14-10-2010 - Informatieavond SK1

Hier vind je informatie over informatieavonden/dagen en-of bijeenkomsten.
Bericht
Auteur
Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#11 Bericht door Sylvia » 08-10-2010 14:34

[color=indigo]Waar komt die "flat" te staan dan?[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#12 Bericht door Erwin » 08-10-2010 14:40

Er komen appartementen aan de overkant van onze woningen 'De klerk' te staan, deze staan niet dicht op onze woningen maar er zit een stuk groenvoorziening en een weg tussen.
Het zullen dan geen hoge gebouwen gaan worden dus voor een Twin Tower hoeven we hier niet te vrezen.
Op diverse overzichten wordt dit kwartier 4 genoemd.
Hieronder zie je de locaties van de kwartieren staan die gerealiseerd gaan worden, elk nummer staat voor zijn eigen kwartier.

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aVT4NKA][img]http://s4.postimage.org/T4NKA.jpg[/img][/url]
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#13 Bericht door Melvin » 08-10-2010 16:09

[quote="Maarten&Femke"]maar dit hebben we al besproken met de makelaar. Het blijkt dat de zogehete flat maar 10 cm hoger uitkomt dan onze woningen! Dus waarschijnlijk ondervind je daar geen hinder van. Deze zou nl maar 3 hoog worden en dat hebben wij natuurlijk ook. Die 10 cm zit m dan in de isolatie of zo....
Maar goed, het kan natuurlijk altijd iets anders uitvallen, dus pin me er niet op vast;-)[/quote]

De makelaar gaf bij mij aan dat deze vijfhoog zou worden. Ik hoop dat de werkelijkheid is dat deze driehoog wordt.

M.b.t. de informatieavond, deze moet ik helaas verstek laten gaan :cry: Wellicht kan/wil één van jullie een update geven op het forum?
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Singelkwartier 67
Zilver
Zilver
Berichten: 58
Lid geworden op: 07-09-2010 10:02

#14 Bericht door Singelkwartier 67 » 08-10-2010 18:32

Bij de vorige informatie bijeenkomst hebben we het gehad over de hoogte van het gebouw, ik zal even een afbeelding bijvoegen uit de presentatie, hier kun je aflezen hoe hoog alles zal worden

[url=http://postimage.org/image/cvgc9y9w/][img]http://s3.postimage.org/6lqLS.jpg[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/cuy5d4uc/][img]http://s3.postimage.org/6k_ki.jpg[/img][/url]

groeten marc en anika
Castorstraat 154 6846 XB Arnhem

Maarten&Femke
Zilver
Zilver
Berichten: 57
Lid geworden op: 07-09-2010 17:24

#15 Bericht door Maarten&Femke » 08-10-2010 22:33

Vorige informatiebijeenkomst??? Wisten wij niks van af!!

Maar dan zijn we mooi genept! Bij ons heeft de makelaar zelfs de tekening erbij gapakt en heeft ons laten zien dat de flat maar 10 cm hoger zou worden.
Wij hebben toentertijd ook aangegeven dat als deze veel hoger zou worden, wij daar toch nog eens goed over na wilde denken.
Niet dat wij niet blij met onze woning zijn hoor, maar als er aan de voorkant ook hogere flats komen en ook aan de zijkant, dan verandert er wel veel aan het buurtaanzicht...
Zou ik persoonlijk toch wel erg vinden!

We zullen het donderdag wel zien....
Singelkwartier 1, bouwnummer 58, Van der Mey

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#16 Bericht door Erwin » 09-10-2010 10:37

Als je goed op de plattegrond kijkt dan zie je dat er tegenover de woningen van van der Mey [u]geen[/u] appartementen/flats komen maar wel het winkelcentrum.
De appartementen komen tegenover de woningen van De Klerk (links) maar zou niet overdreven hoog worden.

Dus vanaf van der Mey gezien zal je daar geen last van ondervinden, in hoeverre je dat last kan noemen natuurlijk.
Als het een mooi ontwerp is wat aansluit bij de andere woningen, wat ik wel verwacht, dan zal dit zeker geen negatieve invloed hebben op de rest. Ook worden de appartementen aan de grens van kwartier 1 geplaatst.

Voor zover ik het weet gaat de informatieavond over het winkelcentrum en niet specifiek over het kwartier zelf maar ik ken hun draaiboek niet dus wachten we maar af.

Dit staat er als bericht op schuytgraaf.nl
[quote]Deze zal gaan over zowel de definitieve inrichting van het centrumgebied als over de uitbreiding van de tijdelijke voorzieningen bij de Albert Heijn. Tijdens de informatiebijeenkomst van 14 oktober zal GEM Schuytgraaf u meer vertellen over de stand van zaken rond het centrumgebied en de aankleding rondom de tijdelijke voorzieningen. Vanzelfsprekend kunt u tijdens de avond volop vragen stellen over de plannen voor het centrum van Schuytgraaf.[/quote]
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Maarten&Femke
Zilver
Zilver
Berichten: 57
Lid geworden op: 07-09-2010 17:24

#17 Bericht door Maarten&Femke » 09-10-2010 21:04

Ons is verteld dat er boven op het winkelcentrum ook nog appartementen geplaatst gaan worden en dat deze waarschijnlijk ook 3 hoog zouden worden.
Vandaar dus dat ik zei aan de voorkant en zijkant.

Ik vind het gewoon vervelend dat ze niet rechtlijnig zijn en dus tegen iedereen iets anders vertellen....We zullen het wel zien.....
Singelkwartier 1, bouwnummer 58, Van der Mey

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#18 Bericht door Erwin » 09-10-2010 22:16

Ah kijk, dan wordt het verhaal wat duidelijker.

Misschien dat er appartementen komen maar volgens mij niet dichtbij de woningen, deze info zullen we de 14e wel te horen krijgen en anders hiernaar vragen.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

WerendTineke
Zilver
Zilver
Berichten: 78
Lid geworden op: 07-09-2010 09:32

#19 Bericht door WerendTineke » 11-10-2010 12:11

Werend is ook bij deze bijeenkomst, ik heb die avond een vergadering en kan dus helaas niet :(. Ben wel heel benieuwd wat jullie die avond te horen krijgen.

Wat betreft het appartementencomplex tegenover de De Klerk woningen: ons is verteld dat de woningen direct tegenover ons drie- maximaal vierhoog worden (hopelijk driehoog!!) en aan de andere kant van het complex (dus de wegkant) maximaal vijf hoog worden. Maar van die kant verwachten wij geen last te hebben. Ben benieuwd of deze feiten nog kloppen. Ik vind het wel vreemd dat iedereen andere verhalen te horen krijgt en vooral dat blijkt dat er dus nog zo weinig bekend is :roll: . Hopelijk is er donderdag in ieder geval meer duidelijk over het winkelcentrum en de tijdelijke voorzieningen.
Werend, Tineke en Silje. De Klerk nr 89; Auroraplantsoen

Wouter_Linda
Brons
Brons
Berichten: 33
Lid geworden op: 22-09-2010 19:35

#20 Bericht door Wouter_Linda » 11-10-2010 19:13

Informatie avond?? donderdag??? waarom weten wij dit niet? Is dit met de post aangekondigd? Lekkere informatie verstrekking!

Plaats reactie

Terug naar “Informatieavonden/bijeenkomsten”