Offerte kopersbegeleiding

Tips, ideeën, vragen en andere opmerkingen kan je hier kwijt.
Bericht
Auteur
Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#21 Bericht door Erwin » 21-09-2010 20:58

Graag gedaan hoor, daarvoor zijn we hier.

Trouwens, hebben jullie dus nu geen bad opgenomen als meerwerk? Zo nee en je zou dat naderhand willen dan kan je vanuit de koof in de badkamer (waar het toilet aan hangt) zelf twee leiding aftakken voor het koud en warm water. Houd er dan ook rekening mee dat er een afvoer van het bad aangelegd moet worden, afvoer zit achter het toilet in de koof. Je zal begrijpen dat dit het nodig sloop en breekwerk met zich meebrengt (en kosten). Is er geen mogelijkheid om er eventueel alsnog een bad bij op te nemen?
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#22 Bericht door Ronald » 27-09-2010 12:13

Heb laatst met Gert-Jan Verhallen (tijdelijke vervanger van Erik) gesproken over de radiator voor de badkamer. Dus voor de geïnteresseerde;

De plaats van de radiator is nog niet bekend, ook de afmetingen niet. Dit wordt t.z.t. besloten door de aannemer (misschien is dit wel anders als je alles standaard laat opleveren, maar dat weet ik niet).
Je kunt wel aangeven waar je de radiator [u]niet[/u] wil hebben, wat misschien wel handig is. In ons geval omdat we de wasbak standaard houden en zelf een wastafelmeubel met zijkast gaan plaatsen. Dus de radiator mag daar niet opgehangen worden.

Dit was het dan weer, hopelijk voor iemand toch nog interessante info :wink:

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#23 Bericht door BarbaraJolanda » 27-09-2010 12:17

Pardon,

De plaats van de verwarming is nog niet bekend. Is dat alleen bij jullie huis of bij alle huizen. Bij ons staat hij ingetekend aan het voeteneind van het bad en hij is omhoog geplaatst. Ook wij laten de wastafel standaard plaatsen, omdat we zelf ook een andere wastafel met onderkast en een zij kast gaan plaatsen. Dit scheelt 1000,- euro als we het zelf doen.
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#24 Bericht door Erwin » 27-09-2010 13:12

Een grote radiator zal het niet worden gezien de inhoud en oppervlakte van de badkamer, veel hoeft die niet te verwarmen.
Wij hebben de radiator ook hoger geplaatst en tegen de wand waar ook het bad komt te staan en m.b.t. de afmetingen van de radiator zit ik niet echt over in, die past met gemak in de nis.
De wastafel is standaard, deze doen we zelf met dezelfde reden als die BarbaraJolanda gaf, de gaten komen 9 van de 10 keer wel overeen met elkaar (behalve als je bv. twee bakken naast elkaar plaatst, dan zou ik overwegen om geen wastafel te plaatsen anders heb je straks gaten in de muur)
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#25 Bericht door Ronald » 27-09-2010 13:56

Weet niet of dat alleen bij Dudok is, bij ons staat hij ook wel ingetekend, maar zo legde Gert-Jan het aan mij uit. Don't shoot the messenger :wink:

Vind het ook een beetje vaag. Misschien is dat alleen zo als je het één en ander laat verplaatsen. Gert-Jan zei ook dat de plaats van de radiator voor de nieuwe bewoners nog nooit een teleurstelling is geweest (bij eerdere projecten).

@Erwin, volgens mij moet er wel een wastafel in, anders hadden wij hem ook weggelaten. Maar bij oplevering moeten er een aantal zaken in de badkamer aanwezig zijn, zoals dus de wasbak.

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Sylvia
Goud
Goud
Berichten: 134
Lid geworden op: 07-09-2010 11:18

#26 Bericht door Sylvia » 27-09-2010 14:29

[quote="Ronald en Yvette"]@Erwin, volgens mij moet er wel een wastafel in, anders hadden wij hem ook weggelaten. Maar bij oplevering moeten er een aantal zaken in de badkamer aanwezig zijn, zoals dus de wasbak.[/quote]
[color=indigo]
Ze dachten inderdaad in eerste instantie dat een wastafel er ook verplicht in moest, maar dat is niet zo. Ze moeten verplicht een kraan plaatsen, omdat er watertoevoer moet zijn, maar de wasbak mag dus weggelaten worden. Ik laat hem ook weg, omdat ik een waskom wil (en al gekocht heb zelfs).

Mijn radiator komt op een andere plaats te hangen dan standaard. Dat kun je ook gewoon aangeven.[/color]
Sylvia Kapitein - Singelkwartier 1 - Bouwnummer 063 - Castorstraat 146

BarbaraJolanda
Platina
Platina
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-09-2010 12:42

#27 Bericht door BarbaraJolanda » 27-09-2010 14:42

[quote="Ronald en Yvette"]Weet niet of dat alleen bij Dudok is, bij ons staat hij ook wel ingetekend, maar zo legde Gert-Jan het aan mij uit. Don't shoot the messenger :wink: [/quote]

Hahahah, ik heb ook niet geschoten. Blijf me elke keer weer verbazen over sommige uitspraken van de kopersbegeleiding/verkopende partij etc.

[color=red][b]Mod: Quote aangepast[/color][/b]
Bouwnummer 75,
Boreasplantsoen 85, 6846 XL Arnhem

Ronald
Platina
Platina
Berichten: 165
Lid geworden op: 07-09-2010 10:40

#28 Bericht door Ronald » 27-09-2010 15:28

Hoeveel werk is het om een wasbak te plaatsen dan? Neem aan dat de afvoer er dan al wel is.
Lijkt mij een kwestie van gaatjes boren, leidingen erin en klaar, of denk ik nu iets te makkelijk? :roll:

Groetjes,
Yvette
Kwartier 1 - Dudok - bouwnummer 57

Erwin
Forum beheerder
<b>Forum beheerder</>
Berichten: 437
Lid geworden op: 30-08-2010 19:03

#29 Bericht door Erwin » 27-09-2010 18:06

[quote="Ronald en Yvette"]@Erwin, volgens mij moet er wel een wastafel in, anders hadden wij hem ook weggelaten. Maar bij oplevering moeten er een aantal zaken in de badkamer aanwezig zijn, zoals dus de wasbak.

Groetjes,
Yvette[/quote]

Nee hoor, de wastafel mocht je gerust weglaten, je krijgt dan gewoon een afgedopte leiding. Je zal dan zelf de wastafel moeten plaatsen.
Althans, die mogelijkheid kregen wij wel maar ik merk dat er nogal afwisselende uitspraken worden gedaan door de kopersbegeleiding.
Erwin, Natasha, Ashley & Glenn
Singelkwartier 1

Vir&Ell
Zilver
Zilver
Berichten: 84
Lid geworden op: 07-09-2010 14:03

#30 Bericht door Vir&Ell » 27-09-2010 19:50

Tegen ons zeiden ze ook dat ze de wastafel niet afgedopt mochten afleveren:S daarom hebben wij hem ook genomen en hangen we er later een andere neer.

Plaats reactie

Terug naar “Badkamerleveranciers”