Koperssubsidie Singelkwartier 1

Vind hier algemene informatie m.b.t. verbouwingen e.d.
Bericht
Auteur
Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

Koperssubsidie Singelkwartier 1

#1 Bericht door Erwin » 02-05-2011 11:36

Medebewoners van Singelkwartier 1,

Vandaag heb ik contact gehad met de heer Braakman van de gemeente Arnhem m.b.t. de uitbetaling van de koperssubsidie.
Een ieder die hiervan gebruikt wilt maken kan dit op de volgende manier doen:

1. Neem contact op met de heer Braakman op telefoonnummer 026-3773498 (niet op vrijdag bellen, zijn meestal afwezig)
2. Dien een verzoek in voor uitbetaling van 80% van de koperssubsidie (Eur. 8.650,- x 80% = Eur. 6.920,-)
3. Dit is geheel vrijblijvend en dient per bouwnummer ingedient te worden.

Hoe gaat het dan verder?

1. Na het aanvragen van de 80% van de koperssubsidie wordt binnen 4 weken een een beschikking opgestuurd waarin toestemming wordt verleend voor de uitbetaling.
2. Dan zal binnen 4 weken na de beschikking worden overgegaan tot uitbetaling.

Dit vandaag maar eens geregeld.

PS. Ze zijn dus intern overeengekomen dat deze methode voortaan altijd gevoerd zal gaan worden en dat de kopers die dit niet hadden hiervoor wel de mogelijkheid zouden kunnen krijgen door het aanvragen hiervan.

Let wel, ik beschrijf dit nu alleen m.b.t. de informatieverstrekking die ik heb gehad voor SK1, hoe dit geregeld is bij SK2 en later weet ik niet maar deze regeling zou wel voor iedereen gelden.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

#2 Bericht door Melvin » 02-05-2011 13:25

@Erwin, bedankt voor het regelen!

Moet je voor de overige 20% nog wel een bewijs van oplevering sturen?
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#3 Bericht door Erwin » 02-05-2011 13:59

Ja, je krijgt immers een voorschot op de totale koperssubsidie.

Een ieder zal straks na oplevering het geheel op de officiële methode moeten gaan indien incl. de 'akte van levering' (kopie v.d. notaris) en het 'proces verbaal van oplevering'
Het bedrag wat je nu krijgt als voorschot zal straks dan als mindering op het geheel worden ingehouden.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#4 Bericht door BarbaraJolanda » 02-05-2011 16:15

Net even gebeld. Voorschot komt eraan.
Op het moment dat je de sleutel krijgt, moet je het aanvraag formulier nog wel insturen (hoeft niet binnen 6 weken zoals op het formulier vermeld staat). Ze gaan dan berekenen op hoeveel je nog recht heb.

Hopen dat ze een beetje snel zijn.

Groetjes Jolanda
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

BobbyLianne
Brons
Brons
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-09-2010 22:15

#5 Bericht door BobbyLianne » 02-05-2011 18:57

Dit geldt ook voor SK2.
Singelkwartier 2, Berlage, Bouwnummer 183

Singelkwartier62
Zilver
Zilver
Berichten: 50
Lid geworden op: 07-09-2010 10:36

#6 Bericht door Singelkwartier62 » 04-05-2011 09:37

uitstekende tip Erwin, wederom !

zojuist ook aangevraagd, hartelijk dank :D
Sandra, Dirk, Kylian & Manuel
Castorstraat 144 6846 XB Arnhem

Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#7 Bericht door Max Verhorst » 04-05-2011 10:01

Goed dat dit mogelijk is, ik zal er ook achteraan gaan.

Hoe is deze werkwijze bekend geworden, is dit een standaardprocedure? Ik had hier geen idee van namelijk.
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#8 Bericht door Erwin » 04-05-2011 10:35

Het is ook niet vanzelf naar buiten gebracht en ik had dit via via gehoord op de kijkersdag, dus de volgende dag meteen even gebeld met de gemeente.
Toen kreeg ik te horen dat dit tot de mogelijkheden bestond voor SK1 (wij hadden eerder doorkregen dat dit pas na de oplevering aangevraagd kon worden).
Vanaf nu zouden ze dit de standaard procedure maken voor de overige nieuwbouwwoningen

Ze zouden niemand apart hierover informeren en ligt bij een ieders eigen persoon om dit te gaan regelen, hoe dit zo is gaan rollen m.b.t. de informatie is mij verder niet bekend.

Ik vermoed dat iemand eerder al contact heeft gehad met de gemeente Arnhem, helaas zal de gemeente hierover zelf niets mededelen dus wederom er zelf erachter komen blijkt.

Maar indien men gebruikt hiervan wilt maken, even bellen en het wordt geregeld.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Max Verhorst
Goud
Goud
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-12-2010 13:49

#9 Bericht door Max Verhorst » 04-05-2011 10:53

Mooi geregeld, kan ik dat geld mooi gebruiken voor m'n keuken :-)

Heb telefonisch contact gehad en het wordt allemaal geregeld. Kan nog wel 8 weken duren (4 weken tot de beschikking en dan 4 weken tot de betaling), maar goed...
Singelkwartier 2
Zietsma 211
Boreasplantsoen 82 6846 XM

Domi
Platina
Platina
Berichten: 156
Lid geworden op: 05-01-2011 22:07

#10 Bericht door Domi » 08-05-2011 20:20

Hoi allemaal,

In een digitale folder van de gemeente Arnhem vond ik o.a. de volgende informatie:
De subsidie wordt uitbetaald bij oplevering van de woning en als vaststaat dat voldaan is aan de voorwaarde dat de bouw op tijd is gestart. Het is mogelijk vanaf twee maanden na start bouw een voorschot aan te vragen van maximaal 80% van het subsidiebedrag. Ook mensen die eerder in genoemde projecten een woning hebben gekocht, kunnen met terugwerkende kracht een aanvraag voor koperssubsidie indienen.

Uitzondering voor mensen met Starterslening
Er is één uitzondering wat betreft de vrije besteedbaarheid van de koperssubsidie: degene die een woning koopt met behulp van de Arnhemse starterslening is verplicht het voorschot van 80% van het subsidiebedrag te gebruiken voor directe aflossing van de starterslening. Dit betekent dat na het bepalen van de hoogte van de starterslening door SVn, 80% van het bedrag van de koperssubsidie in mindering wordt gebracht op de starterslening.

Contactpersonen koperssubsidie:
Rob Braakman tel. 026 - 377 34 98; e-mail: rob.braakman@arnhem.nl.
Popke Popkema tel. 026 - 377 36 24; e-mail: popke.popkema@arnhem.nl.

Aangezien ze bij SK3 al in 2010 officieel met de bouw zijn gestart door de heipalen in de grond te slaan (om nog in aanmerking te komen voor deze regeling), neem ik aan dat wij dit ook al aan kunnen vragen. De bouw is immers al meer dan twee maanden geleden gestart (officieel gezien).

Wij hebben het aangevraagd via de mail, dus ben benieuwd...

Groetjes, Dorien en Mirjam.
Singelkwartier 3, Polluxstraat 180

Plaats reactie

Terug naar “Algemene informatie”