Verwijderen radiatoren

Stel hier je vragen die je niet bij één van de andere categorieën kwijt kan.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Melvin
Goud
Goud
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-09-2010 11:09

Verwijderen radiatoren

#1 Bericht door Melvin » 16-05-2011 21:25

Hallo buurtjes,

Nog even en onze huizen zijn opgeleverd. Zoals in een andere topic is besproken, zullen sommigen van jullie een stukadoor inschakelen om de wanden glad af te werken.

De meeste stukadoors geven aan je de radiatoren moet verwijderen, voordat men an de slag kan/gaat.

Mijn vraag voor degene die de wanden laten stukadoren: hoe verwijderen jullie de radiatoren? Doe je dit zelf of laten jullie dit doen?

Ik hoor jullie tips graag!

Gr.

Melvin
Melvin, Amy en Kian - Singelkwartier 1- bouwnummer 72

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#2 Bericht door sultanik » 17-05-2011 11:00

Beste Melvin,
Mijn kennis is ook beperkt maar het volgende kan ik wel kwijt:
Eerst proberen of vanaf verdeler/ meterkast kan het toevoer kan afsluiten. Dan een foto maken van aansluiting van buizen naar radiator. Als dit niet hebt zou jij dan van mij kunnen gebruiken. De diameter van AKB ( alu. kunst buis) is 16mm hiervoor zijn bij de bouwmarkt standaard einddoppen te koop die er overheen passen. Kun je die niet krijgen kun je ook de normale messing eind doppen gebruiken, die doorgaans overal te krijgen zijn. Allereerst sluit even het e.e.a. af zodat je niet het hele vertrek onder het (vieze) water hebt liggen. Dat doe je het liefst met een slang naar buiten tot hele systeem leeg is. Dan begint de afdop procedure.
Als je echt twijfel hebt dan doe maar dit liever niet en vraag iemand die het kent en kan ( een vriend of een collega of ev. een loodgieter ( in combinatie met event. andere werkzaamheden.). Ik zelf waarschijnlijk, i.v.m. vloer verwarming, schakel in de woon kamer twee radiatoren helemaal uit en de derde afdoppen. De radiatoren beneden nemen toch veel ruimte. Boven worden alles afgedopt en na spuiten weer teruggezet worden.

Veel succes,

Sultani Kh.

[url=http://postimage.org/image/1tqv9b96s/][img]http://s1.postimage.org/1tqv9b96s/CIMG1783.jpg[/img][/url]

Plaats reactie

Terug naar “Woningen algemeen”