijzigen voordat definitief is.

Veel succes

Khalid Sultani

Plaats reactie

Terug naar “Kopersbegeleiding”