Keuken/Leverancier

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#41 Bericht door Ronald » 27-09-2010 21:46

@ Sylvia

De keukenzaak heeft daar een mooi programmaatje voor :wink: Maar online kun je geloof ik wel een aantal programma's vinden. Ik heb wel eens zo'n programma geprobeert, maar dat wordt meestal toch anders.

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Gast

#42 Bericht door Gast » 28-09-2010 20:24

[quote="Sylvia"]@Renate & Sven

[color=indigo]Via welk programma hebben jullie die digitale weergave van de keuken gemaakt? Ik heb alleen een tekening van mijn keuken en wil hem ook graag in 3D hebben (/namaken).[/color][/quote]

Deze tekeningen heeft de keukenboer zelf gemaakt.

Groetjes,

Renate en Sven.

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#43 Bericht door Erwin » 28-09-2010 22:23

Kijk eens in [url=http://singelkwartier1.forum2go.nl/post361.html#361]dit[/url] topic, hier staan enkele online applicaties om in 3D je huis te ontwerpen en waarschijnlijk ook de keuken.

Ook op de site van [url=http://www.ontwerphet.nl/index.php?opti ... &Itemid=67]www.ontwerphet.nl[/url] kan je veel zaken vinden om je keuken in 3D te (laten) maken.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#44 Bericht door Sylvia » 28-09-2010 22:41

[color=indigo]Ja, die floorplanner heb ik al gebruikt, maar die is totaal niet geschikt voor 3D. Echt ontzettend lelijk (en niet alles is daarin zichtbaar wat je wel op de 2D tekening hebt staan).
Ik wil graag 3D plaatjes hebben om hier op het forum te plaatsen (ipv die ingescande tekeningen). Ik zal ontwerphet wel een keer uitproberen, thanks.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#45 Bericht door Erwin » 28-09-2010 23:06

Ik heb toen wel gevraagd aan de kopersbegeleiding welk programma men gebruikte en ook op TV bij Huizenjacht had ik een programma gezien. Die naam had ik wel genoteerd maar ben ik even kwijt, zal eens kijken of ik deze terug kan vinden. Als ik de naam weer weet zal ik eens op zoek gaan naar die software en zodra ik die heb geef ik wel een seintje.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#46 Bericht door Sylvia » 29-09-2010 10:01

[color=indigo]Thanks![/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

Maarten&Femke
Zilver
Zilver
Berichten: 57
Lid geworden op: 07-09-2010 17:24

#47 Bericht door Maarten&Femke » 02-10-2010 12:01

Wat betreft het leidingwerk in de keuken:

Wij worden ook niet graag "gedwongen"ergen iets aan te schaffen...
Wij gaan voor een kookeiland en dan moet er veel verlegd worden zowel boven als onder.
Toen wij de keuken hadden laten berekenen bij budgetkeukens en deze vergeleken hadden met andere leveranciers, kwamen we op een bedrag van 3000,00 verschil. (budgetkeukens dus duurder)
Mocht je het zelf niet kunnen doen, dan kun je daar best een 'mannetje' voor vinden, denk ik zo.

Gelukkig kan en wilt mijn schoonvader dit voor ons doen, dus hebben wij super geluk!
Singelkwartier 1, bouwnummer 58, Van der Mey

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#48 Bericht door Ronald » 04-10-2010 16:02

Het programma wat ze gebruiken bij TV Huizenjacht heet CADez 3d (********************) Ik heb dit programma al geprobeerd en deze genereerd goede 3d tekeningen.

groet,
Ronald

[color=red][b]Mod: n.a.v. een email van CADez werd ons gewezen op een foutieve vermelding in dit bericht:[/color][/b]

[quote]Onze bedrijfsnaam is CADez BV, wij verkopen o.a. het tekenprogramma ARC+ en is, in tegenstelling tot het bericht, totaal niet gerelateerd aan software van onze con collega’s van Archicad.
Het effect van een enkele foutieve mededeling op een forum is voor ons niet al te groot, ware het niet dat het een relatief hoge Google notering heeft en daardoor eventueel prospects van onze producten foutieve informatie kan verschaffen.
Ik verzoek u daarom vriendelijk de informatie aan te passen of te verwijderen.

Bij voorbaat dank.



Met vriendelijke groet / kind regards,

Jaap Konings
Account Manager

CADez BV
[/quote]

[color=red][b]Uiteraard willen wij geen foutieve berichten hier vermelden dus hierbij een rectificatie.[/color][/b]
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

sultanik
Zilver
Zilver
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-09-2010 09:54

#49 Bericht door sultanik » 25-10-2010 17:52

Beste mensen,
Ik zit met een probleem. Het is namelijk gaat om toekomstige keuken en zijn afzuigkap. Er is een mechanische ventilatie met een motor op de derde verdieping (zolder). Die is bestemd voor WC in BG + douche op eerste verdieping en keuken. Dat betekend dat de afzuigkap in de keuken mag geen motor kunnen hebben anders tussen twee motoren een druk kunnen ontstaan en gaat niet goed met lucht. Lucht afvoer is niet mogelijk naar buiten want de ramen zijn dicht en die zijn ook niet toegestaan. Om m.b.v. een kokker alles naar ( richting tuin) buiten brengen is ook niet ideaal en verstandig. Oplossing met PLASMA afzuigkap wel mogelijk maar een dit is op dit moment heel duur en zit er ook een nadeel.
Ik wil graag jullie meningen horen en lezen. Hoe jullie hebben al opgelost? of eventueel gaan oplossen. Misschien het is mogelijk om nog een extra buis plaatsen naast de standaard afzuig leiding naar de dak via verticale kokker (via douche- achter de WC).

Het gaat om type Van der Mey

Khalid en Maria
VdM 069

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#50 Bericht door Erwin » 25-10-2010 19:20

Hiervoor is een mooi systeem beschikbaar, dat hebben wij ook toegepast in onze opzet.

Er zijn afzuigkappen beschikbaar waarin koolstoffilters zijn opgenomen, deze unit wordt gewoon gevoed door een 230V aansluiting (deze als meerwerk laten uitvoeren zodat het netjes in het plafond wordt verwerkt)
Het systeem filtert de 'luchtjes' schoon en blaast de 'frisse' lucht er weer uit. Je hebt hier geen afvoerleiding voor nodig en je hoeft deze ook niet aan het centrale afvoersysteem aan te sluiten.
Dit is dus een geheel vrijstaand/hangend systeem, de oplossing voor jullie 'uitdaging'
Google maar eens op afzuigkap en koolstoffilter of kijk eens bij diverse keukenmerken.

Een voorbeeld: [url=http://www.aeg-electrolux.nl/node146.asp?ProdID=26761]Klik hier[/url]

[quote]Geschikt voor recirculatie
Recirculatie is bedoeld voor plaatsen waar geen directe afvoer naar buiten mogelijk is. Hierbij wordt de lucht gefilterd door middel van een koolstoffilter. Dit koolstoffilter kan als accessoire worden besteld: type20.[/quote]

Trouwens, het centrale afzuigsysteem dient voor het toilet, badkamer en de keuken, deze wordt straks bedient door een vaste bediening in de huiskamer en één draadloze bediening die je overal in huis kan plaatsen.

PS. de opzet tussen de type woningen zijn hetzelfde.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Plaats reactie

Terug naar “Keukenleveranciers”